Oliedrukschakelaar lek en daardoor motorstuurapp. stuk..???

Forumindex Forums Modellen Astra Oliedrukschakelaar lek en daardoor motorstuurapp. stuk..???

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272801

    Hallo,

    Sinds gistermiddag doet mijn opel astra H 2005 het niet meer. Als ik de sleutel omdraai hoor je niets. De dashboard icoontjes etc branden allemaal wel, radio doet het ook.
    Als redelijke leek heb ik de astra weggebracht naar de dealer. Na een diagnose constateerde zij dat de oliedrukschakelaar lek is en dat daardoor olie in de motorstuurapparatuur is gekomen en deze kapot heeft gemaakt. Erg balen!!
    Reparatiekosten….1500 euro….. :shock:

    Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, hoe is dit mogelijk? En is het eventueel ook anders op te lossen ipv alles gewoon maar te vervangen voor iets nieuws?Zoals de opel dealer adviseerde/…..? Mijn onderbuikgevoel zegt iets anders…

    Thx

    #18290890

    Lijkt me erg onwaarschijnlijk die verklaring van de dealer ! Ik zou naar een andere garage gaan,

    #18290891

    Ik ben ook al voor een second opinion naar een vakgarage gegaan, waar ik de auto destijds gekocht heb.

    #18290892

    Nou….Ik weet niet of iedereen bekend is met het Amt garageforum en magazine?…

    Op facebook kwam daar een paar foto’s voorbij van een lekkende oliedrukschakelaar .
    Het resulteerde in een foutcode van de lambdasonde….
    De olie kwam terrecht in de stekker van de lambda….
    en er zat ook olie in de stekker van de ecu…

    Het kan heel gek lopen wat dat betreft, lekkende olie komt een heel eind door rijwind bijv.

    De ecu’s willen ook wel zo kapot, met name de ecu’s die rechts op de motor gebout zitten gaan vaak kapot.
    Opsturen naar Actronics en een weekje geduld hebben… ;)

    #18290893

    Oke dank je wel! En wat doet dat bedrijf?

    Kan iemand aangeven waar in mijn motorblok het motorstuurapparaat zit?

    http://imageshack.com/a/img909/1171/vhSfl4.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18290894

    Ah lees het al, reviseren. Nee ik ben niet bekend met het amt garageforum en magazine.

    #18290895

    Dacht dat het zo zat

    #18290896

    Actronics werkt niet voor een particulier, je zult het via een bedrijf moeten spelen.

    #18290897

    Ah super! Bedankt voor de reacties.

    Maar weten de meeste garage niet dat er zulke bedrijven bestaan dan?

    #18290898

    http://imageshack.com/a/img537/1249/LN7EpO.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hier dus, kan je hem zien de ecu?

    #18290899

    hmmm nee, of hij zit in de bak naast je accu. of naast die bak tegen het chassis aan. anders zou ik het niet weten :P

    #18290900

    ZakhooiTM effe pm’en die is de ECU goeroe en zeker VEEL goedkoper als 1500 euro.

    #18290901

    oke zal hem eens vragen! Bedankt!

    #18290902

    Volgens mij is dit de ecu nietwaar?

    http://imageshack.com/a/img661/7749/jFrp4h.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://imageshack.com/a/img911/2008/4m9oB0.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18290903

    Jep.

    #18290904

    QF ecu?

    #18290905

    Het probleem is niet alleen de ecu maar ook de kabelboom!!!.
    Die moet je ook vervangen. Anders blijf je storingen houden.
    De kabel boom zit vol met olie. Het loopt namelijk door het koper naar alle sensoren.

    Helaas heeft ts pech.
    Meestal blijft het bij een kabelboom en/of een lambdasensor

    Het is een bekend probleem helaas.
    Preventief de olie druk schakelaar vervangen bespaart je een hoop leed. Sensor is maar max 20 euro.

    #18290906

    Hoi Arjontje, hoe kun jij zien dat de kabelboom vol met olie zit?
    Dus de olie loopt vanaf……….? door de kabelboom naar de ECU? Maar kan er op die manier ook olie in de hele ecu gaan zitten?

    HOe bedoel je preventief de oliedrukschakelaar vervangen dan? Elke zoveel maanden? of Km?

    *sorry wat bedoel je met ts?

    #18290907

    De olie loopt vanaf de druk schakelaar de kabelboom in.
    Omdat er druk opstaat perst het de hele kabelboom door.
    Waar het uiteindelijk naar de sensoren of de ecu loopt.

    Ja de kans is aanwezig dat er ook olie in de ecu zit.
    Maar dat kan ik vanaf hier niet zien.

    Preventief om de 4 jaar of zo gewoon die sensor vervangen. Het geeft natuurlijk niet de garantie dat het probleem niet meer voor komt. Maar je zorgt wel om de kans zo klein mogelijk te houden.

    Met ts bedoel ik topic starter. (jou dus Opelrijder2004)

    #18290908

    Zelfs zonder oliedruk kan de olie al via je kabelboom in de ecu terecht komen ik heb er al verschillende voorbij zien komen bij diverse merken!!

    Nadeel van de ecu is dat deze slecht/lastig open te maken zijn en dan is vaak al een hoop aangetast Door olie!!!

    #18290909

    Bij mijn pa zijn Corsa D Z14XEP ging deze sensor ook spontaan lekken na 7 jaar. Gelukkig er snel genoeg bij om een nieuwe in te draaien en de aangetaste kabels zo veel mogelijk schoon te maken.

    #18290910

    @Opelrijder2004 wrote:

    Hallo,

    Sinds gistermiddag doet mijn opel astra H 2005 het niet meer. Als ik de sleutel omdraai hoor je niets. De dashboard icoontjes etc branden allemaal wel, radio doet het ook.
    Als redelijke leek heb ik de astra weggebracht naar de dealer. Na een diagnose constateerde zij dat de oliedrukschakelaar lek is en dat daardoor olie in de motorstuurapparatuur is gekomen en deze kapot heeft gemaakt. Erg balen!!
    Reparatiekosten….1500 euro….. :shock:

    Komt iemand dit bekend voor? Zo ja, hoe is dit mogelijk? En is het eventueel ook anders op te lossen ipv alles gewoon maar te vervangen voor iets nieuws?Zoals de opel dealer adviseerde/…..? Mijn onderbuikgevoel zegt iets anders…

    Thx

    so, heb nu hier een ecu z14xep astra h QF. niet 1500 euro :jerry

    #18290911

    @arjontje wrote:

    De olie loopt vanaf de druk schakelaar de kabelboom in.
    Omdat er druk opstaat perst het de hele kabelboom door.
    Waar het uiteindelijk naar de sensoren of de ecu loopt.

    Ja de kans is aanwezig dat er ook olie in de ecu zit.
    Maar dat kan ik vanaf hier niet zien.

    Preventief om de 4 jaar of zo gewoon die sensor vervangen. Het geeft natuurlijk niet de garantie dat het probleem niet meer voor komt. Maar je zorgt wel om de kans zo klein mogelijk te houden.

    Met ts bedoel ik topic starter. (jou dus Opelrijder2004)

    Het probleem zit hem niet zo zeer in de olie, En de olie loopt niet omhoog door de DRUK. Maar door de elektrische stroompjes die door de kabel lopen loopt de olie in de richting van de stroompjes.

    Tevens is niet de Olie de veroorzaker van het defect, olie wordt gebruikt in veel grote opstellingen om juist te isoleren.

    De metaaldeeltjes in de olie veroorzaken het probleem.

    #18290912

    @Haasje17 wrote:

    Maar door de elektrische stroompjes die door de kabel lopen loopt de olie in de richting van de stroompjes.

    Tevens is niet de Olie de veroorzaker van het defect, olie wordt gebruikt in veel grote opstellingen om juist te isoleren.

    De metaaldeeltjes in de olie veroorzaken het probleem.

    Hoe bomen krijgen water uit de grond? Met behulp van elektriciteit?

    Hoe kan metaaldeeltjes bereiken pcb elektronica, terwijl die zijn volledig bedekt met gel? Gelieve te verklaren.

    [youtube:35tjr81b]http://www.youtube.com/watch?v=VXo-wLR8Aic[/youtube:35tjr81b]

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.