Nokkenassensor Vectra b 1.8

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Nokkenassensor Vectra b 1.8

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Bij een maat van mij op zijn vectra geeft hij een foutcode op de nokkenassensor, is het veel werk om deze te vervangen van een 98′ vectra b 1.8 sport???

Anders wou ik het even zelf gaan doen.

En hoe kan ik dit het makkelijkste doen?

Mvg Joran

Hij zit redelijk bovenaan, vervangen vergt echter wel wat gedoe omdat je allerlei dingen moet demonteren voordat je het boutje waar ie mee vast zit los kan halen. Dwz: motorsteun aan distributiezijde, distributiekap en dan kom je erbij. Als alles open ligt is het een klusje van niks. Volgens mij is er een topic waar alles in staat, kun je vinden via de zoekfunctie. Anders weet Wim-V6 geheid het complete stappenplan. ;)

Enig punt dat van belang is, is even te kijken dat je de goeie sensor bestelt. Er is er een met een rechte en een met een ronde stekker waarbij in sommige gevallen ook een stukje van de kabelboom mee wordt vervangen. Zorg in ieder geval dat je een originele sensor krijgt. Imitatie schijnt absoluut niet te werken en altijd problemen te geven.

Overigens gaan nokkenassensor en krukassensor vaak samen of kort na elkaar kapot. Ik had eerst de krukassensor kapot, paar weken later ging de nokkenassensor naar de knoppen. Aangezien ik geen krik had en de motorsteun niet goed los kreeg met aanverwanten heb ik alles laten vervangen. Was voor beide sensoren iets van € 500.

is zelf te vervangen,alleen ff langdopje nemen,neem orgineel,immitatie werkt slecht

Hmm het scheelt dat ik zelf monteur ben,, alleen origineel is Bosch? Teminste dat is bij mijn Astra wel, alleen staat er dan een GM logo op..
    Ik kan gewoon een BOSCH bestellen bij APS, onze leverancier.. dus gewoon dezelfde alleen dan zonder het logo.. haha echt imitatie is het dan niet haha

Origineel is de sensor van Siemens. Volgens mij zijn er aardig wat mensen op ’t forum die de sensoren hier vandaan halen: http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-sensor-nokkenas-oe-ref-1238915.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Let in ieder geval even op het type stekker. Daarnaast is er voor zover ik weet bij vervangen bij de meeste Vectra’s meteen een modificatie uitgevoerd mbt de stekker. Dat wil zeggen: oude stekker eraf, nieuwe stekker met stukje draad eraan erop (kwestie van solderen en isoleren). Maar is even de vraag of dat nodig is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.