Oliefilter

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Oliefilter

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225006

    hallo ik ben op zoek naar een laag oliefilter voor een c20xe

    Deze zit in een corsa b die verlaagd is maar nu wil de eigenaar er een adapter erop zetten voor de olie druk meter maar ik ben zelf bbang dat als je de orginele filter gebruikt dat ie er dan onderuit wordt gereden

    alvast bedankt

    de generaal

    #17716203

    de enige die ik weet is deze:

    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900610&hid=&lhid=&lvid=

    Volgens mij kan je het GM nummer zien op de foto’s

    #17716204

    olie filter van knecht (de oc90) nemen id maar 8 cm hoog en kost je ongeveer 4 euro ex btw bij de onderdelenboer

    #17716205

    Alvast bedankt voor de info van de week maar even shoppen

    #17716206

    origineel gepost door corsaracer
    olie filter van knecht (de oc90) nemen id maar 8 cm hoog en kost je ongeveer 4 euro ex btw bij de onderdelenboer

    yep gwoon via h-base.nl

    #17716207

    Die adapter gewoon niet gebruiken en de sensoren in je onderblok schroeven.

    Ik heb voor de druksensor een verloopnippel moeten halen, en de tempsensor zit in de lose dop/moer in de pomp.

    #17716208

    zo laag komt het orginele filter toch ook niet??
    Carterbeschermplaat een optie??

    #17716209

    denk dat je eerder je spruitstuk raakt dan je filter

    #17716210

    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.
    Ik ram alleen de stab.stang af en toe als ik weer eens te hard over een drempel rij :) Wel lachen, zie je iedereen omkijken. Want erkomt nogal een klap vanaf

    Het oliefilter komt zo dicht op je aandrijfas te staan, scheelt niet veel hoor als je dan ook nog zon adapter er tussen hebt.:

    #17716211

    origineel gepost door corsaboy
    zo laag komt het orginele filter toch ook niet??
    Carterbeschermplaat een optie??

    Laag genoeg om er even over na te denken voorkomen is beter dan genezen

    #17716212

    origineel gepost door TheGeneral

    origineel gepost door corsaboy
    zo laag komt het orginele filter toch ook niet??
    Carterbeschermplaat een optie??

    Laag genoeg om er even over na te denken voorkomen is beter dan genezen

    1tje van een citroen. heb ik ook zitten. Maar ben mijne nummer kwijt die erop stond

    #17716213

    Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opel

    #17716214

    dat klopt ja een hoop van die franse hokken hebben van die mini filters erop zitten

    ik gaat van de week wel naar de automaterialen zaak en dan gaan we het assortiment eens bekijken

    #17716215

    origineel gepost door Corsa16V
    Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opel

    Ik gebruik al enkele jaren een plat filter van Renault5-Turbo,
    een MANN-W77 (M18x1,5 zonder terugslagklep) Laag model, slechts 5cm hoog aan de rand gemeten.
    Deze past wel op onze motoren maar de schroefdraad is niet dezelfde, zit er een beetje “los” op.
    Na het aandraaien zit het goed vast en lekt niet.
    Hebben jullie met het Megane-filter dezelfde ervaring?

    #17716216

    Ik gebruik al enkele jaren een plat filter van Renault5-Turbo,
    een MANN-W77 (M18x1,5 zonder terugslagklep) Laag model, slechts 5cm hoog aan de rand gemeten.
    Deze past wel op onze motoren maar de schroefdraad is niet dezelfde, zit er een beetje “los” op.
    Na het aandraaien zit het goed vast en lekt niet.
    Hebben jullie met het Megane-filter dezelfde ervaring?

    Niemand die dit kan bevestigen?

    #17716217

    Originally posted by Fearless
    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.

    onzin,

    mijn B lag goed laag aan de voorkant.
    En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
    ZIt dus ook strak tegen de stabistang aan

    Mijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
    Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..

    Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..

    #17716218

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Fearless
    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.

    onzin,

    mijn B lag goed laag aan de voorkant.
    En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
    ZIt dus ook strak tegen de stabistang aan

    Mijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
    Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..

    Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..

    Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is

    #17716219

    origineel gepost door TheGeneral

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Fearless
    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.

    onzin,

    mijn B lag goed laag aan de voorkant.
    En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
    ZIt dus ook strak tegen de stabistang aan

    Mijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
    Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..

    Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..

    Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is

    Staat erbij… 5mm!

    #17716220

    kan hem wel exact nameten.
    Heb een stuk dik traanplaat gepakt en diverse slijpschijfjes… :D

    #17716221

    origineel gepost door KRSA2000

    origineel gepost door TheGeneral

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Fearless
    Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.

    onzin,

    mijn B lag goed laag aan de voorkant.
    En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
    ZIt dus ook strak tegen de stabistang aan

    Mijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
    Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..

    Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..

    Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is

    Staat erbij… 5mm!

    Ja sorry was nog niet helemaal wakker vanochtend:P

    #17716222

    Ha ha!

    Ik ken het probleem… ;)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.