NZ motoren

Forumindex Forums Techniek Overige motor types NZ motoren

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233848

    Welke versnellingsbakken kan ik nou gebruiken achter de:

    nz.

    #17831256

    C14NZ
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 77,6
    Hub (mm): 73,4
    Volumen (cm³): 1389
    Leistung (kW bei min-1): 44 / 5200, 44 / 5600 (Corsa A, Kadett E)
    Drehmoment (Nm bei min-1): 103 / 2600 (Corsa A), 103 / 2800
    Verdichtung: 9,4 : 1
    Motormanagement: Multec
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: geregelter Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Astra F (F10/5, F13WR), Corsa A (F10/4, F10/5, F13WR), Combo B (F10/5, F13WR), Corsa B (F10/5, F13WR, AF13), Kadett E (F10/4, F10/5, F13CR)

    of
    C16NZ
    Bauform: R4
    Steuerung: OHC
    Anzahl der Ventile: 8
    Bohrung (mm): 79,0
    Hub (mm): 81,5
    Volumen (cm³): 1598
    Leistung (kW bei min-1): 55 / 5200, 53 / 5200 (Corsa A ab MJ89)
    Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 2800, 125 / 3200 (Ascona C, Corsa A, Kadett E)
    Verdichtung: 9,2 : 1
    Motormanagement: Multec
    Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
    Steuerung: Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
    Besonderheiten:
    Verwendung: Ascona C (F13/4, F13WR, THM 125), Astra F (F13WR/CR, F15CR, F17CR, AF13), Corsa A (F13CR), Kadett E (F13/4, F13WR/CR, THM 125), Vectra A (F13WR)

    ligt eraan wat auto je hebt mvg gr ferry

    #17831257

    wat is het verschil tussen een WR bak een een CR??

    #17831258

    Wide Ratio en Close Ratio,

    Close Ratio liggen de versnellingen dichter bij elkaar oftwel ze zijn korter, rijd sportiever maar maakt daardoor wel meer toeren op de snelweg. Wide ratio is weer ideaal als je veel snelweg rijdt, motor draait minder toeren, maar de auto krijg wel een heel ander karakter, je zult meer terug moet schakelen of langer in een versnelling moeten blijven rijden om er lekker vaart in te krijgen, ligt er een beetje aan wat voor rijder je bent.

    #17831259

    Ik ben bezig met een ombouw in een C KADETT en wil een NZ motor erin, en de 1.4 en 1.6 zouden nog de kleine blokken zijn.

    #17831260

    in een c kadett heb je eigenlijk maar 2 keuzes..

    een manta 18s bak, en dan heb je de keus uit de 4 en 5bak.
    de 4bak heb je normaal zo tussen de 50 en 100 euro.
    voor een 18s 5bak leg je al snel 250 euro neer.

    andere optie is een manta 13s bak, maar die zijn in nederland weinig geleverd, in belgië/duitsland heb je meer kans.

    of een omega bak. maar daar is de tunnel standaard te klein voor.

    #17831261

    Ik had een 1.8s 5-bak liggen hier, maar die heb ik verkocht, omdat die 100% uit elkaar lag.

    (tunnel is zo aangepast.)

    #17831262

    ja hoor die passen ook tegen het blok.
    je moet wel even opletten, je hebt ze met hydraulisch, en normale koppelingen.

    #17831263

    De R25 zit normaal alleen achter een cih bak, dan kan die toch niet achter een ohc passen??

    Klopt inderdaad met hydraulische koppeling en met koppelingskabel.

    Ik heb i.i.g. 1 liggen met kabel.

    #17831264

    nee hoor, ze zitten ook (of is dat de r26?) achter een c20ne.
    je moet die hebben met de start motor bult aan de bijrijderskant.

    #17831265

    Ok, ik snap wel wat je bedoelt.

    Maar dan wordt hier nu het een en ander door elkaar verwisseld.

    Maar R26 bestaat niet.

    R25, R28

    Ik zal nog eens nakijken welke er hier achter zit.

    #17831266

    dan zal het de 28 zijn geweest.
    maar het is de bak die achter een c20ne in een omega a zit.

    #17831267

    is wel leuk een R25 of R28

    alleen passen die alleen achter de grotere motoren, vanaf een 1.8 ( c18nz c18xe enzenz ) en hoger, dus de 2 liters en v6’en

    aan een 1.4 of 1.6 past die in elk geval niet…

    #17831268

    Een c20xe is een dikke motor, daar passen ze weer wel op, nu weet ik niet welke nou op de kleine motoren past, voor achterwiel aangedreven?

    Maakt me niks uit, automaat, 4-bak, 5-bak iets van BMW of wat anders, wat past?

    #17831269

    de bak moet er iig zo uitzien qua bouten en passing

    zo ziet een f13 eruit, en die past aan elke kleine motor in een voorwiel aandrijver

    #17831270

    volgens mij is het bout patroon van zoon r25 gelijk aan die van een 18s..
    en een 18s past op een ohc smallblock.
    dus lijikt me niet meer dan normaal dat die r25 dat ook moet kunnen?
    boutpatroon small/big blok zijn toch gelijk aan elkaar??

    op okccn heeft iemand een 18s tegen een 1.2 16v gepast, en dat ding prima!

    #17831271

    t past wel aan de motor, alleen zie maar s aan een koppeling en vliegwiel te komen

    dat is t grootste probleem

    ik heb met een c20ne met een f13 gereden, dan moet je een vliegwiel van een x17d hebben en de koppelings van een corsa gsi en de drukgroep die bij de 17d hoord

    #17831272

    En de 16se (blok van Corsa A GSi) is dit ook een small block? ( ik weet alleen dat hier de belhuis van een 1.3 ohc op past).

    #17831273

    ?:)

    #17831274

    Bij opel past ook een F16 achter een 1300 dus kan me niet voorstellen dat het met een r25 niet zou passen, je zit inderdaad even met de koppeling. maar ook dat is op te lossen.

    #17831255

    Een 16SE (Corsa GSI) is een smallblock,

    @GS2.6 wrote:

    En de 16se (blok van Corsa A GSi) is dit ook een small block? ( ik weet alleen dat hier de belhuis van een 1.3 ohc op past).

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.