Oliedruk C20XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Oliedruk C20XE

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222132

    Hallo,

    Eindelijk mijn tigra klaar…. maar het volgende probleem doet
    zich voor. Bij koudstart brandt het olielampje. Na tijdje gaat deze uit en is het probleem weg. Als dan na een stuk rijden de olie op temperatuur is, is het probleem er weer. Onder de 2300 toeren lampje weer aan. Zou het kunnen zijn dat de afdichting van mijn olieaanzuigbuis lek is? Dat hij alleen bij hogere toeren wel aan kan zuigen?
    Pijp is wel los geweest. Blok is uit elkaar geweest om te reviseren namelijk. Voorheen geen problemen.
    Zit trouwens 10w40 olie in. dus dat moet goed zijn.

    Ben benieuwd wat jullie er van denken.

    Alvast bedankt, groetjes

    #17683488

    Ik denk zelf dat de schakelaar niet fris is…deze gaan ook wel eens kapot.
    Het is de moeite waard om die even te vervangen voor een nieuwe…
    Voordat je je blok weer uit elkaar trekt ;)

    #17683489

    Hoi Fearless,

    Zat ik eerst ook aan te denken. Tot dat ik ook merkte dat onder
    die 2500 toeren mijn klepstoters weer tikte. Dus druk is echt niet goed.
    neem aan dat je de druksensor zelf bedoelt?

    hoor het wel:)

    #17683490

    jah daar zat ik wel aan te denken.

    Heb je van te voren je blok ook rondgepompt zonder onsteking?
    Zodat je iig oliedruk krijgt…..
    Kan heel lang duren voordat je fatsoenlijke druk hebt.

    #17683491

    Heb je die 0-ring aan je olieaanzuigbuis wel v.v?
    Dit word namelijk erg vaak vergeten, maar is erg belangrijk.
    Als deze een klein braampje hebt of hij gewoon in de loop der jaren iets is uitgezet,
    sluit hij niet goed af met lucht aanzuiging als gevolg.

    succes

    #17683492

    ik denk dat je aanzuigbuis loszit in je carterpan.
    als je lage toeren draait gaat ie flink tikken.
    en met wat hogere toeren gaat het heel langzaam weg.
    denk dat dat t is

    #17683493

    Waar heb jij het dan over???
    Je weet waar de klepel hangt maar niet waar de klok staat:P
    Draai gewoon even de carterpan eronder weg is 20min werk en dan weet je meer.
    En wat versta je onder een revisie?
    is de oliepomp vervangen?
    Iets meer info is welkom…

    #17683494

    laat maar :sleeping

    #17683495

    hallo,

    gister carter gedemonteerd aanzuigbuis gecontroleerd. De ring bij montage met vloeibarepakking ingesmeerd.
    Alles weer in elkaar. Lampje nog aan :hmmz. Weet iemand waar de plunjer zit die de druk regelt?

    stoppelflieger, Blok is uit elkaar geweest. drijfstanglagers waren nog goed. oliepomp zelf dacht ik ook omdat ik voorheen geen problemen had. Kop is uit elkaar geweest alle kleppen zijn opnieuw ingeschuurd en klep seals zijn vervangen.
    Alle pakkingen en keerring zijn vervangen. Zuigerveren zijn vervangen waarbij natuurlijk cilinders opnieuw zijn gehoned.

    Het is wel een raar probleem. Wil nu nog graag die plunjer controleren. Dacht dat hij achter die grote stop zat boven je oliefilter. Maar daar zit bij mij volgens mij niks achter. Of hij moet blijven hangen dat ik hem niet zie zitten?

    Morgen weer verder prullen:puke

    alvast bedankt voor jullie reacties:D

    #17683496

    Plunjer zit aan de andere kant op het oliehuis.

    #17683497

    hoe enthousiast ben je met vloeibare pakking?

    heb er al meer gezien, lekker alles volbaggeren met dat spul, en als je de boel eens loshaalt… heel de aanzuigbuis verstopt met vloeibare pakking.

    #17683498

    he mayhem,

    ligt er maar net aan waar ik het aan smeer en wat voor systeem het is:P.
    heb er ooit bij mijn scooter wel eens de uitlaat mee dicht gesmeerd.
    ( maar dat was echt teun de beun!!:thumbdown)
    Rond de ring zit niet veel. klein beetje ingesmeerd das alles.

    Heb vandaag trouwens de dop waar de plunjer achter moet zitten los gehaald.
    er zit inderdaad een veer achter. krijg er alleen de plunjer niet uit :hmmz Zou
    hij dan toch vast zitten? zometeen nog even pielen om hem er uit te krijgen….. of hebben
    jullie daar een tip voor?

    groetjes

    #17683499

    Moet er eigenlijk met je vingertop uit te halen zijn,of met een borgringtangetje wat naar buiten gaat als je hem inknijpt.
    Maar een motor loshalen en een deel revisie geven zonder de oliepomp te vervangen is wel zonde:(
    Ik spreek uit ervaring:swear
    Als je plunjer idd vast zit heb je weer werk.

    #17683500

    hallo mensen,

    vandaag toch nog gelukt plunjer uit kanaal te halen…..plunjer koud gemaakt en buitenkant warm gestookt. Met een magneet kwam hij toch nog los. alles schoon gemaakt en netjes geschuurd. starten lamp uit:D
    laten lopen, nog steeds goed. Proefrit na enkele minuten rijden. JAWELLLL weer die vuile rode stink olielamp:thumbdown
    mss gewoon blok eens spoelen. Lijkt me dat de pomp nu toch goed is?
    ga van de week kijken of de plunjer weer vast zit. En dan spoelen.
    Ben het intussen flink beu aan het raken:puke. Maarja nog even doorzetten.

    Groetjes

    #17683501

    Ik zou een andere plunjer proberen, en anders toch de pomp v.v. (dit is nu eenmaal een zwakke schakel bij een c20xe)

    Het is vervelend, maar het is dan niet anders.

    En ik zou er dan ook niet meer te lang mee wachten, want elke keer FF zonder oliedruk, word die ook niet beter van.
    En als die dalijk ECHT kapot is, is het :cry.

    succes

    #17683502

    oliepomp kun je shaken.

    als de plunjer vast heeft gezeten moet je er niet me gaan liggen knommelen.

    gewoon een andere monteren.

    met een NIEUW ringetje bij de aanzuigbuis.

    scheelt je een hoop geplaar, en je blok blijft heel.

    oke, het is geen prettig werkje in een tigra, maar beter als een kapot blok.

    #17683503

    Ik zou ook nog ff een lagerkap van een nokkenassen liften om te kijken of er geen diepe krassen inzitten. Maar oliepomp gewoon vervangen, kost wel wat, en even werk. Maar zonde als het blok uit elkaar is geweest je blok kapot gaat door een kapotte pomp.

    #17683504

    He mensen,

    denk dat ik toch voor een nieuwe pomp met aanzuigbuis ga. De plunjer zit bij de nieuwe pomp wel bij neem ik aan?
    Iemand enig idee wat deze ongeveer kost? zag bij duparts een complete Kit voor 329,00 euro. Weet niet of dit
    een goeie prijs is. Laat maar even weten mannen!

    weer bedankt!

    Groetjes

    #17683505

    Ik heb nu een Xev pomp er op….deze koste een stuk minder. (via marktplaats bij een opeldealer boven in het land)
    Dit was alleen de pomp…….geloof dat ik er toen 150 voor betaald heb?? weet niet meer precies.
    Daar moest ik alleen de loze dop overzetten van de oude pomp.

    2 gaatjes in de carterpan opboren naar 8mm, omdat er m8 schroefdraad in de pomp zit..

    #17683506

    origineel gepost door roppe
    He mensen,

    denk dat ik toch voor een nieuwe pomp met aanzuigbuis ga. De plunjer zit bij de nieuwe pomp wel bij neem ik aan?
    Iemand enig idee wat deze ongeveer kost? zag bij duparts een complete Kit voor 329,00 euro. Weet niet of dit
    een goeie prijs is. Laat maar even weten mannen!

    weer bedankt!

    Groetjes

    bij eds zijn ze goedkoper
    en anders ebay staan er ook een paar

    #17683507

    he….

    iemand enig idee wat een pomp bij de Opel dealer zou kosten?
    Heb geen zin om een week te moeten wachten op een pomp:D
    moet nu met de motor naar het werk. En zo’n lekker weer is het
    op het moment niet. Ga morgen het bedrijf bellen waar al mijn onderdelen
    tot nu vandaan komen.

    Aont moarn!

    #17683508

    Ik dacht iets rond de 250 euro.
    Laat het FF horen als je hem v.v. hebt, ik ga ervan uit dat het probleem
    dan is opgelost.

    #17683509

    Pak meteen een pomp van een z20let met de bijbehorende aanzuigbuis.
    Duoparts leverd de kit compleet.
    Is 100x beter als de std pomp.
    gr

    #17683510

    origineel gepost door roppe
    he….

    iemand enig idee wat een pomp bij de Opel dealer zou kosten?
    Heb geen zin om een week te moeten wachten op een pomp:D
    moet nu met de motor naar het werk. En zo’n lekker weer is het
    op het moment niet. Ga morgen het bedrijf bellen waar al mijn onderdelen
    tot nu vandaan komen.

    Aont moarn!

    Als de dealer de pomp kan leveren duurt het sowieso 3 werkdagen want ik denk dat hij uit Duitsland moet komen en niet uit Breda.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.