oliedrukprobleem

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) oliedrukprobleem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234750
    Des
    Deelnemer

    heb juist een c20xe in een kadett gelegd dus wou eerst is testen of hij oliedruk had.
    Dus ik heb van de plus van de batterij een lampje aan gesloten op de oliedruk sensor en daarna de starter laten rond gaan , normaal moet het lampje dan toch doven ? Kan dit lang duren na eerste keer terug starten ?
    dit blijft namelijk branden

    hoop dat iemand iets kan opklaren

    #17844553
    Jurgen
    Deelnemer

    Oliefilter en pomp vol olie gedaan?

    #17844554
    Vinci
    Deelnemer

    [rquote=1900375&tid=145247&author=*Jurgen*]Oliefilter en pomp vol olie gedaan?[/rquote]

    Had ik ook niet gedaan na vervangen, maar misschien gaat dit niet altijd goed, dat zou kunnen….

    #17844555
    Des
    Deelnemer

    [rquote=1900375&tid=145247&author=*Jurgen*]Oliefilter en pomp vol olie gedaan?[/rquote]
    oliefilter opgevuld , hoe vul je je oliepomp op ?

    #17844556
    Vinci
    Deelnemer

    Misschien zit je oliedrukregelaar vast?

    #17844557
    Anoniem
    Inactief

    heb je t lampje wel goed aangesloten

    dacht dat er een aansluiting zat voor t lampje
    en 1 voor een metertje

    als je die 2 verwisseld zal je lampje niet uitgaan

    weet niet cker of alle sensoren dubbel uitgevoerd zijn???
    maar standaard op mijn xe zat wel;)

    #17844558
    Vinci
    Deelnemer

    Volgens mij zit die voor een metertje er niet standaard op. In elk geval moet het zo’n klein rond zwart stekkertje zijn met klik-lipje eraan en meestal een groen rubber balgje voor vocht afdichting..

    En hier moet hij in:

    #17844559
    Des
    Deelnemer

    [rquote=1900528&tid=145247&author=Vinci]Volgens mij zit die voor een metertje er niet standaard op. In elk geval moet het zo’n klein rond zwart stekkertje zijn met klik-lipje eraan en meestal een groen rubber balgje voor vocht afdichting..

    En hier moet hij in:
    [/rquote]
    jep daar is hij op aangesloten. oliedrukregelaar is da ding met die veer ? die heb ik er uit gehad proper gemaakt en trg gemonteerd

    #17844560
    Vinci
    Deelnemer

    Jep, ding met die veer… Origineel van metaal, maar er zijn nylon exemplaren van zijn die minder snel vast blijven zitten…

    http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Oil_Pump/Oil_Pump.htm

    Maar kost wel 60 pond…..

    http://www.sbdev.co.uk/Price_List/Price%20list.pdf

    #17844561
    Des
    Deelnemer

    [rquote=1900603&tid=145247&author=Vinci]Jep, ding met die veer… Origineel van metaal, maar er zijn nylon exemplaren van zijn die minder snel vast blijven zitten…

    http://www.sbdev.co.uk/Dry_Sump_Systems/Oil_Pump/Oil_Pump.htm

    Maar kost wel 60 pond…..

    http://www.sbdev.co.uk/Price_List/Price%20list.pdf%5B/rquote%5D

    deze heb ik er uitgehaald en proper gemaakt ,gleed er in zonder probleem , dus lijkt mij raar dat ie blijft hangen ?

    #17844562
    Vinci
    Deelnemer

    Ja, heb mijne ook wel eens los gehad op mijn oude pomp (heb nu een XEV pomp) en kon het me ook niet voorstellen dat dat vast kan gaan zitten…. toch schijnt het te kunnen…..

    #17844563
    wim-v6
    Deelnemer

    Mijne zat MUURVAST (X16XE) (met rijden bleef het lampje flikkeren. aanwezige oliedruk tussen de 0,5 en 1bar).

    Plunjer was er ook niet uit te krijgen.

    heb de bout eruit gehaald, veer eruit gehaald, bout terug gestopt, gestart, keertje flink gasgegeven, en gelijk weer uit, toen zat de plunjer tegen de bout aan en kon ik m eruit halen.

    Mijn plunjer was helemaal blauw van dat ie ooit een keer goed heet geweest is, en zaten wel aardig klemsporen op.

    heb m verwisseld met die van mijn oude 1.4 8kleppert, en werkt weer perfect.

    zie op de tekening dat ie van alle 4cilinder ohc en DOHC motoren gelijk is.

    Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.