olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #18063986

    @Mr. Bone wrote:

    Bypass ben ik niet zo’n voorstander van. Zou dan een pijpje laten persen. Maar dan moet wel je kop eraf.

    Succes

    T moet toch ook allebei? omdat anders de olie alsnog door dat scheurende kanaaltje gaat….
    of heb ik dat mis.

    Heb weer een aangepaste xe kop op de werkbank liggen, ook weer een probleemgevalletje.
    Na het poorten wil ik m gelijk bypassen en het kanaal afdichten of een hol pijpje er in.

    #18063987

    je hebt 2 manieren om de kop de bypassen:

    – hol buisje persen in t bestaande kanaal, dan kan de kvs niet meer via de scheurtjes bij de olie

    – bestaande kanaal afdichten met 2 imbusbouten ( draad tappen en koppen verzinken ) en dan n externe leiding maken

    #18063988

    Precies. Alleen optie 2 ziet er niet uit. Krijgt je zo’n slang vanaf je uitlaatspruitstuk tot onder je verdeler en blijft je altijd een risico houden dat die slang stuk gaat of gaat lekken.

    Het is trouwens een oliekanaal wat scheurt en geen kvs kanaal. Dus komt er olie in de kvs, en niet andersom! Oliedruk is immers hoger dan de kvs druk.

    #18063989

    waar kun je zon buisje erin laten persen

    ik heb ze wel op ebay.de zien staan daar kon je ze wel bestellen
    maar dan moet hij en nog even in geperst

    #18063990

    ik heb toen mn eigen bypass gemaakt, alleen dan onder de verdeler naar de inlaatkant van de kop
    daar zat ook n imbus in en daar heb ik t slangtje tussen gemaakt

    de huidige eigenaar van die kop rijd er nog steeds mee…
    zo dus

    fototje even geleend van corsanovatuning

    #18063991

    ja deze is van freek maar is het dan ook opgelost dan
    heb je dan geen last meer van die scheur

    #18063992

    deze is niet van freek,lijkt er wel op

    als je t op deze manier doet dicht je t oliekanaal af, en de olie gaat dan door t slangetje heen

    dus ja dan s t ook opgelost

    #18063993

    ok en anders een bus erin laten persen

    #18063994

    @Dietrich Concept wrote:

    ok en anders een bus erin laten persen

    Niels heeft speciale buisjes laten maken. Mijne is denk ik ook aan de beurt. In het voorjaar komt er toch een nieuwe riem op, dus laat het dan meteen verhelpen.

    #18063995

    Botter perst die pijpjes.

    Die slang van die foto ziet er nog redelijk uit omdat die aan de zijkant zit. Maar heb ze ook gezien dat die vanaf het imbusboutje tussen cil 2 en 3 net boven je uitlaatspruit naar je verdeler gaat. Die optie ziet er niet uit en vind ik persoonlijk zwaar beun. Ook word er gezegt dat met die optie het langer duurt voor dat je olie op ze plek komt omdat die als ware een omweg neemt, maar of dit echt zo is????????

    Wat ik eerder al zei; die slang kan ook weer gaan lekken en je moet alsnog dat oliekanaal afdoppen. Dus believe me en neem gewoon een PIJPJE. Ben je gelijk in 1x van al het gezeik af.

    #18063996

    @otdh wrote:

    je hebt 2 manieren om de kop de bypassen:

    – hol buisje persen in t bestaande kanaal, dan kan de kvs niet meer via de scheurtjes bij de olie

    ????? en dan krijg je smurrie in je kvs tankje ???????????????

    #18063997

    Uhh nee

    Staan genoeg beschrijvingen van hoe je t kan doen op internet
    Tevens doen meerdere bedrijven het ( zowel in nederland als buitenland )

    Je perst een hol buisje in t bestaande kanaal, dan kan de olie niet meer door de scheurtjes heen
    Maar nog wel van de 1e kant van de kop naar de andere

    Heb er zelf ook al 3 op deze manier gedaan en t werkt perfect

    #18063998

    Ik heb het oliekanaal dicht laten lassen en een bypass buiten om gemaakt zoals op de bovenste foto. werkt perfect.
    Heb het er toen met freekcorsa over gehad ,die kwam met een verhaal over klepstoters die te laat olie kregen. Heb er zelf nooit iets van gemerkt. Tikte nooit ook niet na 3 maanden stil staan.

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.