Nut van een openluchtfilter

Forumindex Forums Modellen Astra Nut van een openluchtfilter

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237601

    Kan van collega een nieuw openluchtfilter krijgen voor een kratje bier
    Ik heb een Astra sport 1999 1.6 16v
    Ik ben niet van plan om wat aan de standaard uitlaat te veranderen dus ik vraag me af of het dan wel nut heeft qua geluid en rijvermogen

    #17877963

    heeft geen nut, je hebt met een open filter zelfs vermogen verlies. geluid is wel leuk

    #17877964

    Das jammer
    Bromgeluid lijkt me wel leuk maar niet als ik er vermogen mee kwijtraak
    Tis ook “maar” een 1.6je
    Bedankt voor de info

    #17877965

    een open filter heeft pas nut als ie afgeschermd word van de warme motorruimte, en word voorzien van een buis die koele lucht van buiten pakt.

    #17877966

    en toch worden er in diverse raceklasses met open filters gereden :hmmz

    #17877967

    ja duh dat zijn ook hele andere motoren,

    open filter die niet afgeschermd is pakt warme lucht vanuit de motorruimte

    terwijl koude lucht beter is, koude lucht is compacter dan warme lucht, dus heb je een betere verbranding.

    #17877968

    @Lex wrote:

    en toch worden er in diverse raceklasses met open filters gereden :hmmz

    Dat zijn inderdaad Filtersystemen op motoren die er dan ook op afgestemd waren.

    Ik heb (vroegah) geraced met een fabrieks BMW E30 Cup-Car uit 1989 2.0 L6 12V 244pk (Dtcc), deze heeft gewoon een Filterbox (welliswaar aangepast) met inleg element, en old scool BMW clipjes zoals op een normale E30 filterbak. met aansluiting voor een Restrictor (raceklassen restrictor).

    Willem

    #17877969

    Je kan een hitteschild om je filter bouwen en zorgen dat je daar in een koud lucht aanvoer maakt.
    Zo had ik dat op mn oude BMW 328i, filter van K&N (filter was bedoelt voor een Chevy V8) en daaromheen een alu afscherming.
    Van onderen vanaf de grille had ik een aanvoer gemaakt met een diamterer van 120mm buis. Ging perfect.

    #17877970

    @Lex wrote:

    en toch worden er in diverse raceklasses met open filters gereden :hmmz

    er zijn zelfs dragracers die zonder luchtfilter rijden of de aanzuigbuis in een bak met ijs leggen, dat wil niet zeggen dat je zoiets op een straat auto wil toepassen.

    Warme lucht zet uit, dat is dus niet gunstig voor het motorvermogen, je wilt namelijk een zo koud mogelijk mengsel hebben, vandaar dat de betere systemen een aanzuigbuis hebben die de lucht van buiten halen omdat die daar koeler is.

    Mark

    #17877971

    @frank de jonge wrote:

    Je kan een hitteschild om je filter bouwen en zorgen dat je daar in een koud lucht aanvoer maakt.
    Zo had ik dat op mn oude BMW 328i, filter van K&N (filter was bedoelt voor een Chevy V8) en daaromheen een alu afscherming.
    Van onderen vanaf de grille had ik een aanvoer gemaakt met een diamterer van 120mm buis. Ging perfect.

    Dan lijkt het me toch makelijker om gewoon een k&n binnefilter erin te leggen ;)

    Ik had vroeger bij een auto die ik toen had gewoon een k&n binnefilter erin gelegd en de bodem van de filterbak eruit gezaagd en dan dus wel de standaard lucht toevoer buis laten zitten.
    Was ook een soort van open luchtfilter ;) Hij klonk in ieder geval wel zo :angel

    #17877972

    goedenmorgen

    heeft er iemand misschien een foto hoe het er bij hem uitziet?
    ik wil dan eigenlijk een open luchtfilter erin zetten met koude lucht aanvoer
    gaat wel lukken maar met een foto heb ik dan een idee hoe het er uit moet komen zien

    #17877973

    kajomidy,

    als je op google kijkt vind je genoeg voorbeelden.
    Het gaat erom dat je de koude buitenlucht naar binnen voert.
    je kunt in de openingen van je bumper de aanzuigbuis plaatsen.
    En die naar het filter leiden, het filter afschermen van de motorhitte.

    En klaar is kajomidy

    #17877974

    Jij wilt geen open luchtfilter maar een zogenaamde “cold air intake”….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.