olietemperatuur meter aan c20ne??

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) olietemperatuur meter aan c20ne??

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246465

    Is er een makkelijke manier om een olietemperatuur meter aan te sluiten aan de c20ne?
    Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.

    #17991098

    Volgens mij wordt er een bout van de oliepomp doorboort, draad in getapt en daar wordt een sensor ingedraaid. Was toen een handig topic over maar kan er even niks over terug vinden.

    #17991099

    ff zoeken op: “de freek-manier” :thumb

    De grote holle bout van de oliepomp neem je er uit, boor en tap. Teflontape om je sensor en monteren.

    #17991097
    #17991100

    @kaneelschep wrote:

    Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.

    Ik ga ervan uit dat je GSI tjes bedoelt ipv GTI tjes en het digi dash van een Kadett bedoelt?

    in dat geval is het een olieDRUKmeter en GEEN temperatuurmeter!!!
    Daarom is die met een koude motor 5 blokjes en als die warm word zakt die af naar 2 a 3 blokjes (stationair) omdat de druk lager word als de olie warm word en dus dunner

    verder is die manier van Freek geen verkeerde. Een sensor in je carterplug is ook een optie

    succes

    #17991101

    trouwens een GTI heeft wel een olie temp meter.

    #17991102

    trouwens een GTI heeft wel een olie temp meter.

    #17991103

    Ik zeg toch ook niet dat een GTI het niet heeft?????
    Ik heb het over GSI ipv GTI

    #17991104

    Ben ook bezig met zo’n metertje maar welke meter voor op t dash kan ik hiervoor gebruiken ?
    Heb laatst n.l. een watermetertje gekocht maar die had een eigen merk sensor nodig, de originele sensor gaf verkeerde waardes door voor die meter.

    Het is voor de crossauto dus het mag gewoon zo’n 52mm meter zijn.

    #17991105

    Wij gebruiken in de crossauto gewoon metertjes van auto-style. Kost niet zoveel en zit eigen sensoren bij!

    #17991106

    Die heb ik van de week dus ook gehaald king:

    #17991107

    Daar zijn ook inschroef, Y en T adapters voor he? ;)

    Inschroef adapter kost een paar euro. Die zou je ipv de holle bout methode kunnen gebruiken.
    Een Y of T adapter kan je gebruiken bij je originele drukschakelaar (de voor het stumper lampje op je dash). Die zijn inschroef kant de maat van je originele drukschakelaar en hebben een uitgang waar de drukschakelaar weer in kan, en een aftakking opzij waar je een 1/8-27NPTF schroefdraad sensor in kan draaien. Dat is de maat voor 9 van de 10 aftermarket sensoren.

    Originele drukschakelaar is M14 schroefdraad trouwens. Kan je de goeie adapter opzoeken ;)

    edit:
    Dit is ook nog een optie:
    http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/olie-sensor-adapter-ring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nadeel is wel dat je hier voor een M18 oliekanaal verlenger erbij moet halen (die grote bronskleurige schroefdingen van de foto), want die zit er niet bij. Alleen M20 en 3/4UNF

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.