O-nummerplaat of Nul-nummerplaat…

Forumindex Forums Modellen Manta O-nummerplaat of Nul-nummerplaat…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214729

    Deze avond met de GSI naar huis gereden en eventjes ge-
    stopt aan m’n huur-garage om m’n zomerbanden af te smij-
    ten. Na enkele minuten komt er een VW-kombi van de lokale
    politie d’r bij staan en ze vragen m’n reisweg en of ik er al
    lang sta? Neen ik sta er maar juist en ik kom van m’n werk.
    Ik vraag: wilt U m’n papiertjes zien? O ja, dat is goed, we
    hadden u al gezien en wat doet u van uw werk met O-platen
    ? Ik dan: Dat zijn geen O-platen, het begint met een NUL
    Negen en veertig ASJ. En dagdagelijks gekeurd zonder één
    opmerking! En dan de teleurstelling in de ogen van de arm
    der wet…
    Voor hen die met Belgische O-platen rijdt: Er zijn agenten
    die op de hoogte zijn…

    #17558952

    Ik heb ook O platen… 00-97-UA

    #17558953

    in belgie is het niet toegelaten te gaan ‘werken’ met O platen had wel gedacht dat die eerste cijfer nul voor problemen ging zorgen ;) zelfs winkelen is niet toegestaan met O plaat in ons belgen land pff :)

    #17558954

    origineel gepost door H-400
    Voor hen die met Belgische O-platen rijdt: Er zijn agenten
    die op de hoogte zijn…

    Maar niet het verschil kennen tussen letters en cijfers…:jerry

    #17558955

    Ja maar van de juiste nationaliteit!
    Bij ons is de regering niet zo progressief, maar zeker wel zo ouderwets.

    #17558956

    O Platen, zijn dat garage platen ofzo??

    #17558957

    dit zijn Oldtimer platen..
    om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
    de keuring houd in feite ook niks in , zelfs je verlichting hoeft niet te werken
    maar een blusapparaat ,driehoek en eerste hulpkitje zijn dan wel belangrijk:hmmz
    eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O)
    dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af
    maar je bent wel hééél beperkt in gebruik er mee
    -van en naar een evenement (mits bewijs van het evenement)
    -voor een kleine proefrit
    – in een straal van 50 km rond je woonplaats
    -niet voor zonsopgang , en niet na zonsondergang

    #17558958

    om asterix maar even te quoten:

    rare jonges, die belgen…..

    :jerry:jerry:jerry

    maar hopelijk geen boete gehad en dergelijke?

    #17558959

    origineel gepost door goaaze
    dit zijn Oldtimer platen..
    om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
    de keuring houd in feite ook niks in , zelfs je verlichting hoeft niet te werken
    maar een blusapparaat ,driehoek en eerste hulpkitje zijn dan wel belangrijk:hmmz
    eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O)
    dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af
    maar je bent wel hééél beperkt in gebruik er mee
    -van en naar een evenement (mits bewijs van het evenement)
    -voor een kleine proefrit
    – in een straal van 50 km rond je woonplaats
    -niet voor zonsopgang , en niet na zonsondergang

    Nooit geweten maar wat een belachelijke regeling :puke

    #17558960

    origineel gepost door goaaze
    dit zijn Oldtimer platen..
    om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
    de keuring houd in feite ook niks in , zelfs je verlichting hoeft niet te werken
    maar een blusapparaat ,driehoek en eerste hulpkitje zijn dan wel belangrijk:hmmz
    eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O)
    dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af
    maar je bent wel hééél beperkt in gebruik er mee
    -van en naar een evenement (mits bewijs van het evenement)
    -voor een kleine proefrit
    – in een straal van 50 km rond je woonplaats
    -niet voor zonsopgang , en niet na zonsondergang

    ik dacht zelfs dat het minder dan 50 km was??? :thumbdown

    #17558961

    ja echt belgie,je kan er van alles kopen,wapens hadgranaten iligalen dieren,leuk vuurwerk,maar ow als je met een verkeerde bandenmaat rond rijd:P:P:P

    #17558962

    is denk ik 25km :)

    #17558963

    origineel gepost door js 400
    ja echt belgie,je kan er van alles kopen,wapens hadgranaten iligalen dieren,leuk vuurwerk,maar ow als je met een verkeerde bandenmaat rond rijd:P:P:P

    Nou hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
    Mee gemaakt dat de A-Manta afgekeurt zou worden omdat er geen stempel in de kentekenplaat was aangebracht.
    Er moet een leeuwtje instaan.
    Huuuuuwwwhe,leeuwtje???
    Mischien een kniesoor van een keurmeester die er op let.
    Maar toch

    #17558964

    origineel gepost door lepo

    origineel gepost door js 400
    ja echt belgie,je kan er van alles kopen,wapens hadgranaten iligalen dieren,leuk vuurwerk,maar ow als je met een verkeerde bandenmaat rond rijd:P:P:P

    Nou hier in Nederland kunnen we er ook wat van.
    Mee gemaakt dat de A-Manta afgekeurt zou worden omdat er geen stempel in de kentekenplaat was aangebracht.
    Er moet een leeuwtje instaan.
    Huuuuuwwwhe,leeuwtje???
    Mischien een kniesoor van een keurmeester die er op let.
    Maar toch

    Is wel een vereiste! Ik heb ook niks in mijn plaat staan, alleen de letters en cijfers, geen ‘echtheids’ stempel oid

    #17558965

    vraag van mij
    heb net dat verhaal gelezen van de 0 platen,hoe zit dat dan als je bvb de grens overgaat verzekerings technies gezien stel dat je in nederland schade rijd
    dat is dan buiten de straal van de kilometers die je mag maken,krijg je dan
    ook geen groene kaart,deze kennen wij hier in nederland voor grens overschrijding .
    dacht dat ze hier in nederland gek waren,maar bij jullie kunnen ze er ook wat van.
    vgr tonsr.

    #17558966

    origineel gepost door goaaze
    dit zijn Oldtimer platen..
    om deze te bekomen hoef je slecht 1x naar de keuring , en daarna nooit meer (voorlopig toch nog)
    eenmaal je wagen gekeurd is als oldtimer (met een plaat die begint met een O) dan kan je in principe alles met je wagen..zelfs al zaag je er je dak af

    Als je de oldtimerplaten hebt, moet je inderdaad niet meer naar de (periodieke) keuring, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan alles mag en kunt doen met je wagen.
    Je wagen moet dan nog steeds conform volgens je gelijkvormigheidsattest zijn, dus origineel, of volgens het tuningsrapport van de laatste ‘gewone’ keuring.
    Bij een ongeval kan je verzekeringsmaatschappij zich terugtrekken als je voertuig niet aan deze voorwaarden voldoet. Bij een ongeval met zwaar gewonden of doden zijn de (financiële) gevolgen dus voor eigen rekening. :vertag

    #17558967

    In Duitsland hebben ze een H in het kenteken staan, auto moet in dat geval wel in originele toestand zijn.

    #17558968

    Ook dat is niet geheel waar, er zijn wat mogelijkheden, maar kort door de bocht genomen komt het daar op neer.

    #17558969

    is idd 25km in straal van je woonplaats

    en het gebruik er van,
    je mag niks meer

    enkel nog testritten, MET UITZICHT NAAR EEN EVENT
    en dan natuurlijk naar eventen gaan, waar je aan deelneemt
    zoals naar een rally ofzo gaan kijken, waar je zelf niet deelneemt, mag je niet met o-platen heen rijden

    je hebt gewoon niks meer aan een wagen met o-platen in belgie

    en van veranderingen, in princiepe mag je ook niks veranderen
    je word gewoon niet meer gekeurd
    dus is geen controle op
    want als ze je aanhouden op weg naar een event, en er klopt vanalles niet
    kunnen ze je terug na de keuring sturen
    en dan word je uiteraard op alle veranderingen afgekeurd

    en dan is belgie ook nog bezig om de oldtimers om de 2jaar toch na de keuring te laten gaan
    om heel die veranderingen en motor wissels te voorkomen

    dat men nu in nederland ervan op de hoogte zijn valt wel vies tegen
    dat is de enigste plek waar je nog es even op je gemak kunt rijden
    zeker omdat we net aan de grens wonen

    #17558970

    voor een beetje liefhebber is een gewone keuring toch geen probleem?
    Ik was toen ik student was gekeurd als gewone wagen en verzeker voor minder dan 50€ per jaar (groepsverzekering met ouders wel), getakeld in heel Europa!
    En je belasting is iets van 30 € per jaar. Ik zie echt niet in waarom je dan nog O platen zou doen…

    #17558971

    origineel gepost door cruez
    voor een beetje liefhebber is een gewone keuring toch geen probleem?
    Ik was toen ik student was gekeurd als gewone wagen en verzeker voor minder dan 50€ per jaar (groepsverzekering met ouders wel), getakeld in heel Europa!
    En je belasting is iets van 30 € per jaar. Ik zie echt niet in waarom je dan nog O platen zou doen…

    ik snap het anders wel
    als je iets of wat speciaals wil kom je niet door de keuring
    en verzekering op een gsi, is bij ons toch al 750€ per jaar
    en nog es 350 wegentax
    voor een extra wagen die niet veel gebruikt word
    vind ik toch heel wat geld

    #17558972

    heb men Monza als classiccar ingeschreven. 30€ tax per jaar en 200€ voor een jaar verzekering (je moet alwel een andere auto als dagelijks gebruik ingeschreven hebben om een oudere wagen als classiccar in te schrijven)

    #17558973

    Ik denk dat die wegentaks zelfs meer is, ik betaal ook nog volle pot voor m’n GSI,
    die is maar 22 jaar oud.
    Verzekeringsmatig heb ik m’n D-kadettje ingeschreven als eerste wagen, een 1.3tje
    is vrij goedkoop en zowiezo betaal je maar 30 euro wegentaks wegens ouder dan 25 jaar,
    en dagdagelijks gekeurd.
    Gevolg is dat de GSI als tweede wagen vrij goedkoop verzekerd is en de “zondagse” Manta
    (derde wagen) is door z’n leeftijd van 28 jaar “old-timer” verzekerd, wegentaks idem 30 euro
    maar wel kompleet gekeurd, maar door de old-timer verzekering mag ik er niet mee gaan werken.
    Je moet in ons Belgenlandje echt inventief zijn…
    Wij kunnen alleen maar dromen van de keuringsnormen die in onze buurlanden gehandhaafd worden.

    #17558974

    nou herman,dan doen we jouw autos op nl kenteken zetten om voordelig uit te komen,en dan die van ons op belgisch want hier komt de km heffing en daar wordt ik helemaal niet vrolijk van:(:(:(:(

    #17558975

    als ik dit zo lees wordt ik van bijde systhemen niet vrolijk
    en wij in holland komen dan nog goed weg oldtimer
    wegenbelasting vrij dan ook km heffing vrij,,,,,,,,,als ze dat niet aanpassen.
    vgr tonsr.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.