Oil catch tank *eentje gemaakt*

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Oil catch tank *eentje gemaakt*

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17451905

    bla bla bla bla……

    Ik wordt best weer moe van dit soort opmerkingen bart.

    Je hele inlaat traject versmeerd met de carterventilatie erop..
    Alles komt in de loop der jaren onder de zooi te zitten wat de motor helemaal niet ten goede komt.

    En de motor heeft echt niets meer te lijden als het niet aangezogen word mits je maar zorgt dat de motor het zelf wel makkelijk kwijt kan…

    #17451906

    idd
    echt weer zoiets onzinnigs van bart…

    of het nou uit het carter gezogen word door t vacuum in t spruituk, of het kan er gewoon ongehinderd uit dampen maakt geen flikker uit

    alleen je spruitstuk + delen en inlaat kanalen blijven schoon

    dus ik weet wel waar ik voor kies

    #17451907

    er stond pas iets in de auto,motor & techniek een stukje in van een turboreparatiebedrijf.
    die zeiden wel dat de turbo de olie drukloos moet kunnen afvoeren, dus daarvoor is het inlaatvacuum misschien wel beter.
    maar als je zorgt dat de carterdampen vrij kunnen uitademen houd je je turboinlaatschoepenwiel wel schoner, wat ook weer ten goede komt van de turbo.

    dus het is een beetje compromis sluiten bij turbo, maar als je je filter groot genoeg hebt, dat hij niet te veel weerstand heefd, of geen filter(maar ruikt niet zo lekker :P ) kun je het best met catchtankje werken.

    de mijne heefd een lange afvoerslang die onder het voorspatbord uitkomt, dus ik zuig geen oliedampen mee naar binnen met de interieurventilator aan

    #17451908

    Originally posted by JohnSmith
    de mijne heefd een lange afvoerslang die onder het voorspatbord uitkomt, dus ik zuig geen oliedampen mee naar binnen met de interieurventilator aan

    voor de mensen die dt een goed idee vinden en willen racen op drachten en andere evenementen.. Dit is bij de DHRA verboden :vertag

    #17451909

    ook voor de apk…

    #17451910

    ik bedoel dus dat mijn carterdampen via een tankje gaan, gefiltert door schuurwol, en op de uitgang zit dus de afvoer slang die de dampen naar buiten afvoert, in plaats van dat ze onder de kap blijven hangen.

    is dat dan ook verboden?

    #17451911

    Originally posted by JohnSmith
    ik bedoel dus dat mijn carterdampen via een tankje gaan, gefiltert door schuurwol, en op de uitgang zit dus de afvoer slang die de dampen naar buiten afvoert, in plaats van dat ze onder de kap blijven hangen.

    is dat dan ook verboden?

    ah nu snap ik hem.
    Nee mits de catchtank een kleine 500ml capaciteit heeft.. :thumbup

    #17451912

    ik heb de inhoud niet gemeten, maar ik heb toch geen raceplannen met die auto :P

    #17451913

    origineel gepost door TRPower
    idd
    echt weer zoiets onzinnigs van bart…

    Niks onzinnings…. zo is het gewoon. Dat beetje olie op je gasklep en inlaat gaat ie echt niet slechter van lopen, sterker nog het is bewerzen dat een laagje olie ( smeer ) de luchtstroming bevorderd door ” erkende tuners “.

    Maargoed ga je gang jongen ;)

    #17451914

    Originally posted by Bart Hoedemaker

    origineel gepost door TRPower
    idd
    echt weer zoiets onzinnigs van bart…

    Niks onzinnings…. zo is het gewoon. Dat beetje olie op je gasklep en inlaat gaat ie echt niet slechter van lopen, sterker nog het is bewerzen dat een laagje olie ( smeer ) de luchtstroming bevorderd door ” erkende tuners “.

    Maargoed ga je gang jongen ;)

    wie zegt dat.
    kom dan ook ff met bewijs…

    in een atmo motor hoef ik geen rotzooi in mijn inlaat…
    Enigste wat jij leest is wikipedia…

    Ik heb nog geen enkele motor van jou gezien die zich heeft bewezen

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.