Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › NOODOPROEP NOODOPROEP!!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2010 om 12:12 #17222338
Ik heb wat stoms gedaan!
De bedoeling hebbende mijn serviceinterval timer op nul te zetten heb ik via mijn OPCOM per ongeluk een” ECU reset”” gedaan met als gevolg dat mijn ontsteking uitgeschakeld is en mijn wagen niet meer wil starten. Bij DIAGNOSTICS geeft hij de melding:
FOUTMELDING: IMMOBILIZER FUNCTION NOT PROGRAMMED.Kan ik dit zelf oplossen of moet de dealer er aan te pas komen.
Ik heb de security code van de auto!!Het betreft een Opel Vectra C van 2007!
Graag hulp!!!
11 juni 2010 om 14:02 #17686437hahahaha goed bezig :D
de Immobilizer is de start onderbreker
wat je moet doen is op de een of andere manier de sleutels weer terug in de ECU zetten.
Dit kan ook met opcom, maar aangezien ik geen C heb, zul je even zelf moeten kijken hoe het precies werkt.
11 juni 2010 om 14:02 #17686438naar de dealer ermee.
11 juni 2010 om 14:06 #17686439origineel gepost door Oenatje
naar de dealer ermee.dan zul je al moeten gaan slepen . . . starten doettie nl niet meer :vertag
11 juni 2010 om 14:07 #17686440Dat is het doe-het-zelf risico van dat mooie apparaat..
Doet hij dat zonder nog een keer duidelijk te waarschuwen dat je alles reset?Klinkt alsof alle sleutels opnieuw moeten worden in gelezen (en misschien nog wel wat kleine dingen). Maar ik roep maar wat op basis van die tekst melding.
Als alle info hiervoor niet op/bij je kentekenpapieren zit (met sticker) moet je misschien met de staart tussen de benen naar de VOD…
11 juni 2010 om 16:22 #17686441origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Oenatje
naar de dealer ermee.dan zul je al moeten gaan slepen . . . starten doettie nl niet meer :vertag
logisch toch? dat je moet slepen als ie niet start ;)
je moet toch iets he
11 juni 2010 om 17:25 #17686442sleutel is heel makkelijk terug te zetten gewoon optie imbolisieren kiezen krijg je van zelf de aanmeld code voor je sleutel weet enkel niet wat de code is voor een C.
maar dacht dat je dit met opcom ook kan uitzetten
11 juni 2010 om 18:01 #17686443daarom had ik een keer in het op-com topic gepost: Druk onder geen beding op reset ECU :P:jerry
Volgens mij is dat niet zomaar terug te programmeren, misschien met wat geluk met de tech2.
Het terug programmeren van de sleutels is slechts één onderdeel om hem weer werkend te krijgen (de details ken ik overigens niet).
De op-com geeft wel een waarschuwing voordat je het doet.
11 juni 2010 om 18:39 #17686444wellicht heb je hier iets aan http://www.scribd.com/doc/30117172/Opcom-Immobiliser-Guide
11 juni 2010 om 19:32 #17686445Da’s lullig:o
11 juni 2010 om 19:45 #17686446Dat is zeker lullig! Maar aan de andere kant ook weer het risico van zo’n setje natuurlijk! Ben trouwens wel benieuwd inderdaad of hij niet nogmaals vraagt om dit ook werkelijk uit te voeren en een uitvoerige waarschuwing geeft? Want dat doen in principe alle apparaten zowat waarbij je een (soort van) reset uitvoert!
Succes ermee in ieder geval!
11 juni 2010 om 22:35 #17686447Ja, dikke pech.
Het was mooi geweest als er een manual bij de OPCOM geleverd was, maar niets daarvan.
Toch maar ff naar de garage het is niet anders!snif,snif.
Is er echt niemand op dit forum, die me op weg kan helpen?
Zou de wegenwacht hier kunnen helpen???
12 juni 2010 om 07:36 #17686448nee de wegenwacht moet je VER van de auto vandaan laten.
Leuk om een band te wisselen en om je platte accu te starten, maar meer ook niet.Wat ik al zei, je moet gewoon je sleutels weer opnieuw programmeren.
Dan start tie weer. Dat kan ook met Opcom.
Je kunt dus je eigen probleem weer oplossen.En die opcom set is Chinees namaak jat werk . . . nee daar krijg je geen manuals bij ;)
Bij een officiele opcom set krijg je die wel . . . maar dan betaal je ook 1000 euro ofzo :hmmz12 juni 2010 om 08:02 #17686449Wat ik al zei, je moet gewoon je sleutels weer opnieuw programmeren.
Dan start tie weer. Dat kan ook met Opcom.
Je kunt dus je eigen probleem weer oplossen.Hellup ‘em ff , spreek wat af en programmeer die sleutels ff opnieuw voor hem :P
12 juni 2010 om 08:24 #17686450origineel gepost door forcemaple
Wat ik al zei, je moet gewoon je sleutels weer opnieuw programmeren.
Dan start tie weer. Dat kan ook met Opcom.
Je kunt dus je eigen probleem weer oplossen.Hellup ‘em ff , spreek wat af en programmeer die sleutels ff opnieuw voor hem :P
Kan er niks aan doen, maar ik zit tot dinsdag echt ff vol.
Hier in deze link staat gewoon beschreven hoe je de sleutel moet programmeren.
origineel gepost door svdk20
wellicht heb je hier iets aan http://www.scribd.com/doc/30117172/Opcom-Immobiliser-Guide12 juni 2010 om 14:25 #17686451kan je de sleutels niet gewoon programeren zoals in het vectra “weetjes” topic staat?
12 juni 2010 om 14:31 #17686452nee dat is voor de centrale vergrendeling
de startonderbreker-sleuteltransponder moet echt met Opcom of Tech2.
14 juni 2010 om 11:41 #17686453Doettie ut al king:
14 juni 2010 om 15:30 #17686454Jah ben ik ook wel benieuwd naar.
14 juni 2010 om 16:53 #17686455Blijft idd verdacht stil ja :hmmz
Of hij is al 2 dagen z’n wagen richting VOD aan het duwen:jerry
19 juni 2010 om 00:19 #17686456Is er al meer bekend>
Je zou zeggen dat hij wel weer zou lopen onderhand.24 juni 2010 om 05:22 #17686457Hoe is het nu afgelopen ?
Doet hij het al weer ?
Jammer dat we er niks meer van horen……24 juni 2010 om 05:25 #17686458Hoe is het nu afgelopen ?
Doet hij het al weer ?
Jammer dat we er niks meer van horen……24 juni 2010 om 09:30 #17686459Yep ben ik ook nog steeds benieuwd naar maar helaas.
Met de noorderzon vertrokken (hopelijk met zn vec.):agent24 juni 2010 om 09:39 #17686460Denk dat ie zichzelf heeft gewist met Op-Com:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.