oliedruk klokje…

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen oliedruk klokje…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

is er hier iemand met verstand van elektronica? vast wel, volgende vraag: heb in de middenconsole van m’n Calibra 2 klokjes zitten, volt en oliedruk… als ik m’n auto op contact zet (dus nog niet strarten) springt het naaldje van de oliedruk helemaal naar rechts totdat die niet meer verder kan… duidelijk een elektrisch mankementje, iemand bekent met dit probleem en de evt oplossing?
    BVD

niemand?

dan komt er waarschijnlijk spanning op het verkeerde draadje !! ,

@Vannos wrote:

dan komt er waarschijnlijk spanning op het verkeerde draadje !! ,

het volt percentage is wel gewoon goed (voltmetertje)

waarschijnlijk je sensor naar de maan, of ergens een sluiting.

heb em er ook in zitten, op contact doet ie niks. starten gaat hij richting de 4-5 bar. daarna zakt ie terug , tot dat ik weer gas geef
    loopt hij weer op.

zelf in gebouwd ?

nee is een 1995er (standaard ingebouwd) heeft sinds dat ik de auto heb altijd gewoon gedaan, na een ritje heen en weer naar Emmen (via de A31) :wors is tie de weg een beetje kwijt :( heb m al wel los gehad maar je kunt er voor de rest weinig aan zien… waar zit de sensor voor de oliedruk?

Draadje van de sensor af, kan ook nog, dan vliegt ie ook als een malle naar links.

Let op, lampje staat er geheel los van, die zal gewoon Functioneren

Willem

@wim-v6 wrote:

Draadje van de sensor af, kan ook nog, dan vliegt ie ook als een malle naar links.

Let op, lampje staat er geheel los van, die zal gewoon Functioneren

Willem

weet je miss ook waar de sensor ergens zit aan het blok?

Jup, hangt aan de oliepomp, Dsitributiezijde dus, ter hoogte van de krukaspoelie..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.