Olympia Rekord 1955

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 300)
  • Auteur
    Berichten
  • #18176446

    Vooras, begint steeds meer ergens op te lijken en wordt steeds ingewikkelder:

    #18176447

    veel foto’s maken bij de demontage helpt bij de opbouw.

    #18176448

    Veel makkelijker een handboek waar stap voor stap montage en demontage staat beschreven ;) .

    En als je goed kijkt zie je een veschil met een orginele, geen trommels en geen ankerplaten voor de remcilinders.

    #18176449

    dus niet alleen restauratie maar ook verbetering van het orgineel, mooi man :thumb

    #18176450

    Jah, heeft orgineel geen rembekrachtiging, rem en stuurinrichting werkt ook geheel anders als tegenwoordig. Maar waar mogelijk probeer ik het te verbeteren. Stuur had nogal wat speling, dacht op het stuurhuis, maar dat was niet zo. Fuseekogels hadden nogal wat speling, maar is nooit anders geweest. Dus nu opzoek naar nieuwe kogels en nog rembekrachtiger. Maar niet zoals tegenwoordig op autos zitten. Het moet een bergachtiger worden in soort van buisvorm in plaats van trommel vorm.

    #18176451

    en dat werkt net zo goed? en waar wil je die bekrachtiger vanaf gaan halen dan? btw komt er ook stuurbekrachtiging op dan? dan zou het helemaal fijn rijden zijn met zon oldie

    #18176452

    Nee dat niet, geen idee moet ik nog uitzoeken, ik heb namelijk geen plek voor zon trommeltje, de remcilinder zit in de kokerbalk gepropt bij de olympia rekord.

    #18176453

    elektrische bekrachtiging geen optie?

    #18176454

    Zet je er dan ook schijfremmen voor op ? Anders heeft een rembekrachtiger ook weinig zin op trommelremmen voor.
    Misschien van C Kadett, maar die heeft best nog een grote trommel.
    Was al bang dat je ermee gestopt was, lang geen post meer gezien.
    Mooi te zien dat hij al een stuk gevorderd is.
    Welke kleur krijgt hij straks ? de originele weer ?

    #18176455

    @ivartje wrote:

    elektrische bekrachtiging geen optie?

    Indd, als in een corsa b 1.2 16v
    Mijne krijg je niet :jerry

    #18176456

    Nee, want de shakelstang loopt langs de stuurstang (stuurversnelling) en het stuur is een geheel tot aan een wormwiel wat een stang heen en weer beweegt. En dan moet het ook nog 6 volt zijn ofwel dat gaat hem niet worden.

    #18176457

    dus met andere woorden is totaal niet mogelijk ?

    #18176458

    De kleur word weer ongeveer gelijk aan wat het was. Kleur wijkt iets af omdat hij niet geheel dezelfde kleur was. En de kleur nergens meer bekend is.

    Stuurbekrachtiging is geen optie maar ook niet echt nodig.

    Aan de voorzijde komen 240mm schijven met klauwen zoals op de kadett C zijn gebruikt.

    #18176459

    Vooras is klaar, straks als de verf droog is enkel nieuwe vetnippels schijven, remklauwen en wielen.

    Beter dan dit lukt me in iedergeval niet:

    #18176460

    Even wat passen en meten met moderne techniek:

    Nieuwe Nippels met dopjes:

    #18176461

    Dat ziet er keurig uit en het zal vast ook veel comfortabeler remmen met die schijven :thumbup

    Mvg Patrick

    #18176462

    Ik zit nu nog met een klein probleem, de blokken die standaard in de klauwen horen zijn eigenlijk 5mm te hoog.

    #18176463

    Ik meen dat de groep2 rally kadett van colsoul vroeger uitgerust was met 2 vacuumrembekrachtigers van ZF. Dit waren blokken welke via een rempompje op het rempedaal bedient werden. De blokken stonden dan bvb onder het handschoenkastje of achter de koplampen. Ze werden dus hydraulisch bediend en gaven dan hun bekrachtiging verder aan de remmen. Ik ben ooit eens gaan kijken naar een city rallywagen en daar stonden er zo 2 op. Eéntje voor de vooras en ééntje voor de achteras. De piloot was een ex mekanieker van colsoul toen deze nog met de kadett gt/e rally’s reed. Groot voordeel is dat men de bekrachtigingsblokken kan plaatsen waar men wil. Sommige rally escorts mk2 rijden nu nog met dit systeem. Stond vroeger origineel in die grote russische Volga’s.

    #18176464

    Ik denk dat ik het hiermee wel kan maken zoals ik wil:

    #18176465

    Motorblok kan er nu eindelijk bijna in:

    #18176466

    knap werk! :thumb

    #18176467

    In de Alfa gt en gtv van de jaren 60/70 zag je ook van die bekrachtigers die in de leiding zaten ipv voor de hrc.

    Bmw gebruikt ook hydroboosters,die werken hydraulisch, op de stuurpomp geloof ik. Die zijn wel compact. Moet je natuurlijk wel een stuurpomp hebben…

    #18176468

    Giuliettaevo, bedoel je deze:

    Ik zou graag weten hoe dit nu precies werkt.

    Deze worden bij alfa dacht ik gebruikt in tweetallen, voor elke as een?

    #18176469

    Systeem van escort vind je via google afbeeldingen onder ” remote servo escort mk2″. Foto zegt altijd meer als woorden.

    #18176470

    Bedankt daar heb ik wat aan.

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 300)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.