Oil catch tank *eentje gemaakt*

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Oil catch tank *eentje gemaakt*

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208211

    Bij een olie opvang tankje die je aan het kleppendeksel aansluit……moet je daarbij een zuigende slang hebben vanaf je inlaat? Zodat ie de oude prut in het tankje gooit?

    Of kan je gewoon vanaf het kleppendeksel een slang naar een tankje doen en meer niet.

    #17451881

    ik dop altijd de gasklep aansluiting netjes af…
    Gewoon rechtstreeks van kleppendeksel naar opvang tankje

    #17451882

    origineel gepost door Fearless
    Bij een olie opvang tankje die je aan het kleppendeksel aansluit……moet je daarbij een zuigende slang hebben vanaf je inlaat? Zodat ie de oude prut in het tankje gooit?

    Of kan je gewoon vanaf het kleppendeksel een slang naar een tankje doen en meer niet.

    zo’n racefiets-drink-flesje werkt uitstekend

    #17451883

    Dus de oude zooi loopt er zonder vacuum gewoon in :D

    Ik laat iemand een leuk klein potje lassen. Gewoon een simpel kokertje met een bout onderin om hem leeg te laten lopen. Filtertje bovenop en klaar… toch?

    #17451884

    origineel gepost door Fearless
    Dus de oude zooi loopt er zonder vacuum gewoon in :D

    Ik laat iemand een leuk klein potje lassen. Gewoon een simpel kokertje met een bout onderin om hem leeg te laten lopen. Filtertje bovenop en klaar… toch?

    sloop ff een oude overdruk van een kadett uit elkaar ….vang de korreltjes op en doe die in de catch-tank.

    #17451885

    Waarom dat dan Ronaldo?

    Heb nog wel zon apparte tank van de Corsa b over, zaten wat slangen aan. Achter het zijscherm.

    #17451886

    origineel gepost door Fearless
    Waarom dat dan Ronaldo?

    .

    damp abosorbtie en ander vuiligheid.

    #17451887

    en af en toe vervangen of hoe gaat dat?
    Ik dacht gewoon een stop onderin die je er af en toe uitdraait om de boel schoon te maken.

    #17451888

    origineel gepost door Fearless
    en af en toe vervangen of hoe gaat dat?
    Ik dacht gewoon een stop onderin die je er af en toe uitdraait om de boel schoon te maken.

    gaat jarenlang mee ( apk technisch willen ze nog wel eens zeiken erover )

    #17451889

    Ff een oud topic omhoog schoppen.
    Ik ga zelf een tankje lassen.

    Kan ik er ook staalwol in stoppen?

    #17451890

    heb ook een alu. tankje gelast met een filter er boven op,werkt perfect!
    heb er geen korrel in,spoel hem af en toe uit.

    #17451891

    Niets er in?
    Ook geen slang naar de inlaat?

    #17451892

    van de klepppendeksel naar het catch tankje,en via een filtertje wat er boven op die tank zit kan hij de lucht kwijt.
    de aansluiting op de inlaat dop ik af,en er zit niks in het tankje.
    de twee aansluitingen zitten wel boven op de tank,heb het ding na gemaakt uit de autocross wereld.

    #17451893

    Zo, ik ben ff aan het prusten gegaan.
    Heb het ding gemaakt van materiaal wat ik in en om de schuur hd liggen….goedkoper kandus niet:thumbup

    Een koker, die ik al dicht gelast heb van onderen, met een moer en bout (voor het aftappen)
    Een stuk staalwol, werdt wel is gebruikt voor het schuren van het een en ander.
    En een ontluchtingsfilter, helaas een jappenmerkje er op. Maar werkt net zo goed:P

    Tussenschotje er in zodat de “lucht” eerst door het staalwol moet voordat t bij het carterfiltertje komt.
    Dit is een beetje rot gegaan, maar het zit vast:P

    Nou de bovenkant afmaken, met 2 pijpjes. 1 voor het filter, de ander voor vanaf het kleppendeksel

    Met filter

    Nu alleen nog een steuntje maken, maar eerst kijken waar ik hem wegzet:thumbup

    #17451894

    jep,zo heb ik hem ook gemaakt alleen dan vierkant,en zonder vulling.
    werkt super!:thumbup

    #17451895

    Tis maar net wat je hebt liggen ;) dit was een bed frame :P
    Dat gaat tevens dienen als fiets binnenkort ;):jerry

    #17451896

    netjes hoor

    kan je dr niet 1tje voor mij maken dan?? :p

    #17451897

    lijkt misschien een stomme vraag.

    Maar welk nut heeft dat tankje, en wat doet dat juist met de motorische eigenschappen van de motor.

    Sorry ik ben nog niet zo goed op de hoogte van die fijne kneepjes.
    Maar ik ben hier op het forum aan het studeren zodat ik mijn motor van de Kadett D ook een juweeltje wordt

    grts kenny

    #17451898

    hier sluit je je carterventilatie op aan,
    ipv dat het je inlaat in gaat…

    dus minder vervuiling bij de gasklep en in de inlaat

    #17451899

    ik had ook een catchtankje op de calibra, en stappenmotor uitgespoeld met remmenreiniger.
    maar een dag later zat hij vast, en nu met de carterventilatie origineel, en een paar tikken met de hamer om hem weet los te tikken, doet hij het weer.
    dus ik denk dat hij door de vette carterventilatiedampen wat gesmeerd word.

    dus 1 advies van mijn kant is om de stappenmotor wel bij te houden met wd40 of andere smering

    #17451900

    heb ik nog geen last van gehad?!
    maar zit wel wat in met dat smeren.:hmmz

    #17451901

    ik rij zelf met mijn XE al ruim 2 jaar met een niet aangesloten ventilatie, verder nooit problemen met stappenmotor, en ik smeer m ook niet

    #17451902

    ok, maar de mijne zit ook al op ruim 2.5 ton, dus de leeftijd zal er zeker mee te maken hebben.

    #17451903

    de xe van mij is geen historie van bekend, zat geen teller meer in de sloopauto

    maatje van me rijd een cali met 285k erop, ook die slang losgehaald en de inlaat kant afgedopt, rijd nu al 30k zo…

    geen problemen

    #17451904

    Die slang zit der niet voor niets zo op ey ;), anders hadden ze fabriek af ook wel een catch tankje of hoe je het ook noemt gemonteerd…

    Ding trekt vacuum onder je kleppendeksel.

    Doordat er steeds meer damp in het carter komt, ontstaat een overdruk, die uiteindelijk een weg zou zoeken langs keerringen en pakkingen. Om overdruk te voorkomen, worden de dampen afgezogen. Dit gebeurde lange tijd door een open pijp en de rijwind.

    Om emissies naar de atmosfeer te beperken is dit systeem later gesloten uitgevoerd waarbij verse lucht wordt aangezogen via het luchtfilter en de onderdruk in het inlaatspruitstuk. De carterdamp wordt verbrand in de motor. Dit heet positieve of geforceerde carterventilatie of, in het Engels, Positive Crankcase Ventilation (PCV).

    Ontvangen van “http://nl.wikipedia.org/wiki/Carterventilatie”

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.