olieverbruik!! Hoeveel!

Forumindex Forums Overige Opel algemeen olieverbruik!! Hoeveel!

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17525171

    haha de oude 30e motor uit de senator… 1: 400 haha

    lpg peilen en olie tanken :P

    man man wat verbruikte dat ding wat :D

    #17525172

    Hallo,
    Ik heb een zaf A Z18xe met 177Dkm op de teller en gebruikt zo’n 0,5 liter per 3000km.
    Waarvan veel korte stukken en aardig doortrappen.

    Daarvoor een astra F X18xe,daarvan heb ik nooit bewust bij moeten vullen, één keer per jaar met het beurtje nieuwe vulling olie.
    Met gemiddelt 10Dkm per jaar.

    In de zaf zit nu 5W30 longlife olie, is dat een goede keuze óf is er beter? ;)

    #17525173

    5w30 is prima voor de Z18XE

    #17525174

    Wat is de beste olie keuze voor een olie zuipende 2.5e in een senator?

    #17525175

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Mijn C14NZ verbruikt trouwens bijna geen olie, mischien een litertje per half jaar

    astratje F van mij, ook C14NZ die ik had voor de “g” hoefde ik niet eens half litertje bij te vullen per 6 maanden… was heel zuinig met olie, (wat minder met benzine)

    was wel extreem wennen met mijn G-tje vanaf december 2009,
    na paar maandjes stilstaan en daarna ineens druk rijden, 1e keer liter na 500km, daarna 1000km daarna 1 liter na 1500km ongeveer, en nu doe ik ongeveer 2500/3000km voordat ik een liter moet bijvullen… :)

    #17525176

    origineel gepost door Mathieu
    Wat is de beste olie keuze voor een olie zuipende 2.5e in een senator?

    15w40 20w50??

    die laatste is niet aan te raden bij Hydraulische klepstoters

    Collega doet dat ook in zijn 1900blok van zijn USA Opel GT (’71)

    Willem

    #17525177

    mijn vec x18xe1 doet 1 lieter op de 4000 km.
    erg veel korte stukjes. alleen op zondagen. of zomaar een keer wat lagere stukken.

    #17525178

    Vectra-B Z18XE Caravan Onyx 2002 LPG-G3 167.000km 1/4 litertje op 12.000km

    Willem

    #17525179

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door Mathieu
    Wat is de beste olie keuze voor een olie zuipende 2.5e in een senator?

    15w40 20w50??

    die laatste is niet aan te raden bij Hydraulische klepstoters

    Collega doet dat ook in zijn 1900blok van zijn USA Opel GT (’71)

    Willem

    Denk dat we gewoon voor 15w40 gaan op mineraal basis is dit dan onnie?

    bedankt.

    #17525180

    Mijn blok, C16XE verbruikt ongeveer 1 liter olie op 800km.. Is wel veel met ’trappen’ en stadsverkeer…!

    #17525181

    origineel gepost door DarkNL08
    Mijn blok, C16XE verbruikt ongeveer 1 liter olie op 800km.. Is wel veel met ’trappen’ en stadsverkeer…!

    Haha, net zo gaar als de mijne dus…

    Willem

    #17525182

    origineel gepost door Mathieu

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door Mathieu
    Wat is de beste olie keuze voor een olie zuipende 2.5e in een senator?

    15w40 20w50??

    die laatste is niet aan te raden bij Hydraulische klepstoters

    Collega doet dat ook in zijn 1900blok van zijn USA Opel GT (’71)

    Willem

    Denk dat we gewoon voor 15w40 gaan op mineraal basis is dit dan onnie?

    bedankt.

    Meestal halfsyntheet.

    Willem

    #17525183

    Men olie ververst op 19 februari (10w40 Half Synthetisch) op kmstand 71200 en nu ruim 73300 gelopen en niks hoeven bijvullen minimaal tot geen olieverbruik.

    Gaat om een Opel Astra F uit 1993, motorcode c16NZ.

    #17525184

    kadett 1.7td uit ik dacht 89, staat inmiddels over 700.000km wordt nog dagelijks bereden door me schoonmoeder, tot aan de 690.000 was het echt heel goed binnen de perken iets van 1 liter per 2000 a 2500
    nu 1 liter elke 800 a 900 km, maar dat is nog maar sinds de laatste paar maanden verbruikt nu ook koelvloeistof sind paar maanden, dus ik denk dat de motor stervende is.
    ze wil na de zomer om een hele jonge astra dus de zomer overleeft deze nog wel met wat extra olie en water.

    #17525185

    opel calibra 2.0 16v ecotec
    x20xev 177.643 km 1 liter olie op 5000km
    na flush beurt en slick 50 hiervoor was het 1 liter op 2000 km

    #17525186

    Ik had een Chrysler Neon 2.0 16V, daar gooide ik altijd Kroon 5w40 vol syn. in.
    Laat ik erbij zeggen dat deze ZWAAR getrapt werd elke keer als erin gereden werd.
    Wel werd er eerst 15 minuten gereden onder de 3000 RPM zodat ie eerst goed warm was.
    De teller stond op 235.000km en na een km of 1000/1500 moest er een liter olie bij.

    Nu heb ik een Opel Combo 1,7D :p
    271.000 km op de teller, en ik had toevallig laatst een liter bijgevuld 15w40 geloof ik. gewoon mineraal olie, dus goedkope shell troep :)
    Als die combo 3000 km met 1 liter olie doet is het veel denk ik…

    #17525188

    even een oud topicje tot leven brengen :D
    Mn tig 1.6, 1995, 122.000 km’s verbruikt toch ook bijna 1l op 1000km, spetters zitten ook na flink trappen op mn achterbumper, normaal? Kan nergens een lek vinden..

    #17525189

    @DeMeistah wrote:

    even een oud topicje tot leven brengen :D
    Mn tig 1.6, 1995, 122.000 km’s verbruikt toch ook bijna 1l op 1000km, spetters zitten ook na flink trappen op mn achterbumper, normaal? Kan nergens een lek vinden..

    Had ik ook bij mijn oude Astra F uit “98 maar die lekte heel klein beetje bij het oliefilter.

    #17525190

    zafira a opc met 109.000 op de klok verbruikt 1 ltr. 10W60 vol syntheet in een jaartje rijden.heb na turbo wissel pas 1x olie bij hoeven vullen.
    zal rond de 6.000 km zijn…

    #17525191

    @Thurrock wrote:

    @DeMeistah wrote:

    even een oud topicje tot leven brengen :D
    Mn tig 1.6, 1995, 122.000 km’s verbruikt toch ook bijna 1l op 1000km, spetters zitten ook na flink trappen op mn achterbumper, normaal? Kan nergens een lek vinden..

    Had ik ook bij mijn oude Astra F uit “98 maar die lekte heel klein beetje bij het oliefilter.

    Die spetters komen uit de uitlaat!!!

    willem

    #17525192

    @wim-v6 wrote:

    @Thurrock wrote:

    @DeMeistah wrote:

    even een oud topicje tot leven brengen :D
    Mn tig 1.6, 1995, 122.000 km’s verbruikt toch ook bijna 1l op 1000km, spetters zitten ook na flink trappen op mn achterbumper, normaal? Kan nergens een lek vinden..

    Had ik ook bij mijn oude Astra F uit “98 maar die lekte heel klein beetje bij het oliefilter.

    Die spetters komen uit de uitlaat!!!

    willem

    Klopt helemaal, na 2 weken wassen zie je ook een hele zwarte waas met olie en roet op de bumper rond de uitlaat (DTM model)
    dat wil wel zeggen dat hij het verbruikt en niet lekt toch?
    heb er tijden rotzooi van de gamma 10w40 in gegooid omdat het me anders te duur werd, heb nu 10w40 volsyntheet van een erkend merk gehaald, ff wachten tot ik weer bij moet vullen en dan kijken of het resultaat heeft.

    #17525193

    Mijne verbruikt op Valvoline 5w40 gewoon keurig 1 liter op ergens tussen de 800 en 1200km, ik had en heb alleen geen last van spetters op de achterkant..

    mijn verbruikt het wel ivm versleten onderblok.

    ik heb mijn Cartervetilatie los hangen en ja, Heel de versnellingsbak is nat van onder van de olie die uit de Carterventilatie komt.

    Willem

    #17525194

    @wim-v6 wrote:

    Mijne verbruikt op Valvoline 5w40 gewoon keurig 1 liter op ergens tussen de 800 en 1200km, ik had en heb alleen geen last van spetters op de achterkant..

    mijn verbruikt het wel ivm versleten onderblok.

    ik heb mijn Cartervetilatie los hangen en ja, Heel de versnellingsbak is nat van onder van de olie die uit de Carterventilatie komt.

    Willem

    1 voordeel dat we nooit ons olie hoeven te verversen :)

    #17525195

    Ascona C 13S automaat 1982 : 135.000 km : ong; 1 liter alle 5000 km ( lekken en verbruiken )
    Kadett E C16NZ automaat 1991 :90.000 km : ong. 0,5 liter op 10.000 km
    Ze draaien beide op 20w50 minerale Penzzoil olie !

    #17525196

    @DeMeistah wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Mijne verbruikt op Valvoline 5w40 gewoon keurig 1 liter op ergens tussen de 800 en 1200km, ik had en heb alleen geen last van spetters op de achterkant..

    mijn verbruikt het wel ivm versleten onderblok.

    ik heb mijn Cartervetilatie los hangen en ja, Heel de versnellingsbak is nat van onder van de olie die uit de Carterventilatie komt.

    Willem

    1 voordeel dat we nooit ons olie hoeven te verversen :)

    Valt tegen hoor, er komen ook meer verbrandings deeltjes in de olie, waardoor de olie erg vervuild.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.