Nut spoorverbreders?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Nut spoorverbreders?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208900

    Welk nut heeft een spoorverbreder op zich behalve dat het mooier oogt? Heb zelf een gedacht hierover maar ben toch benieuwd naar jullie meningen ivm rijgedrag.

    #17466907

    ruimte creeeren tussen schroefset en velg? of niet aanlopen bijv.

    #17466908

    en wegligging??

    #17466909

    origineel gepost door sw16v
    ruimte creeeren tussen schroefset en velg? of niet aanlopen bijv.

    Daar gebruik ik die van mij voor..

    #17466910

    wegligging lijkt me er niet door te verbeteren, aangezien de auto is berekend op de originele spoorbreedte. zoals ik al zeg lijkt het me zo weet het niet zeker!

    #17466911

    origineel gepost door yves475
    en wegligging??

    In de meeste gevallen zal de wegligging minder worden.

    Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je wegligging definieert.

    De auto is “breder” en zou hierdoor beter in de bocht moeten liggen.
    De hefboom afstand naar de veren/dempers is ook wat veranderd, waardoor die verhoudingsgewijs slapper zijn.

    Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)

    #17466912

    Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)

    [/quote]

    dat ben ik niet helmaal met je eens het licht er maar net aan wat de et waarde is van de velgen die je dan monteerd

    maar als de velgen ver naar buiten komen heb je wel gelijk

    #17466913

    ik dacht dat als je je spoor breder maakt dat je het zwaartepunt verlaagd waardoor je beter bochten kunt nemen ??

    #17466914

    Zwaartepunt verander je niet, auto zelf blijft evenhoog.

    je gaat als je de ET naar buiten werkt ook nog eens meer vragen van je wiellagers.

    Willem

    #17466915

    origineel gepost door a-manta-turbo
    Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)

    dat ben ik niet helmaal met je eens het licht er maar net aan wat de et waarde is van de velgen die je dan monteerd

    maar als de velgen ver naar buiten komen heb je wel gelijk [/quote]

    inderdaad wat de spoorverbreders eigenlijk doen is je et wijzigen;)

    dus ja kan met andere velgen die eigenlijk een te lage et voor jou auto hebben

    de et verbeteren door spoorverbreders te plaatsen

    maar als je t doet met de originele wielen
    dan gaat je wiel ten opzichte van de originele et waarde inderdaad naar buiten
    et wordt dan dus hoger

    monteer je spoorverbreders zoals
    in het programma chopshop
    op discoverie dan kun je ook meteen wel n paar setjes wiellagers bestellen
    en reken maar niet dat je stuureigenschappen er beter
    op worden;);)

    #17466916

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door a-manta-turbo
    Bovendien kan het gebruik van die dingen de geometrie van de voorwielophaning veranderen of verknoeien. (dat krijg je niet bijgesteld) (schuurstraal)

    dat ben ik niet helmaal met je eens het licht er maar net aan wat de et waarde is van de velgen die je dan monteerd

    maar als de velgen ver naar buiten komen heb je wel gelijk

    inderdaad wat de spoorverbreders eigenlijk doen is je et wijzigen;)

    dus ja kan met andere velgen die eigenlijk een te lage et voor jou auto hebben

    de et verbeteren door spoorverbreders te plaatsen

    maar als je t doet met de originele wielen
    dan gaat je wiel ten opzichte van de originele et waarde inderdaad naar buiten
    et wordt dan dus hoger

    monteer je spoorverbreders zoals
    in het programma chopshop
    op discoverie dan kun je ook meteen wel n paar setjes wiellagers bestellen
    en reken maar niet dat je stuureigenschappen er beter
    op worden;);) [/quote]
    Ze laten daar ook een turbo op een porsche zetten met een verdubbeling van het vermogen….ging bij de eerste test run al stuk.raar he, als je voor de rest niets aan past.
    En inderdaad, die spoorverbreders van +/- 12 cm…..ik weet het niet, zou er niet graag naast zitten

    #17466917

    zal lekker zijn voor je wiellagers,
    hebben onder die a manta 40 mm zitten en voor niets,gaat prima,staat mooi op z’n poten(ivm uitbouw)en dan nog eens uitgelaste velgen er onder,wel slijten de wiellagers in theorie sneller,maar zullen het wel zien,voor zit er geen vebreder op,maar zit momenteel wel een zwaar punt in het sturen zowel links als rechts

    #17466918

    origineel gepost door wim-v6
    Zwaartepunt verander je niet, auto zelf blijft evenhoog.

    je gaat als je de ET naar buiten werkt ook nog eens meer vragen van je wiellagers.

    Willem

    idd, bij mijn velgen (negatieve ET waarde van -60) moet ik ook elk jaar de wiellagers weer bijstellen….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.