Noobvraag, Opel Corsa C bougies

Forumindex Forums Modellen Corsa Noobvraag, Opel Corsa C bougies

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215014

    Hoi allen,

    echt een domme vraag, maar wil de bougies vervangen van een Opel Corsa C met een Z1.2XE motor. Maar kan die dingen gewoon niet vinden. Echt dom, weet het maar waar zitten ze?

    Grtz.

    #17567241

    Weet het niet zeker, maar zaten die niet onder de afdek kap?

    #17567242

    Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.

    Ff een plaatje van mijn C14NZ:

    Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
    Kwestie van de bougiekabels volgen.
    Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
    Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.

    #17567243

    onder het plastic kapje gwoon naar rechts schuiven :sleeping

    eerst zelf goed kijken en proberen tis allemaal zo simpel

    probeer anders het boekje wat in je dashboardkastje ligt te lezen

    #17567244

    origineel gepost door McKaamos
    Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.

    Ff een plaatje van mijn C14NZ:

    Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
    Kwestie van de bougiekabels volgen.
    Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
    Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.

    dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup

    #17567245

    origineel gepost door Dennis-Corsa-B

    origineel gepost door McKaamos
    Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.

    Ff een plaatje van mijn C14NZ:
    http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpg

    Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
    Kwestie van de bougiekabels volgen.
    Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
    Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.

    dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup

    Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
    Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)

    #17567246

    origineel gepost door McKaamos

    origineel gepost door Dennis-Corsa-B

    origineel gepost door McKaamos
    Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.

    Ff een plaatje van mijn C14NZ:
    http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpg

    Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
    Kwestie van de bougiekabels volgen.
    Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
    Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.

    dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup

    Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
    Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)

    als jij ze ff aan wilt wijzen dan want ik zie geen kabels alleen een stekker op de foto en ja ik weet het wel want ik heb zelf een C corsa gehad

    #17567247

    origineel gepost door Dennis-Corsa-B

    origineel gepost door McKaamos

    origineel gepost door Dennis-Corsa-B

    origineel gepost door McKaamos
    Als het goed is lopen er een viertal kabels van een verdeelkap naar een aantal aansluitpunten op/in het motorblok, allemaal netjes op een rij van links naar rechts.

    Ff een plaatje van mijn C14NZ:
    http://img689.imageshack.us/img689/5509/motorblok.jpg

    Bij mij zijn de bougies direct berijkbaar, in sommige auto’s zit er een kap overheen.
    Kwestie van de bougiekabels volgen.
    Dan de bougieplug er af trekken en je ziet de bougie.
    Het kan wat kracht kosten om de stekker er af te halen, ze zitten meestal behoorlijk stevig er op gedrukt met een kliksysteem.

    dit is een A corsa is geen C corsa is wel ff wat anders :thumbup

    Klopt, maar dat neemt niet weg dat het gaat om het basisprinciepe van een benzinemotor ;)
    Als je de bougies niet kan vinden volg je gewoon de bougiekabels vanaf de verdeler ;)

    als jij ze ff aan wilt wijzen dan

    http://i716.photobucket.com/albums/ww167/Dennis-Corsa-B1977/P1080603.jpg

    Ok, ik heb niks gezegd. Dacht dat bij de C die delen nog wel zichtbaar zouden zijn…

    #17567248

    dus olie dop eraf en plaatje (waar de chevrolett teken op staat oranje) naar rechts schuiven en dan ben je er bijna :thumbup

    #17567249

    idd olie dop er af.

    dan die plastic kap eraf. en daar zie je weer een plastic ingegoten kapje.

    die haal je er ook af en daar onder zitten je bougies.

    #17567250

    Gevonden alleen bij mij hoefde de oliedop er niet eens af. Hartstikke bedankt ieder voor de mega goede en snelle antwoorden!!

    #17567251

    origineel gepost door Shania

    dan die plastic kap eraf. en daar zie je weer een plastic ingegoten kapje.

    Da’s geen plastic ingegoten kapje, maar da’s de bobine :P

    #17567252

    origineel gepost door TedMechanic

    origineel gepost door Shania

    dan die plastic kap eraf. en daar zie je weer een plastic ingegoten kapje.

    Da’s geen plastic ingegoten kapje, maar da’s de bobine :P

    ja en als ik zeg ”dan haal je je bobine eraf” krijg je weer de vraag ”Waar zit die???” :P

    #17567253

    Mja, maar het was leuk geweest als je dat er even bij had gezegd, nu klinkt het helemaal zo stuntelig :jerry

    #17567254

    origineel gepost door TedMechanic
    Mja, maar het was leuk geweest als je dat er even bij had gezegd, nu klinkt het helemaal zo stuntelig :jerry

    als die het maar snapt wat er bedoeld word, kan die altijd later wel vragen wat het is :jerry

    #17567255

    bobinebrug heet dat “ding”

    #17567256

    > Stekker rechts van het kapje eraf halen, (stekker van de bobine brug)
    > oliedop eraf draaien
    > ecotec kap naar rechts schuiven, en eraf tillen
    > oliedop terug draaien
    > Bobine Brug demonteren (dacht 2 of 3 torkx boutjes > bobine omhoog trekken (kan goed vast zitten))
    > Bougies eruit draaien.

    Willem

    #17567257

    #17567258

    Willem

    #17567259

    origineel gepost door Dion-Corsa
    bobinebrug heet dat “ding”

    Bobine, bobinebrug, I don’t see the difference.

    Hij’s is in feite hetzelfde als een DIS-bobine, maar dan in een andere vorm, op een andere plaats.

    #17567260

    Dis module heeft meestal 2 bobines voor 4 cilinders.

    Bobine brug heeft er 4 voor 4 cilinders

    Willem

    #17567261

    hoe zit dat dan op een 6cilinder?:jerry

    #17567262

    origineel gepost door wim-v6
    Dis module heeft meestal 2 bobines voor 4 cilinders.

    Bobine brug heeft er 4 voor 4 cilinders

    Willem

    Bij Opel ook ja? Ik dacht dat de meesten dubbel vuren, vooral omdat dat goedkoper uit te voeren is.

    Waarom zou je er 4 inbouwen als 2 ook volstaat?

    #17567263

    er zitten 4 bobines in de brug welke elk per 2 vuren.

    Willem

    #17567264

    Toch nog wat geleerd op deze zondag avond :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.