Olie Lekkage?

Forumindex Forums Modellen Kadett Olie Lekkage?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Beste mensen,

Heb ik het 1 opgelost, komt het volgende probleem opduiken.

Dit keer heb ik te maken met een olie lekkage. Zie foto’s:

Waar kan dit aan liggen?, en wat valt er aan te doen? Waar dient die grote pan onder de auto voor? (Foto 1 en 2)

Groeten,
    Kevin

Dat is nou een carterpan, daar zit je olie in en vanuit daar wordt de olie aangezogen door de oliepomp. Die pan zit met een pakking tegen het motorblok geschroefd. Deze willen nog wel eens gaan lekken. Remedie is om er een nieuwe tussen te doen met een klein likje vloeibare pakking. Ook de contactvlakken op de carterpan zelf en het motorblok goed schoonmaken zodat alle resten eraf zijn en goed ontvetten. Alleen moet hiervoor wel je voorpijp los om die pakking te vervangen.

@*Jurgen* wrote:

Alleen moet hiervoor wel je voorpijp los om die pakking te vervangen.

Wat bedoel je met voorpijp?

@Rottentweetie wrote:

@*Jurgen* wrote:

Alleen moet hiervoor wel je voorpijp los om die pakking te vervangen.

Wat bedoel je met voorpijp?

Die twee pijpen die onder je carterpan doorlopen….dus het voorste deel van je hele uitlaatsysteem.

dit noem ik niet eens lekken,is meer een beetje zweten.
    Is niks waar ik me zorgen om zou maken,hooguit kan je proberen om de bouten van t oliepan nog iets aan te draaien.
    En wil je het echt volmaakt droog hebben,tsja,dan zal ie dr af moeten en de pakking vervangen,maar nogmaals,persoonlijk zou ik t lekker zo laten zolang er niks onder de auto ligt

Ziet er naar uit dat de krukas keerring ook een beetje zweet. Kan hij hartstikke oud mee worden zolang het niet uit de hand loopt….

Dit heeft mijn Kadettje ook.Ik laat het wel maken,want er lekt wel olie op de uitlaat,en dat vindt ik wel een beetje link.
    Ik laat het de Opeldealer doen,want als er een bout afbreekt van de voorpijp dan heb ik een probleem.Heb geen brug of iets dergelijks.

En ik heb dan geen olievlekken op m’n pad meer!!!
    gr Marcel.

Als het goed is dan hebben ze de voorpijp met koper moeren gemonteerd en krijg je hem makkelijk los hoor… Heb bij mijn C20XE de hele oliepomp vervangen op de stoep voor mijn huis…

Ow ok!!

Maar soms kijk in dus onder de auto en dan zie ik wel de druppels hangen..
    Dit kan dan verder geen kwaad? Want anders laat ik het gewoon bij de eerst volgende beurt opknappen..
    Want zoals krukas keerringen kan ik niet vervangen denk ik hea? Want als ik het doe wil ik het ook meteen goed doen..

En stel dat ik het wel wil oplossen, moet ik zeker eerst olie uit het blok laten lopen? Anders word het een behoorlijk zooitje denk ik :p

Groeten,
    Kevin

Is niet heel ingewikkeld hoor, krukas keerring kun je vrij makkelijk vervangen. Je moet dan wel gelijk even je distributieset vernieuwen als je het een beetje goed wilt doen… Maar qua werkzaamheden is het niet meer dan de dynamo snaar los, distributiekap, riem, poelie en dan kan je er bij. Dan tik je voorzichtig met een priem een gaatje er in en draai je met de hand een parkertje er in en trek je de keerring er uit. De nieuwe met een lik vet in het hart er voorzichtig op en even nakloppen met een grote dop er over heen of een passend stukje pijp….

Oliepijl is volgens mij lager dan het hart van de krukas, dus er zal als ik met niet vergis niet eens olie uit komen….

Ik heb dit ook met mn E en F.
    Ik zou haast zeggen dat dit bij Opel hoort ?
    Maar, als ik nu de olie moet verversen dan leg ik er wel meteen andere carterpakking tussen.

Rik :)

Nou, daar zijn andere merken ook niet heilig in hoor! :vertag

@Vinci wrote:

Is niet heel ingewikkeld hoor, krukas keerring kun je vrij makkelijk vervangen. Je moet dan wel gelijk even je distributieset vernieuwen als je het een beetje goed wilt doen… Maar qua werkzaamheden is het niet meer dan de dynamo snaar los, distributiekap, riem, poelie en dan kan je er bij. Dan tik je voorzichtig met een priem een gaatje er in en draai je met de hand een parkertje er in en trek je de keerring er uit. De nieuwe met een lik vet in het hart er voorzichtig op en even nakloppen met een grote dop er over heen of een passend stukje pijp….

Oliepijl is volgens mij lager dan het hart van de krukas, dus er zal als ik met niet vergis niet eens olie uit komen….

Mjah.. Dan laat ik het toch liever door de garage opknappen! Misschien is het niet zo ingewikkeld maar zeker met de distributieriem is het te ingewikkeld voor mij ;)

Bij de volgende beurt neem ik het meteen mee en laat ik het door de garage fixen!

mijn oude gsi lekte als een gek op die keerring

alleen toen de wagen gesloopt werd war de bestuurders kant echt rot

t heeft ook een klein beetje voordeel

maar overal olie is idd klote

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.