Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Noodloop vectra c GTI automaat diesel 2003
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2013 om 08:27 #17257775
Ik heb een probleempje met twee van onze opels ( allebei zelfde type)
Vectra 1:
Auto schiet steeds in noodloop bij het optrekken of vol gas geven. Zegmaar wanneer hij boven de 2500-3000 toeren komt.
– luchtmassameter vervangen
– turbo vervangen
– vacuumklep vervangen
– intercooler vervangen
– egr gereinigd
– wervelkleppen gereinigd
– waste gate gecontroleerdNog steeds schiet hij in zijn noodloop en we zijn radeloos!
Vectra 2:
Bij het rijden ( volgens mij vooral wanneer er opgetrokken wordt) trilt de auto enorm tussen de 80 en 90 km/u.
– banden vervangen
– gebalanceerd
– uitgelijndGeen idee wat het zou kunnen zijn?
Ik hoop dat iemand ideeën heeft met betrekking tot de bovenstaande auto’s.
Alvast bedankt!14 mei 2013 om 08:53 #18143503Wat zijn de motor types? Allebei automaat? MM lampje aan of storingen?
14 mei 2013 om 09:04 #18143504Beide motoren zijn 2.2 CDTI en beiden automaat.
De ene Opel schiet dus in zijn noodloop bij het optrekken en dan gaat inderdaad het MM lampje branden, helaas telkens net niet wanneer hij naar een garage kan. Een keer is het gelukt hem tijdig bij de garage te krijgen dus kwam eruit dat de vacuümklep kapot was en deze is vervolgens vervangen.Bij de andere trillende Opel brandt er niets. Geen MM lampje.
14 mei 2013 om 09:07 #18143505@gabriela wrote:
Vectra 2:
Bij het rijden ( volgens mij vooral wanneer er opgetrokken wordt) trilt de auto enorm tussen de 80 en 90 km/u.
– banden vervangen
– gebalanceerd
– uitgelijndGeen idee wat het zou kunnen zijn?
Ik hoop dat iemand ideeën heeft met betrekking tot de bovenstaande auto’s.
Alvast bedankt!Zijn je velgen gewoon niet krom?
Zitten ze goed vast (zal wel maar dubbelcheck is nooit slecht)?
Zijn de banden nog goed geen rare bobbels ofzoeits?14 mei 2013 om 09:19 #18143506@Ewoud94 wrote:
@Ewoud94 wrote:
Zijn je velgen gewoon niet krom?
Zitten ze goed vast (zal wel maar dubbelcheck is nooit slecht)?
Zijn de banden nog goed geen rare bobbels ofzoeits?De banden zijn goed ga ik vanuit, want deze zijn gloednieuw.
Wat betreft de velgen, ik heb net even gekeken, geen rare krommingen of iets dergelijks.
Wel zag ik dat bij het linkervoorwiel een bout is afgebroken. Hij zit dus met vier bouten vast en 1 bout zit er nog half in, maar die krijg ik er niet uit.
Kans dat het hierdoor komt of zou het wiel ‘normaal’ moeten functioneren met vier goede bouten?
Heb iemand een keer gehoord over de automaatbak, maar ik mag hopen dat dit het niet is.14 mei 2013 om 09:44 #18143507Pffoee over de automaat durf ik geen uitspraken te doen daar snap ik de ballen van,
Met de bouten zou ik zo niet durven zeggen maar ik zou die zowiezo gaan vervangen ook voor jezelf.14 mei 2013 om 12:24 #18143508Vectra 1:
Roet de auto ook een heleboel? Ik zou eens goed de intercoolerslangen (laten) controleren, deze wil nog wel eens scheuren… Ik weet niet wat voor storing eruit komt?
Ik denk toch dat je ergens een luchtlek hebt, waardoor hij zijn druk niet haalt… en als de storing turbodruk overschreden is, dus te veel druk. Zullen de wervelkleppen van de turbo toch niet helemaal functioneren zoals het hoort…Vectra 2:
Je geeft aan dat de voor trilt bij accelereren, ik denk dat je het toch in een aandrijfas/homokineet moet zoeken. Deze gaat bij een bepaalde snelheid “rillen” en kan ook jouw storing veroorzaken. Want op moment dat die trilt, en je gaat van het gas af, blijft ie dan ook trillen of wordt het minder?
Zou zowiezo even die bout laten verwijderen en een nieuwe bout erin laten zetten. Dat je dat ook hebt uitgesloten…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.