Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Olieniveau sensor stuurbekrachtiging
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
9 april 2014 om 13:52 #17265194
Hallo allen,
Ik zit met het volgende probleem: Sinds 1.5 week brandt er een lampje op mijn dashboard (stuur met ! erin). Nou heb ik er olie in gegooid maar het lampje blijft steeds branden.
Ik merk gewoon dat af en toe mijn stuurbekrachtiging het niet meer doet. Ik ben naar de Opel dealer geweest en die gaf het volgende probleem aan: melding C1534 signaal oliepeil sensor, open circuit of spanning te hoog. Hij gaf aan dat ik mijn olieniveau sensor van de stuurbekrachtiging moet vervangen alleen dat deze niet meer te bestellen is bij de dealer zelf.het gaat om het volgende model:
Merk Opel Vectra
VECTRA-C; Z1.8XE
Bouwjaar Oktober 2002
Uitvoering Sedan
Deuren 4
Brandstof Benzine
Vermogen 90 kW
Motorcode Z18XEIk heb geen idee hoe dit onderdeel eruit ziet en googlen wordt ik ook niks wijzer van.
Iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen of mijn kan laten zien hoe dit onderdeel eruit ziet en waar ik deze eventueel kan bestellen (de dealer en Brezan hebben hem niet)?
Mijn dank is groot!
9 april 2014 om 14:06 #18228214Dealer heeft hem niet? Zit dit mischien in het reservoir ingewerkt?
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
9 april 2014 om 14:13 #18228215Nee, dit specifieke onderdeel is niet meer leverbaar (omdat mijn auto ’te oud’ is).
Ik heb geen idee waar het onderdeel zit, misschien dat een van jullie mij dat kan vertellen?Het enige wat de mevrouw van de dealerbalie mij kon vertellen was het vervangen van olieniveau sensor van de stuurbekrachtiging, zij begreep er zelf ook niks van en ik mocht niet met de monteur praten, beetje vreemd maar goed.
9 april 2014 om 14:22 #18228216De dealer houd je voor de gek, onderdelen voor de astra g zijn ook allemaal nog leverbaar.
9 april 2014 om 14:25 #18228217Tja ik vond het zelf ook vreemd, maar denk toch dat het aan die ‘nieuwe’ receptioniste lag.
Heeft iemand van jullie enig idee hoe dit onderdeel eruit ziet?
9 april 2014 om 14:31 #18228218Dealer houdt je zeker niet voor de gek!!
Foutcode: C1533 – Opel Vectra C stuurpomp.Bij sommige modellen Opel Vectra C is de stuurpomp voorzien van een niveau-sensor. De pomp schakelt uit bij te laag olieniveau. Best leuk systeem… Alleen jammer dat de sensor stuk gaat.
Uitlezen geeft foutcode: C1533, het originele bestelnr is 6238251, niet leverbaar. Enige optie is een andere pomp.
Sensor meet bij leeg een weerstand van 4 kΩ > bij vol 2 kΩ.
Dus de sensor losknippen en kortsluiten met een 2kΩ weerstand en de computer geeft geen foutcode meer.
Succes9 april 2014 om 15:01 #18228219Ik ga proberen een andere pomp te vinden en hopelijk verhelpt dit mijn probleem.
9 april 2014 om 17:35 #18228220Da’s op zich wel raar, want mijn stuurhuis lekt iets waardoor ik eens in de 1.5 jaar moet bijvullen…… Hij geeft geen stuur in de display maar een laag reservoir?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.