Olympia Rekord 1955

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 300)
  • Auteur

Morgen de ki randen nog bijwerken. Nu hoor ik iedereen denken waarom spuit je het niet over. Nouw omdat het af fabriek op deze manier was. En er komen nog zijpanelen en een vloerbedekking in. Dus je ziet er niks van als het af is.

Zo morgen de gelaste delen ook afkitten, maar nu eerst een bava…

ria? :jerry

Spoorverbreders zitten er nu onder, dus nu passen de orginele wielen ook weer aan de voorzijde. Remslangen aangesloten, en vanavond de hoofdremcilinder reviseren. dan van het weekend eens een keer wat rond karren.

Oja en dit nog weten te bemachtigen. Nu nog zorgen dat die ook weer als nieuw worden.

Zo nu het achter weer een beetje in orde is. Gaan we nu de voorkant doen. Nou wat we daar aantroffen: Tevens andere voorschermen:

Zondag hoofdremcilinder gereviseerd.

Alles wat rot is eruit aan het zagen:

Dorpel strips:

Weet iemand toevallig waar ik plaatwerk kan krijgen voor de bodem? Met name de ophangpunten van de achteras.

In iedergeval de deur past ook, heb tevens (met hulp van een om die lasser is van beroep) omdat ik niet zo goed kan lassen de zijschermen van een rekord model dichtgelast en de slechte stukken eruit gehaald en gerepareerd:

Met een Laser gericht :?:
    Vind het mooi/netjes gedaan allemaal.

Ik ben benieuwd of de investeringdn die je gedaan heb gelijk staan aan de waarde als je hem straks klaar heb en laat taxeren.

Gr
    Marcel

Neej, speelgoed van mn broertje haha, we doen wel eens wat met muziek en licht.

Ik houd bewust niet bij wat het me kost, ik kan het achterhalen maar ga het niet optellen ofzo. Want ik denk dat je het er nooit uit haalt met taxatie of verkoop. Maar daar was die ook niet voor. Dit was project om van te leren. En als dit is gelukt wil ik nog een blitz gaan doen en een vooroorlogse.

Ik vind het echt mooi werk, en stoere plannen ook. Wat voor Blitz :?:
    Oprijwagen is wel stoer, met deze Olympia achterop ofzo ;)

En idd, beter niet de kosten bijhouden, maar dan moet je wel budget hebben.

Liefst een bolkop oprijwagen. Maar die zijn er volgensmij niet dan word het een bakwagen.

Druk bezig met allerlei onderdelen verzamelen, bij het inspecteren van de bodem bleek al dat de ophanging van de bladveren aan de voorzijden slecht was. Als iemand weet waar ik moet zoeken hoor ik het graag. Morgen een poging doen om ze er netjes onderuit te krijgen om eventueel te repareren.

Zo vandaag de andere kant schoon gemaakt, valt mee maar er is ook daar weer wat werk.

De koker onder is wel slecht hopelijk niet te slecht om te kunnen repareren.

Inmiddels zit de neus alweer in elkaar, Het past allemaal goed en de spatborden stonden voorheen te ver naar buiten en lopen nu gelijk met de deuren.

Binnenkort de spatborden eraf en het binnenscherm spuiten. Daarna spatboarden schuren en alle delen spuiten in de epoxy primer.

Oja en de vooras moet er nog onderuit, want die wil ik ook helemaal reviseren. Zodat die net als achter er weer als nieuw uit ziet.

@Haasje17 wrote:

Want ik denk dat je het er nooit uit haalt met taxatie of verkoop.

Dat is nu meestal de gedachte bij veel mensen, maar je haalt het er wel uit bij een taxatie.
    Zo’n taxatie kost 150 euro, dat is niets met wat je in zo’n project stopt.
    En met het rapport kan je hem ook gewoon allrisk als oldtimer verzekeren.
    Zoek maar is op Autoconoom Taxatieburo (http://www.autoconoom.nl), die man wordt zelfs door Justitie ingehuurd.
    Die doet al jaren mijn beide Corsa’s en ik heb er met aanrijdingen al meerdere malen profijt van gehad.

Vandaag weer verder gegaan:

Overigens dat groene weer eraf geschuurd, dat is werking van siliconen in de oude verf / kit lagen.

Vooras eronderuit gehaald en neus weer aan het opbouwen.

Lang stil geweest, maar het staat nog niet stil.

De auto is zo goed als geheel blank:

Vooras in de menie en deels weer in een kleurtje en gemonteerd:

Motorruimte ook weer een kleurtje:

Naaais, Kom soms wel eens langs je huis gereden
    heb een klantje op de rietvelden
    steeds denk ik als ie bezig is stop ik ff
    maar zie je nooit :jerry

Meestal, zie je me wel als de garage deur open is, hooguit onder het stof of met een maskertje op.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 300)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.