oliedruk cih

Forumindex Forums Techniek Cih oliedruk cih

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216562

    Ik heb dus te weinig druk in mijn 2.0s:(
    ben nu op zoek naar een deksel van de oliepomp van een diesel.
    wie oh wie kan mij hieraan helpen. Op de sloop in Nijmegen kon ik niks vinden.

    thanx

    #17598427

    Denk dat het lastig wordt om er een te vinden..
    Je kan ook een normaal deksel vlakken en een paar ringetjes achter het veertje doen, heb je hetzelfde…
    Is natuurlijk maar de vraag of dat het probleem oplost.
    Als de capaciteit van de pomp tov de hoeveelheid die er langs je lagers lekt, te klein is, heeft het weinig nut

    #17598428

    ergens nieuw te krijgen misschien?

    en welke passen allemaal op de 2.0s?

    #17598429

    Heb je de kunststof plug in het deksel al eens vervangen voor een 14mm stalen kogel? Het kan namelijk ook zo zijn dat de plastic plug is afgesleten of wat klemt en daardoor niet goed meer sluit.

    #17598430

    Op de Risse website is wel e.e.a. te krijgen.

    #17598431

    Vind alleen de versterkte uitvoering van de ‘Ölpumpe’
    Die pomp alleen meer olie, maar zal niet de druk verhogen geloof ik.
    n daarbij is tie 300 euro. volgens mij is mijn probleem goedkoper op te lossen.
    Oliedruk is goed, totdat de motor warm is, dan gaat bij stationair toerental het olielampje branden.

    p.s. kogel is al vervangen voor een metalen.

    #17598432

    Als je deksel ingesleten is kan je om je te depanneren op bv.
    een vlakplaat met schuurpapier en olie het deksel afschuren
    tot de krassen er uit zijn. Verder moet je eens de flankspeling
    opmeten met voelermaatjes, bij te veel speling moet je je
    tandwielen van je pomp vervangen.

    #17598433

    Waar vind ik nieuwe tandwielen?
    passen die van een Omega A Rekord E 2.3TD?

    #17598434

    Is je oliedruksensor niet gewoon een beetje lek?

    Dat zie je aan de buitenkant.

    Dan gaat je lampje ook branden bij stationair.

    #17598435

    de tandwielen van een diesel passen niet er zit namelijk een andere splain in vanwege de ontstekingstoren.

    #17598436

    Soms is het genoeg om uit een oud blok het oliepompdeel te halen… Inclusief dekseltje

    #17598437

    Oliedruksensor is niet lek, maar bedankt voor het meedenken.

    Ik merk dat deksel van gietijzer moeilijk gaat worden. Dan wordt het dus inderdaad vlakken.
    Nu dan nog even weten waar ik nieuwe tandwielen voor mijn 2.0s kan scoren……iemand?


    @The_Undertaker
    dit setje is al de ‘best of three’

    #17598438

    origineel gepost door Samanta
    Ik heb dus te weinig druk in mijn 2.0s:(
    ben nu op zoek naar een deksel van de oliepomp van een diesel.
    wie oh wie kan mij hieraan helpen. Op de sloop in Nijmegen kon ik niks vinden.

    thanx

    Hoe ben je er achter gekomen dat je te weinig olie-druk hebt?

    #17598439

    Motor loopt mooi stationair, maar na 10 minuten/kwartier (stationair) gaat olielampje branden en blijft branden.

    #17598440

    Wat voor olie zit erin?

    #17598441

    Ik dacht altijd dat als het lampje ging branden dat er dan te weinig olie in zit…. weer wat geleerd.

    #17598442

    Dat kan ook.

    Als je te weinig olie hebt, bouw je geen druk op…………en dan gaat het lampje branden.

    Net als wanneer:

    je oliedruksensor lekt,
    je oliepomp versleten is,
    je te dunne olie gebruikt,
    Het aanzuigzeefje onderin je carter verstopt zit (met vloeibare pakking ofzo)

    #17598443

    hoe veel bar hoort het eigenlijk te zijn bij stationair lopen?

    #17598444

    Type olie….ik geloof 10w40, moet ik effe nakijken. Is in ieder geval dunner dan de 20w50.

    on topic: weet niemand waar ik nieuwe tandwielen voor de oliepomp scoor???

    #17598445

    origineel gepost door larsjeG40
    hoe veel bar hoort het eigenlijk te zijn bij stationair lopen?

    Als hij warm is, gem. ongeveer 1,5 bar, onder 1 bar gaat de lamp branden.

    #17598446

    origineel gepost door McLambo
    Ik dacht altijd dat als het lampje ging branden dat er dan te weinig olie in zit…. weer wat geleerd.

    Maar als je oliepeil zich onder het minimum bevindt, dan gaat nog niet meteen je lampje branden. Dus altijd peilen.

    #17598447

    origineel gepost door McLambo

    origineel gepost door Samanta
    Ik heb dus te weinig druk in mijn 2.0s:(
    ben nu op zoek naar een deksel van de oliepomp van een diesel.
    wie oh wie kan mij hieraan helpen. Op de sloop in Nijmegen kon ik niks vinden.

    thanx

    Hoe ben je er achter gekomen dat je te weinig olie-druk hebt?

    Mijn ervaring geen oliedruk in meeste gevallen dat er geen voldoende druk opgebouwd kan worden tussen de glijlagers en binnen een korte tijd de lagers eruit
    voor minder dan 50 euro opgelost … alleen een k*t werk

    #17598448

    wat bedoel je met ‘glijlagers’…?

    zijn dat de twee (hoge) tandwielen in de oliepomp…?

    #17598449

    origineel gepost door monzaruba
    wat bedoel je met ‘glijlagers’…?

    zijn dat de twee (hoge) tandwielen in de oliepomp…?

    nee, dat zijn de lagers van de krukas en drijfstangen

    #17598450

    en 15w 40 in dan is je olie iets dikker als die warm is zodat je ook iets meer druk heb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.