Olympia Rekord 1955

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 300)
  • Auteur

Inmiddels toch een andere manier gevonden denk ik, heb nu de spoorstangen losgemaakt en de stuurstang, hoop dat ik morgen als alles helmaal vrij is kan draaien todat de pan eronderuit kan.

Reservewiel is nu helmaal af:

Nog 4 te gaan.

Tankvlotter weer in mooi kleurtje, tank gemonteerd:

Vandaag drijfstanglagers vervangen. Veroorzaker van het rammeltje ook gevonden. Gelukkig krukas niet ernstig beschadigd. Enkel toch een drijfstang waar naar mijn idee teveel speling op zit. Zie hier een nieuw, oud, en een kapot lager.

Dat ziet er idd niet best uit (die lagers schalen dan)

De rest van je project ziet er keurig uit.
    Heb je de vlotter al getest/door gemeten :?: vaak zijn die weerstandsdraadjes door gesleten.

Heb je voor de rest geen slijtage in je carter:?: anders moet hij compleet geslepen en opgemeten worden en dan overmaats lagers erin.

Heb je de drijfstangen verder nog uitgewogen en vergeleken met de anderen :?:

Maar… Als jij dit project net zo aanpak als je Astra, dan komt het zeker goed.
    Blijf het enthousiast volgen :thumb

Vlotter voor montage getest met de multimeter. Na montage getest en werkt prima. Ik heb er weer standaard lagers in terug geplaatst krukas opgemeten en lagers vergeleken. Enkel op de 2e cilinder houd ik een halve millimeter speling op de andere iets tussen de 0,03 en 0,08 mm speling. Dus ben bang dat het wel een keertje slijpen wordt.

Alleen wil ik eigenlijk een 2e motor zien te vinden. Zodat ik die dan kan reviseren.

Sluitwerk ga ik anders doen, ik ga vulprimer gebruiken voor zichtbare delen zodat er geen putjes en deukjes meer zijn en het mooi glad en glanzend wordt.

Als ik dat zo hoor en dat oude lagerschaaltje zie, ben ik bang dat binnen de kortste keren weer geratel te horen is; weet niet hoeveel de tolerantie mag zijn, maar als er een factor 10 verschil is… Dan is dat wel veel.

Hoop dat je het weer netjes krijg. Is dit het originele blok (ivm matching numbers)
    Ga je ook delen opnieuw verchromen :?:

Gr
    Marcel

Vandaag weer verder gegaan met het bodempje gaten zijn weer allemaal dicht. Alles blank. Nu aan het vertinnen.

Vandaag post gekregen, omdat de draadboom hier en daar echt slecht is. Alvast besteld zodat dit straks ook weer netjes is. Meteen nieuw zekeringkastje. En wat stekkertjes.

Oja en carterpan ook eens opnieuw gelakt omdat deze er nu toch niet onder zit.

Waar heb jij dat draad vandaan :?:
    En in welke kleuren is het allemaal leverbaar :?:

Gr
    Marcel

Komt van http://www.rdae.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; 2 kwadraat is in heel veel kleuren leverbaar. Andere in wat minder.

Carterpan ziet eruit als nieuw

Tnx voor de info over de bekabeling.
    En je carterpan is weer netjes :)

Wegens slechte weer vandaag maar een begin gemaakt met de kabelboom voor achterin de kofferbak.

Lekker bezig hoor!
    Moest even een pagina bijlezen. Ik vind het wiel erg netjes geworden!
    Succes met de kabelboom :thumb

Helaas gaat hij weer opnieuw, ben nog niet tevreden met het wiel.

Vandaag eindelijk bodem afgemaakt, hij is nu helemaal kaal en gaatjes dicht gemaakt die ik nog heb gevonden.

Die paar gaatjes zijn zo weer dicht; ziet er iig goed uit weer :thumb

wat een cool project man!!
    super model, ben gek op oldys heb er zelf ook twee alleen geen opels

Vandaag gaat de bodem in de roestomvormer. Zodat die over een paar dagen weer gelakt kan worden.

Nog een keer roestomvormer. Wachten totdat alle roest zwart is geworden.

Gister andere krukas binnen gekregen voor het motortje. Oude was dermate uitgesleten op 1 cilinder dat deze niet meer tot de maximum overmaat kon worden geslepen. Nu een welke nog de orginele maten heeft, en lichte groefjes, deze laten slijpen tot 1ste overmaat.

Andre wordt terzijnertijd denk ik een keer opgelast.

Goed bezig met de krukas :) geen verder slijtage in het carter (axiaLe speling :?: )

Gr
    Marcel

Hoe bedoel je dat? Krukas had geen axiale speling, drijfstangen ook niet.

Nog wat fotos

Gaaf project :thumb

Ik ga hem volgen :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 300)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.