Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Olie lampje brand
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2011 om 11:39 #17239366
Hallo mede forumgebruikers.
Ik heb een astra f 1.6 75pk.
Als ik de eerste x dat ik auto op contact zet doet mijn olie lampje het niet.
Na lang wachten gaat hij lichtjes op branden.
Als ik de auto start blijf het lampje opeens branden maar niet zo fel zoals bijvoorbeeld het handrem lampje.Nu is mijn vraag is dit nu een sensor of iets of toch iets met de olie druk?
Ik heb zelf al gekeken ofdat er genoeg olie in zit en dat zit er genoeg in.Ik hoor het van eigens wel.
Bij voorbaat dank, dvdk3 augustus 2011 om 12:27 #17897235Klinkt zo te lezen als een slechte massa van het lampje.
Controleer het stekkertje op de oliedrukschakelaar / -sensor eens op oxidatie.3 augustus 2011 om 12:44 #17897236Dank u voor het antwoord.
Maar kunt u mij misschien vertellen waar het stekkertje zit van de oliedrukschakelaar want ik heb zelf ook al gekeken maar weet niet hoe het stekkertje eruit ziet dus zoeken schiet ook niet op dan.B.v.d,
3 augustus 2011 om 13:23 #17897237Zo, het was even zoeken naar het juiste plaatje, maar toch gevonden :
Uploaded with ImageShack.us
Dit is de achterzijde van de motor.
De oliedrukschakelaar zit aan de rechterkant van de motor en de stekker wijst naar achteren.
Als je vanaf de krukaspoelie naar links gaat (op het plaatje) dan slingert de kabelboom voor de motor langs.
Net boven de lus in de kabelboom zie je het stekkertje zitten. Dat is ‘m !
Net eronder zit ook een stekkertje, dat is volgens mij de BDP (krukas) sensor.3 augustus 2011 om 13:36 #17897238Bedankt voor het snelle antwoorden.
Ik denk dat ik het stekkertje nu heb gevonden.
Ik had stekker eruit gehaalt en zag helemaal geen olie lampje meer branden.
Dus ik stekkertje schoongemaakt en weer terug gedaan( met moeite want je ziet niet echt waar hij zit )
Toen de stekker er weer in zat begon het lampje weer licht te branden.Kan het dan zijn dat het stekkertje niet helemaal goed meer werkt?
MvG
3 augustus 2011 om 14:58 #17897239Ja, dat kan.
Maar het kan ook zijn dat de bedrading gammel is of de schakelaar zelf.
Als het goed is zit er maar één draad op dat stekkertje. Als je die draad aan massa legt, zal het lampje vol op moeten lichten.
Test dit maar eens.
Licht het lampje inderdaad op, dan is de bedrading in orde.
Blijft de klacht, dan zal er een draadbreuk o.i.d in zitten, dat is een groter probleem.3 augustus 2011 om 15:37 #17897240Er zit inderdaad maar 1 draadje aan.
Ik heb massa gemaakt met de kabel.
De kleur is trouwens groen/blauw van dat kabeltje.Als ik massa maak dan gaat het olie lampje wel fel branden zoals het hoort.
Dus dit komt er op neer dat het stekkertje kapot is/vies?
mvg,
3 augustus 2011 om 20:05 #17897241Groen / blauw, dat klopt.
Blauw / groen, eigenlijk (kabel is blauw met een groene streep er over heen).
Als het lampje fel gaat branden betekent dat inderdaad dat óf het stekkertje kapot / vies is, óf de schakelaar zelf is stuk.
Via de stekker en de schakelaar maakt het lampje nu geen goede massa, daarom brandt het zwakker. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.