Olympia Rekord 1955

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 300)
  • Auteur
    Berichten
  • #18176298

    Let vooral niet op de rommel, maar hier nog wat foto’s:

    Bakolie in overvloed op de grond, vliegwiel laten vlakken was flink gegroevd.
    Koppeling leek wel nieuw dus ik vermoed ooit eens vervangen, maar verder alles zo gebleven.

    En 4 nieuwe wieldoppen besteld.

    #18176299

    Mooi dat weer alles oke’ is met het blok.
    ziet er goed uit :thumb
    Ga zo door… wordt al weer een echte opel zo king: king:

    meen gelezen te hebben dat je zelf delen wou verchromen, is dat nog gelukt?
    was wel benieuwd naar het resultaat….

    groeten

    #18176300

    Het ontchromen is gelukt. Verder nog geen tijd ingestoken.

    #18176301

    Heb je zelf de boel ontchromed? of laten doen? ik heb het zelf geprobeerd maar het is me niet gelukt.

    #18176302

    Zoutzuur, water en koper en dan gaat het vrij goed, duurt wel een dagje voordat alles eraf is.

    #18176303

    Duidelijk over je motor nagedacht. :thumb
    En weer mooie foto’s

    Gr
    Marcel

    #18176304

    Inderdaad, helaas geen bak te vinden, zou er toch graag een 4 bak onder hebben.

    #18176305

    Blokje hangt erin, nieuwe kabel aan stratmotor.

    #18176306

    Weet hoe ik de 6 volt Regelaar aansluit. Heb maar twee draden op mijn dynamo.

    #18176208

    Niemand?

    #18176269

    ken je niet een 4 bak van een c rekord er aan zetten.
    volgens mij moet die zo kunnen over zetten ( heb ik hier los liggen, mag je van mij wel kijken of die past ).
    laat maar weten….

    groeten johan

    #18176307

    @astra GT wrote:

    ken je niet een 4 bak van een c rekord er aan zetten.
    volgens mij moet die zo kunnen over zetten ( heb ik hier los liggen, mag je van mij wel kijken of die past ).
    laat maar weten….

    groeten johan

    Je hebt een PM

    #18176308

    Geen idee over de spanningsregelaar :oops:

    #18176309

    heb nog een 4 bak van een admiral a van ’65 liggen komt achter een 2.6 weg ,zelfde soort motor als jij hebt alleen dan met 2 cilinders meer

    #18176310

    @fluks wrote:

    heb nog een 4 bak van een admiral a van ’65 liggen komt achter een 2.6 weg ,zelfde soort motor als jij hebt alleen dan met 2 cilinders meer

    Heb je een foto?

    #18176311

    Vandaag nog wat gedaan:

    #18176312

    Weet iemand hoe ik de benzine toevoer het beste goed kan afstellen? Hoe ik kan zien of die te rijk loopt?
    Hij klappert wat uit de uitlaat, maar heb geprobeerd ontsteking beter af te stellen, maar denk niet dat dat het is omdat het maar af en toe voorkomt.

    #18176313

    https://www.facebook.com/photo.php?v=622261177834154″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18176314

    Goed bezig :thumb

    #18176315

    Wel nog ff netjes nylontape om alle draden heen als het zaakje eenmaal naar behoren werkt he! Kabelboom knutselen is een heerlijk klusje :)

    #18176316

    Bedrading bijna klaar, ja tape komt enkel om de eindjes van de kabelhulzen en knooppunten.

    Koplampbedrading voor:

    Na:

    #18176317

    leuk project :thumb

    #18176318

    Tellertjes ook weer opnieuw bedraad.

    #18176319

    Blijft een leuk project.
    Heb je de benzine toevoer al gevonden :?:
    Ik verwacht een afstelling van de carburateur.

    Gr
    Marcel

    #18176320

    Vandaag de hele draadboom erin klaar. Nu alle lampjes ook vervangen, wat nu opvalt is dat de dynamo niet bijlaad bij lage toeren.
    Indicatielampje werkte voorheen niet. Hoort dit zo?


    @turbo
    ja ik weet wel wat de toevoer is, maar wil deze zo afstellen dat die zeg maar super ontbrand, alleen hoe doe je dat?

    Ik heb ooit ergens gezien met een glaze bougie?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 300)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.