noodloop foutcode T1901 en T1109

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum noodloop foutcode T1901 en T1109

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb een een vectra C SW 1.9DTCI aut, een geweldige auto, helaas tot voor kort.
    Als ik nu een aantal km rijdt en de motor is warm sprint ie in de noodloop. ff stoppen en na een tijdje weer noodloop.

het begon een tijdje na vervanging van de waterpomp en distributieriem. Uitlaten lezen, roetfilter geregenereerd en fout code gewist.
    het ging zo’n 25 dgn goed – weer noodloop
    uitlezen bij de opelgarage – wederom geregenereerd (vreemd want was al kort geleden gebeurt, dat kan je toch uitlezen??).
    paar dagen later wederom noodloop – wederom uitlezen bij opelgarage. Hun advies was om de roetfilter te vervangen.
    Enfin, roetfilter bij Buchli laten reinigen en toen bleek dat er amper vervuiling was (23 gram stof/as) – duur grapje.
    Gisteren, een dag voor mij vakantie (tuurlijk) ging weer het noodloop lampje branden.
    Vanochtend bij opel laten uitlezen en de volgende codes verschenen:
    T1901, (volgens mij Partikel filter pressure sensor) en
    T 1109.
    als ik het goed begrepen heb verwijst de laatste naar de roetfilter…

foutcodes gewist maar na een paar km wederom noodloop.

hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn.
    Maandagochtend gaat de auto weer naar de opelgarage maar op een of andere manier heb ik daar niet veel vertrouwen in.

BVD

groet
    Gerd

ik heb geen idee, maar soms doen ze bij de garage zomaar wat
    ik had een fout code voor het voorschakelgloei relais, dat moet vervangen worden volgens de dealer (250 euro) maar daar ligt het niet aan, er is een gloeistift met een slecht contact!
    je bent dus geld kwijt maar niet geholpen, succ6

Drukleidingen van de sensor(en) kapot, Druksensor kapot..

Willem

Dank heren,

voor het hart onder de riem en de tip! :thumb
    Ik zal ze er morgen in de garage op wijzen eerst de drukleidingen/druksensor te controleren.

op hoop van zegen (we zouden dus gisteren op vakantie gaan)

ik bericht nog over de afloop

Denk idd de sensor van de DPF kapot.

uit de analyse van de opelgarage blijkt nu dat het spruitstuk (met klep ?) geheel vervangen moet worden.

kost gewoon even 1400 euries :thumbdown

Sh.t moet maar gebeuren, ik heb dit jaar al zoveel in die wagen geïnvesteerd (blokken en schijven voor en achter, een waterpomp, regenereren, bij Buchli de roetfilter laten reinigen (uitbakken)
    deze laatste 2 acties waren advies van de garage, terwijl nu blijkt dat het euvel ergens anders ligt en ik dus kosten voor niks heb gemaakt.

hopelijk is het nu allemaal opgelost.

dank voor jullie reacties

Nadat ze je al 2x het verkeerde advies gegeven hebben geloof je ze nu weer blind?

Volgens mij ga jij daar naar binnen, leg je je broek op je enkels, en je handen op je knieen en vraag je er om.

Morgen komen ze met de EGR, en overmorgen met de intercooler.

gelijk heb je, ik vertrouw ze van geen kanten dat klopt.
    Maar wat moet ik anders.
    Wij zouden zaterdag op vakantie, alles geboekt.
    Vrijdag schiet die auto weer in de stress.
    zaterdag met mazzel uitgelezen en maandag als eerste aan de beurt.

hij zou nu klaar moeten zijn maar ik heb nog niks van ze gehoord……………. :-(

Het inlaatspruitsuk kost los 348 euro !
    Als ie dan toch vervangen moet worden , dan bij een andere garage die geen 1000 euro arbeidskosten rekent.

Maargoed… de foutcodes die jij aangeeft , hebben daar weinig mee te maken.
    Werken je wervelkleppen in je spruitstuk niet (goed) dan heb je daar alleen een hik/inhouden onder de 2000 toeren van en niet een foutcode !!

terug van vakantie.
    nog geen 500km onderweg en weer het noodloop lampje
    feest.
    na regeneratie liep alles goed tot een week later in France
    ANWB wilde slechts helpen als de auto gerepareerd zou worden en met de looploop kom je niet thuis dus nieuwe roetfilter eronder (meteen platzak – ik had nog garantie bij Buchli en Opel).
    en ja hoor, probleem nog niet opgelost.

het rare is dat mijn parkeersensoren het doen als de auto het normaal doet maar op het moment dat ie in de noodloop schiet en problemen heeft doen de sensoren het niet meer.
    Niet lang geleden is de waterpomp vervangen en toen (na een tijdje) begon het probleem met de noodloop.
    zou het verkeerd om aansluiten van de pomp invloed kunnen hebben op het electrische systeem en zo ook op de detectie bij de roetfilter????????????????

Het lijkt de laatste tijd wel of het dpf ge-emmer regent :wtf
    Buchli heb ik goede ervaring mee.

Je kunt je inlaatspruitstuk met de opcom zelf uitlezen en testen. Investering van rond de 30€ als je een windoos 95 laptopje hebt :afro

Het is idd te zot voor woorden hoe jij op kosten gejaagd wordt door je opel dealer terwijl de code yoch duidelijk aangeeft waar te zoeken.

Ik zeg, er uit met dat dpf!
    De mijne gaat er echt uit tussen december 2012 en maart 2013. Kwestie van ff sparen voor de mod daar ik in tegenstelling tot sommige berichten vind dat je ‘m softwarematig moet uitschakelen anders krijg je problemen.

Groet jraaf

ik zal de geschiedenis met vele ergernissen en vreselijk veel kosten hierbij afsluiten.

geloof het of niet maar het uiteindelijke probleem was een lekke intercooler.
    pppffff

goed hij rijdt weer als een zonnetje maar dat mag ook wel voor dat geld….

groet
    G

Ongelofelijk, dus al die dingen voor niks vervangen, hoop geld uitgegeven? Heb je dat spruitstuk voor 1400 ook nog laten doen?? Ik zou daar echt werk van maken bij die garage, en ze in gebreke stellen of iets dergelijks.. niet normaal, voor al dat geld heb je zowat een hele Vectra..

Ik zei het toch!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.