Olieretour leiding turbo met foto

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Olieretour leiding turbo met foto

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258004

    Hoi,

    Als ik goed geïnformeerd ben is dit wat ik op de foto zie de olieretour leiding van de turbo. Nu is daar goed te zien dat die lekt ( ik neem aan bij de turbo dikke druppels die naar beneden komen ) dat verklaart ook de stank van de verbrande olie?? Kan die leiding verstopt zitten?? Of een pakking kapot?? Iemand hier ervaring mee, of nog belangrijker hoe te handelen.

    #18145927

    dat is nog een originele.. die zijn niet zo best.

    zou em lekker vervangen met deze: http://courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/oil-and-water-pipes/turbo-oil-drain-z20lex-washers/prod_840.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    voordat je turbo straks zonder olie staat en dat je die ook kan gaan vervangen.

    #18145928

    Is dat een kwestie van plug and play?? Veel plek heb ik niet met mijn worstvingers.. :swear

    #18145929

    kwa monteren is het precies het zelfde, alleen deze zou het langer uit moeten houden ;)

    #18145930

    de olie retourleiding die bij de link van dion8 wordt aangeboden is de orginele upgrade GM leiding die je ook bij dealer kunt bestellen 57,72 euro icl. btw.
    dat is een stuk voordeliger als 52,50 pond excl. verzendkosten. ;)

    de upgrade is dat er nu een klemmetje op de slang zit aan de turbo kant.

    Edit: sorry ik heb de bon nog even opgezocht en hij kost hier bij de dealer 85,60 euro. dat is denk ik nog steeds voordeliger en sneller.

    ik had 40% korting gekregen

    #18145931

    Zal morgen eens bellen, kan deze leiding verstopt raken?? Of zit daar druk op? Wat moet ik mij erbij voorstellen..?

    #18145932

    ja ik bestel al sneller dingen vanuit engeland dan van de dealer.. niet altijd even goede ervaringen.

    maar er staat uiteraard oliedruk op.

    wat is eigenlijk je kilometerstand?

    #18145933

    178000, turbo is recent vervangen bij 160000 door de vorige eigenaar.

    #18145934

    mijne olie leiding begaf het al rond de 128DKM. dus zou em gewoon lekker vervangen, ze verzinnen er niet zomaar een upgrade voor :P

    #18145935

    op de retour staat geen druk.
    loopt er gewoon uit.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18145936

    @z20leh wrote:

    op de retour staat geen druk.
    loopt er gewoon uit.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    dus plots na de turbo houdt de olie ff op met druk doen? :jerry

    daarnaast heb je zelf een z20leh, daar zit zon banjobout achter de turbo met een kleiner gat om de olie druk weg te nemen bij de turbo en die naar die banjobout te verplaatsen. dus staat er druk op die retourleiding.

    #18145937

    @dion87 wrote:

    @z20leh wrote:

    op de retour staat geen druk.
    loopt er gewoon uit.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    dus plots na de turbo houdt de olie ff op met druk doen? :jerry

    daarnaast heb je zelf een z20leh, daar zit zon banjobout achter de turbo met een kleiner gat om de olie druk weg te nemen bij de turbo en die naar die banjobout te verplaatsen. dus staat er druk op die retourleiding.

    LOL.

    ik heb geen banjobout.

    je zou zelf eens de moeite kunne doen om. de retour eraf te nemen en motor starten.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18145938

    @z20leh wrote:

    @dion87 wrote:

    @z20leh wrote:

    op de retour staat geen druk.
    loopt er gewoon uit.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    dus plots na de turbo houdt de olie ff op met druk doen? :jerry

    daarnaast heb je zelf een z20leh, daar zit zon banjobout achter de turbo met een kleiner gat om de olie druk weg te nemen bij de turbo en die naar die banjobout te verplaatsen. dus staat er druk op die retourleiding.

    LOL.

    ik heb geen banjobout.

    je zou zelf eens de moeite kunne doen om. de retour eraf te nemen en motor starten.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    zie nu pas dat je er een garrett op hebt zitten.
    hoe heb je het dan zitten?
    want origineel zit er bij de z20leh een kleinere banjobout in dan de z20let

    #18145939

    In princiepe is de retour drukloos
    Daarom zit een olieretour ook onderop je turbo en niet bovenop

    De olie moet vrij kunnen teruglopen naar t carter

    #18145940

    Het enige wat mij niet duidelijk is, wat doet de turbo als mijn retourleiding verstopt zit? Drukt die dan de olie door richting de slang van de intercooler?

    Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

    #18145941

    Ja, dan gaat die olie langs de keerringen drukken

    Maar: als de retour zo verstopt zit ( kan haast niet )
    Dan is de olie nog nooit ververst en is je turbo ook allang overleden

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.