Oliepeil control

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Oliepeil control

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur

Ik krijg telkens de melding dat de oliepeil gecontroleerd moet worden terwijl ik dat vorige week gedaan had.:o
    Kan het zijn dat de versnellingsbak onder peil staat of geeft ie dat niet aan??:hmmz:hmmz

Ps olie gepeild en die staat goed.:thumbup

Dirkjan

Oliepeilsensor kapot in Motoroliecarter.

Willem

of de versnellingsbakoliepeil daar ook onder valt weet ik niet.
    wat bedoel je precies met staat goed, als je de melding eerst niet kreeg en nu wel zal toch je peil langzaam wat zakken en nu dus in de buurt van de min komen. dus goed blijven controleren.
    de melding geeft ie wel vrij snel al aan, vond ik tenminste bij die van mij .
    eens kijken hoe hoog ie precies staan, als staat ie dichter op de min dan op de max ken je er denk wel een half liter bijgooien.
    ook eens kijken of je ergens olie lekage hebt.

100% OliePeil Sensor is kapot. (heb het zelfde, heb mijne doorgelust en peil nu voorlopig wat vaker..

en peil is goed betekend dat ie gepeild heeft terwijl de melding aanwezig is.

Versnellingbak: Al staat ie droog als een woestijn, is er nog niks dat zegt dat ie geen olie heeft.

Jep hij staat zo ver boven de aangegeven streepjes.
    Maar kun je z’n sensor makkelijk vervangen want volgens mij hangt ie onder de carterpan toch.

Dirkjan

[rquote=1897824&tid=145058&author=wim-v6]100% OliePeil Sensor is kapot. (heb het zelfde, heb mijne doorgelust en peil nu voorlopig wat vaker..

Versnellingbak: Al staat ie droog als een woestijn, is er nog niks dat zegt dat ie geen olie heeft.

[/rquote]

mijn vraag met goed bedoel ik waar ie tussen de min en de max staat. je kan namelijk als ie maar net boven de min vinden dat ie goed is of alleen als die op de max staat daar heb iedereen een andere mening over.
    dit vroeg ik omdat ik zelf vindt dat ie de melding snel aangeeft, en een half litertje olie bijvullen is minder werk dan sensor vervangen etc.

[rquote=1898460&tid=145058&author=rooiepeet][rquote=1897824&tid=145058&author=wim-v6]100% OliePeil Sensor is kapot. (heb het zelfde, heb mijne doorgelust en peil nu voorlopig wat vaker..

[/rquote]

mijn vraag met goed bedoel ik waar ie tussen de min en de max staat. je kan namelijk als ie maar net boven de min vinden dat ie goed is of alleen als die op de max staat daar heb iedereen een andere mening over.
    dit vroeg ik omdat ik zelf vindt dat ie de melding snel aangeeft, en een half litertje olie bijvullen is minder werk dan sensor vervangen etc.[/rquote]

Uhm olie peil heeft 4/5 streepjes en als ik peil dan staat de olie tot aan het 4é streepje.

Dirkjan

Oliepeilsensor!!

ja dan gaat mijn verhaal idd niet op, ik dacht ligt het nog even toe.

succes met je sensor vervangen/doorlussen.

haha, ja kan zijn dat ie op MIN staat, dan is het logisch.

maar dan had de vraag waarschijnlijk anders gesteld geworden.

namelijk:

HELP!!! Mijn vectra zuip OPEENS olie haha…

Tja komt MEER dan EENS voor bij de smallblock 16V motoren, dat oliezuipen, dus ondenkbaar was dat niet.

Willem

Hey wim, dat doorlussen he….

is dat gewoon een 2 aderige draad die er op zit of??

Heb klanten die liever geen nieuwe sensor er in willen, dan is dat doorlussen wel een mooie oplossing. Dan moeten ze maar gewoon pijlen zoals het hoort.

Ik heb er een paperclip in de stekker gedrukt, meer niet.

Oja, afgetapet

Ah mooi, zal dus wel gewoon 2 draads zijn.

Handig om te weten voor de volgende ronde.

haha..

2draads sensor inderdaad…

waarschijnlijk met weerstand in de sensor.

kan namelijk 2 dingen aangeven:

Oliepeil controleren
    Olietekort (kritisch)

willem

Ik lees dit topic nu aangezien ik het zelfde probleem heb.
    Ideaal dat door lussen maar waar kan ik de sensor vinden bij mijn vec. 1.6?

Grt

in de carterpan

radiateurzijde Carterpan.

kan je haast bij als ie gewoon op de grond staat. (niet verlaagd uiteraard.

anders iets omhoog zetten.

Willem

Heren is die sensor bij een Omega v6 ook makkelijk te vervangen, die zeurt als er 1 streepje olie uit is ongeveer 0.30 liter al dat met check oliepeil.

Nu heb ik telkens de melding oliepeil control in m’n display.
    Na de revisie gebruikt die geen drup olie en blijf dit telkens controleren.
    Mag aannemen dat de sensor verrot is toch.??

Als je pijl goed staat zou ik zeggen sensor kapot

@remutr wrote:

Heren is die sensor bij een Omega v6 ook makkelijk te vervangen, die zeurt als er 1 streepje olie uit is ongeveer 0.30 liter al dat met check oliepeil.

Pan moet los dacht ik.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

@wim-v6 wrote:

@remutr wrote:

Pan moet los dacht ik.

Helaas wel :-?

pff dat is geen klusje om voor de deur te doen, dat word er maar mee leren leven dat als hij een melding geeft er een kwart liter bij te gooien.

Die van mij zat ook te zeuren. Schoonmaken heeft een beetje geholpen. Nu dramd hij alleen nog maar op de snelweg. Zo dra hij melding maakt op een 80km weg of in het dorp. Weet ik dat er gepeild moet worden.
    En vaak staat het peil 1 of 2 streepjes van minimaal.

Ik heb de sensor er uit gehad zonder de pan los te halen. Wel even de olie er uit laten lopen anders krijg je z’n vieze bende. Kan kijken of het schoonmaken van de sensor helpt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.