Olie-lekkage (hoe heet dit slangetje)

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie-lekkage (hoe heet dit slangetje)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Beste Opel-fans, ondanks dat het veel te warm is om achter je pc te zitten heb ik toch een vraagje:

Mijn Opel Corsa B 98 lekt sinds een aantal dagen een “beetje” olie. Het lijkt uit een slangetje te komen dat voor aan het motorblok zit. Ik heb geen idee hoe dat slangetje heet en/of dat olielekkage kan veroorzaken? Mocht dat het geval kunnen zijn, is dit makkelijk te vervangen of zal ik dan toch naar de garage moeten (ben niet bijzonder technisch :roll: )

Hier nog een foto’tje van de “boosdoener”, en als je goed kijkt zie je de olie op de grond liggen.
    https://skydrive.live.com/redir?resid=24B54D16EDB35858!2171&authkey=!AMWMA8E5I83t7_U

Ik hoop dat iemand me meer info kan geven.

zou het niet weten.
    normaal zijn deze blokjes helemaal verroest omdat ze na genoeg niet zweten of lekken (behalve bij de bak)

het is een x12xe
    heb het wel eens gelezen dat het bij de z12xe (corsa c) voorkomt.

Lijkt op je oliedruksensor die kaduk is.
    Lekt olie uit de stekkeraansluiting op de slang eronder.
    Lekt alleen als de motor draait.
    Je ziet ook dat het nat is bij de stekkeraansluiting.

@man!ac wrote:

+1

Is een kwaal bij deze motoren.

@man!ac wrote:

Hmm dit lijkt het inderdaad het probleem te zijn als ik het zo lees.
    Is dit iets wat ik zelf kan vervangen of is het een dure reparatie? (Zie dat een een oliedruksensor maar een 10tje kost op het internet)

Nog bedankt voor je antwoord!

Gewoon zelf vervangen, kan niks aan verkeerd gaan
    Wel snel de wissel doen, want er loopt olie uit als t goed is.
    Dus ff een bak eronder zetten.

Vertje,

Over welk type motor gaat dit (Corsa B X12XE)?

lijk er idd op dat de oliedruk schakelaar lekt

@CorsaB5D97 wrote:

Vertje,

Over welk type motor gaat dit (Corsa B X12XE)?

Nee nee, het gaat om een Corsa B X10XE.. moet ik bij dit type moter nog ergens op letten bij het aanschaffen van een oliedruk schakelaar? (behalve het opvangen van de olie)

Nee, bak eronder is niet echt noodzakelijk loopt maar een heel klein beetje uit

Wederom bedankt voor de tips!

Heb zojuist een filmpje gezien hoe je de oliedrukschakelaar kan vervangen en ik vond het er niet ingewikkeld uit zien dus ik ga het maar zelf proberen :D

Alleen nu kom ik op internet een helelboel Corsa schakelaars tegen met verschillende specificaties (http://www.winparts.nl/614/interieur/elektra/schakelaars-en-sensoren weet hier iemand welke ik moet kiezen? (liefts bij een site die hem op voorraad heeft)

Ik voel me echt een “junior” maar wil geen verkeerd onderdeel bestellen/installeren :)

Zij ook alleen per 5 te bestellen, rij gewoon langs onderdelen boer(Gamo,Brezan,CarTal) deze leveren het onderdeel op basis van je kenteken.

@Opeltje17 wrote:

Zij ook alleen per 5 te bestellen, rij gewoon langs onderdelen boer(Gamo,Brezan,CarTal) deze leveren het onderdeel op basis van je kenteken.

Bij Brezan in Den Bosch hadden ze hem op voorraad liggen, net even vervangen (kost nog geen 5 min) en hij lekt geen olie meer :)

Nogmaals iedereen bedankt voor de tips!

Kijk, mooi dat het opgelost is :thumb

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.