nu al remschijven vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra nu al remschijven vervangen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo!

Net nieuw hier en meteen maar even een vraag voor de kenners.

Mijn Astra J Sport staat bij dealer voor jaarbeurt met 66.000km / 3 jr oud en hij komt met melding dat remblokken versleten zijn, maar ook de remschijven vervangen moeten worden want “het trilt een beetje”.

Zelf nooit wat van gemerkt, wordt erg rustig/normaal mee gereden met de auto, geen gekke rem manoeuvres gemaakt … kortom….
    is de opel-dealer op zoek naar wat extra omzet… schoot er door mijn hoofd.

Op zich die remblokken, dat wil ik wel geloven, maar de schijven vervangen is een dure grap in deze tijden, dus als dat maar enigzins niet hoeft, stel ik het liever uit.

Iemand een idee/mening hierover?

Dank je wel!!

Mijn eerste remschijven op mn gtc zijn na 115000 km vervangen.
    En zlefs dat was niet noodzakelijk, want ze konden er nog mee door, enkel heb ik het voor de looks gedaan. En met mijn auto wordt flink gereden:)

Remschijven vervangen is een zaterdagje inplannen. Grote kennis benodigt daar niet voor.
    Op ebay.de kun je een heel setje met schijven en blokken voor 200 euro kopen. Van het merk Zimmermann!

Als de remblokjes al ruim op waren kunnen ze de schijven krom hebben getrokken. Dan werkt nieuwe blokjes niet meer en moeten ook de schijven vervangen worden. Dus zijn voor 66k km al remblokjes vervangen? Dan kan het zijn dat hij er een slaatje uit wil slaan, zonee dan zou het best wel goed kunnen dat ook schijven vervangen moeten worden.

Ow, Dat heb ik nog niet mee gemaakt hoor….

Normaal is de minimum dikte de rede om de schijven te vervangen, nu willen de schijven van de Astra-H gauw Krom, maar als je rustig rijdt lijkt het me sterk dat de schijven nu al te dun zijn.

ik doe met een Vrij vlotte rijstijl nog goed 120.000km met een set Schijven, en dik 50.000km met een set Remblokken.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.