oliedruk cih

Forumindex Forums Techniek Cih oliedruk cih

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17598451

    origineel gepost door daruler
    en 15w 40 in dan is je olie iets dikker als die warm is zodat je ook iets meer druk heb

    Dan is je olie iets dikker als hij koud is…….

    Pas nog uitleg gehad van iemand van kroon-olie hierover.

    #17598452

    Al en nieuw olie filter geprobeerd?
    En dan niet een fram filter.

    Gr Daniel

    #17598453

    Waarom geen FRAM filter?

    #17598454

    Omdat de oliedruk met een fram filter minder wordt.
    Mijn voorkeur gaat uit na MANN filters omdat je dan minder oliedruk verlies hebt.

    Gr Daniel

    #17598455

    Ahh mooi, die heb ik ook (Brezan:))

    #17598457

    Vraag betreft de oliedruk. Ik wil druk op het systeem zetten voordat motor ingebouwd word etc. Moet ik weerstand krijgen tijdens het draaien van de accuboormachine? Neem aan van wel, maar ik krijg het nier. Carter zit voldoende olie in, oliefilter gevuld en erop gedaan. Sensor lek? Of doe ik iets verkeerd?

    #17598458

    Pomp ook al vol ?

    #17598459

    Die moet ik dus apart vullen… Niet gedaan, dacht als carter op peil is, neemt ie olie wel mee. Morgen maar eens kijken. Thanks!

    #17598460

    Pomp gevuld, filter is vol, carter is vol, geen lekkages te zien, maar krijg hem niet op druk…
    Het blok is door revisie bedrijf in elkaar gezet dus mag aan nemen dat olie aanzuigbuis goed gemonteert is..
    ALs ik hem op druk wil zetten zie ik wel olie stromen net boven waar draaigedeelte zit (tandwiel die je aandraait) Dit moet niet kloppen denk ik..

    #17598461

    Laat ik het ff zo zeggen:
    Der klopt iet niet en dan big time:
    Olie koud gereviseerd blok en geen druk is meer als wat groeven in de deksel of flank speling,als je een druk meter hebt,moet de wijzer met koude start toch zeker 3 bar aangeven koud en warm tussen de 1-2 bar..

    Je kunt je deksel wel vlak schuren (of stalen diesel deksel nemen) en je veerdruk van het overdruk ventiel vergroten enz enz en dikkere olie nemen en een Mann W712 filter enz,maar als je niet eens id druk krijgt met koude motor heb je ergens anders een probleem zitten:
    Aanzuigbuis ergens lucht (scheurtje of lekage tussen blok en pijp)
    Lager spelings veels te groot
    oliedruk sensor kapot (kabelbreuk)

    Dieseldeksel en vergrote pomp hebben weinig nut bij een serie 4 cil motor,een serie pomp moet meer als voldoende leveren voor een 4 cil en al zeker koud..

    Oliedruk schakelaar schakelt overigens bij 0,25bar dacht ik,onder de 0,25bar druk gaat je lamp oplichten.

    #17598462

    Opgelost, te kort veertje zodat de kogel niet genoeg tegen druk had..

    #17598456

    @JOZO wrote:

    Opgelost, te kort veertje zodat de kogel niet genoeg tegen druk had..

    Het kan zo simpel zijn soms :-)

    Hoe kwam je hier nu achter? Nog eens het revisie bedrijf gebeld?

    #17598463

    ja gebeld, en alles na gelopen. Moest iets daar zijn en na eens goed gekeken en vergelijkt te hebben (met losse distrubitiehuis) er achter gekomen en gelijk het veertje verwisseld;)

    #17598464

    heb je d’r ook zo’n stalen kogel in laten zetten?

    #17598465

    ja, nieuw staal :thumb

    #17598466

    mocht je nog zo`n kogeltje hebben… da past mij ook wel voor een of twee exemplaren hier.

    #17598467

    Heb ik niet helaas voor je

    #17598468

    Ik heb vorig jaar nieuwe veertjes laten maken en kogeltjes gekocht en geharde busjes voor de overdrukbeveiliging van het oliefilter ( als het filter dicht zit ), daar heb ik er nu een aantal van.

    #17598469

    en merkolie gebruiken

    #17598470

    Doe ik ook, Kroon olie is de beste!

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.