Nummerplaat Astra GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Nummerplaat Astra GTC

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur

Hallo forumgebruikers,

Ben heel zuinig op mijn wagen en ik rijd liever een kwartier langer rond om een parkeerplaats te vinden die mij wel aanstaat, dan één die wat verdacht lijkt, maar het noodlot heeft toch toegeslaan –‘
    Één van der vorige dagen (kan niet precies zeggen wanneer, omdat ik in die zure weer niet elke dag rond mijn auto ga) heeft iemand er tegen gezeten vanvoor… pal op de punt.
    De trekhaak staat in mijn nummerplaat (een nieuwe nummerplaat en dat is weg), maar pal op de punt is er ook een beetje verf weg :(
    Nu vraag ik mij af, omdat mijn nummerplaat al van in het begin zo een beetje gewrongen zit op die punt, of er een manier bestaat om eventueel die nummerplaat dezelfde “vouw” te geven, of een nummerplaathouder die juist over die vouw past, zal denk ik veel netter staan..

Groeten,

Jefkere

maak eens foto’s ervan.
    die nummerplaten kun je wel iets buigen hoor.

foto’tje zal het wat duidelijker maken ;)

inderdaad nummerplaat gewoon plooien in de juiste hoek van de bumper kameraden hebben het ook op hun astra h’s

Fototje moet ik wel vinden, momentje.
    Heb het al is eerder geprobeerd, maar toen kwamen de letter erdoor… de laag was te dun of iets te ver doorgedrukt door diegeene die mijn nummerplaat gemaakt heeft.

Voila, zo zie je ook meteen de schade.
    De schade is pal op de vouw, je ziet dat langs de ene kant van de vouw de nummerplaat netjes tegen de bumper zit en de andere kant bol staat. Aan de letter Q zie je ook dat hij een beetje uit de nummerplaat komt… gewoon al van toen ik hem plaatste, dus als ik hem buig zal er denkk zeker een letter uitkomen…

zitten die letters er dan los in op die Belgische platen??

hier in NL wordt dat gewoon erin geperst.
    is gewoon 1 plaat

dus als je die plaat gaat buigen vallen de letters eruit??? :shock:

Neenee das hier ook hoor.
    Die worden erin geperst, maar volgens mij is het laagje te zwak (kan het niet goed uitleggen ^^)
    Alsof er iets te ver doorgeperst is.

hmm, fijne kwaliteit dan :jerry
    die NL platen kun je buigen zoals je wilt hoor, letters blijven er wel in.
    met uitzondering van de luxe platen uiteraard, daar zitten de letters met puntjes erop gesmolten (kunststof)

over te ver doorpersen lijkt me geen sprake.
    of het apparaat moet verkeerd ingesteld zijn o.i.d
    maar daar heb ik geen verstand van :angel

Dus om het zo te noemen: de pers-naad lost eigenlijk in de letter?

Misschien eens proberen om de plaat langs de achterkant eerst goed te verwarmen en daarna te plooien ;)

Schade aan de wagen zelf valt mee, zou ik geen kosten aan doen. Gewoon goed proper maken, polijsten en een dun laagje over spuiten :thumb

Ga zowiezo de bumper vooraan laten herdoen hoor.
    Nog een redelijke diepe kras van de vorige eigenaar en veel steenslag.

Weet iemand of er misschien speciale houders bestaan die de vouw hebben van een GTC bumper?

Zou eigenlijk graag zo’n plastieke plaat laten maken… maar die gaat wss zeker niet buigen…
    Zwart wit plaat is verboden in België zeker eh, Kwuyts?

Ik heb zelf een Astra H Twintop en hierbij is de voorbumper nog meer in een punt dan bij de GTC.

Ik heb mijn nummerplaat gewoon gebogen en geen last van de letters.

En idd Zwart wit plaat is niet toegelaten in België

De bumper van de twintop is identiek als die van de GTC hoor :)
    Het zijn de 5deurs en station die een andere “minder op een punt”-bumper hebben ;)

@Jefkere wrote:

De bumper van de twintop is identiek als die van de GTC hoor :)
    Het zijn de 5deurs en station die een andere “minder op een punt”-bumper hebben ;)

Ahzo,volgens mijn dealer zit er toch verschil op de bumper van de Twintop en de GTC.

Dan zou ik de Dealer niet geloven in jou geval (al zijn ze in de meeste gevallen al niet zo correct..)

http://opeloem.com/opel/” onclick=”window.open(this.href);return false;

>Astra H>Body exterior fittings>Bumpers –> Daar zie je dat de bumpers van een 3dr en convertible exact hetzelfde zijn ;)

Een zwart-wit plaat is inderdaad verboden in België.

Je moet gewoon eens met je oude nummerplaat wat testen,
    bv. met een bunzenbrander de achterkant goed warm maken en dan plooien.
    Geeft volgens mij hebt beste resultaat ;)

@Jefkere wrote:

Ga zowiezo de bumper vooraan laten herdoen hoor.
    Nog een redelijke diepe kras van de vorige eigenaar en veel steenslag.

Weet iemand of er misschien speciale houders bestaan die de vouw hebben van een GTC bumper?

Zou eigenlijk graag zo’n plastieke plaat laten maken… maar die gaat wss zeker niet buigen…
    Zwart wit plaat is verboden in België zeker eh, Kwuyts?

Ik heb voor mijn 5 deurs ook de nummerplaat houder verbogen. Met een verfbrander goed warm gemaakt, en vervolgens heel voorzichtig in de juiste hoek gebogen.
    Vervolgens heb ik een nieuwe kentekenplaat laten maken (een “luxe” met opliggende letters) en gevraagd of de middelste letters iets uit elkaar kunnen staan. Zodat deze makkelijker in het midden te buigen is. En het resultaat is erg mooi.
    Wel heb ik bij de kentekenhouder aan beide kanten nog 2 schroefjes door mijn bumper geboord. Dit om het toch nog wat strakker om de bumper te laten zitten.
    Als je wilt, heb ik hier nog wel een foto van.
    Gr. Floris

@ jefkere je hebt hier in belgie 3 verschillende nummer platen e
    degene met de plastiek letters erop geperst (niet goed dus) :) :)
    degene waar de rode letters erop zijn geperst
    en degene waar de rode letters door het wit zijn uitgeperst
    wat ik zo kan zien is dat je degene hebt die door het wit zijn uitgeperst wat normaal toch moet lukken
    gewoon tussen bank schroef ofzo echt een duidelijke knik in plooien onder de gewenste hoek
    kan hem beter iets te ver plooien dat hij terug open getrokken word met de plaat erop te schroeven

Ik zal dat na dit weer is proberen als ik hem weer kan wassen enzo :)
    Foto’s zullen volgen :)

Bedankt allemaal

een nummerplaat moet recht zijn i.v.m. het goed kunnen aflezen van de tekens (voor het menselijk oog te doen) maar veel autoriteiten gebruiken op vandaag geautomatiseerde kentekenlezers/flitspalen… deze kunnen hier een stuk minder goed mee over weg en kan leiden tot een aanhouding, kentekenplaat moet ten alle tijden goed leesbaar zijn, ongeacht omstandigheden. Mocht je net ome etter agent/wegsurveillance tegen komen, die laat je het persoonlijk terug buigen met of zonder bekeuring als je gelukt hebt.

In Belgie wordt volgens mij voorlopig enkel achteraan geflitst.
    Maar inderdaad, er is slechts een bepaalde hoek wettelijk aanvaardbaar.

Maar om nu eerlijk te zijn, 99% van de verkeersagenten in België gaan niet op de hoogte zijn
    van een bepaalde hoek in een nummerplaat hoor.

@kwuyts wrote:

In Belgie wordt volgens mij voorlopig enkel achteraan geflitst.
    Maar inderdaad, er is slechts een bepaalde hoek wettelijk aanvaardbaar.

Maar om nu eerlijk te zijn, 99% van de verkeersagenten in België gaan niet op de hoogte zijn
    van een bepaalde hoek in een nummerplaat hoor.

Weet ik ook wel, en eigenlijk is het ook belachelijk. maar het is maar dat ik het gezegd heb om in je beslissing me te laten wegen.

Ik zou toch niet op mijn geweten willen hebben dat je zou zeggen: “waarom heeft niemand er op het opel forum iets van gezegt” :jerry

inderdaad in belgie mogen ze alleen langs achter flitsen weet je hoe gevaarlijk langs voor voor mensen met epileptische aanvallen ofzo die niet tegen flitsen kunnen ofzo
    kijk maar eens in de flits van een gewone camera :) dan zie je ook even niets meer :) maar kameraden rijden ook 2 astra h’s en zijn ook allebei al zo een paar jaar mooi in de vorm van de bumper geplooid dusja

Ofwel plooi je hem en ben je niet in regel,
    ofwel hang je hem aan de linker of rechter kant van je voorbumper maar dan hangt de plaat ook in een hoek,
    dus ben je ook niet in regel.

Hang je er geen, ben je ook niet in regel :jerry

Dusja, gewoon geen Astra H kopen :vertag :jerry

Voila, morgen dat ding op Autoscout smijten! :agent

Welk ding?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.