Olieverbruik y22se

Forumindex Forums Techniek Ecotec Olieverbruik y22se

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Mensen,

Een olieverbruikende Y22SE (1 liter op 1000 km) wat is hier vaak aan de hand?

Is reperatie aan te bevelen of een andere (ruil?) motor?

Gaat om een B Frontera met bijna 2 ton op de klok

volgens de dealer is een olieverbruik van 1 op 1000 acceptabel bij splinternieuwe auto’s dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken :hmmz

Zit het pijpje van de bediening van de carterventilatie niet dicht.

deze kan op degasklep / inlaat verstopt zitten of op het klepdeksel / cartervetilatie huis verstopt zitten.

als deze dicht zit kan de carterventilatie zijn druk niet kwijt en gaat ie het weg persen (meestal langs de zuigerveren naar de verbrandingsruimten).

Willem

origineel gepost door 2000
    volgens de dealer is een olieverbruik van 1 op 1000 acceptabel bij splinternieuwe auto’s dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken :hmmz

Ja volgens de dealer, maar als het mijn auto is vind ik het toch verontrustend.

Willem bedankt voor je reactie zal wel ff kijken of het een slang is:thumbup

origineel gepost door CorsaKris

origineel gepost door 2000

Ja volgens de dealer, maar als het mijn auto is vind ik het toch verontrustend.

Willem bedankt voor je reactie zal wel ff kijken of het een slang is:thumbup

ik zou daar zelf ook grote moeite mee hebben, zeker als de auto nieuw zou zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.