nokkenassen/chippen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) nokkenassen/chippen

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17667010

    Sorry voor het volgende off topic, maar om er nu een apart topic voor te maken…..
    Ik zie bij risse een standaard nieuw opgebouwde A400 motor staan voor iets meer dan 10.000 euro (dit is incl. de kosten van de niet meegebrachte oude 400 kop). Ik heb het even niet :), maar vind het wel mee vallen. Ik dacht dat ze bij de 22.000 begonnen :o CIH 2.4- Drehzahlfest bis 10500 U/min :o:o:o
    Ik las tevens dat een cih 16v voordelen heeft t.o.v. de c20xe, weet iemand welke dat zijn?

    #17667011

    kleinere slag (69mm tegenover 86mm), grotere boring,daardoor meer klepoppervlak(doorstroming) beter geschikt voor hogere toerentallen, lager motorblok, wat ook beter is voor het zwaartepunt en nog een aantal andere punten, maar dit zijn wel de belangrijkste voor motorsport toepassingen :)

    #17667012

    origineel gepost door louisgsi

    origineel gepost door dr_antrax

    origineel gepost door louisgsi

    origineel gepost door Miruni
    De 280 Grd. nokkenassen van Catcams staan inderdaad niet op hun site.

    gewoon even naar de nederlandse importeur bellen dus?..
    of moet ik ze ergens anders weg halen?

    gaat om de nokkenassen die ik heb, als goed is kan het zijn dat ze er staan onder 278 grd. van catcam misschien dat je die wel vind.

    die is er wel 277/278.
    maar kunnen die er zo in of moet ik nog meer aanpassen?

    zoveel ik weet hoef er niks aangepast te worden. standaard blok verder. de lift is ook maar 9, nog iets dus redelijk tam

    even kleine aanvulling op me vorige bericht. je hebt wel een goede inlaat nodig. heb zelf een oude type mtech sfi vervanger. de nieuwe type zorgde ervoor dat ik 7 pk miste.

    en de uitlaat moet minimaal groep N zijn maar beter groep a omdat de nokkenas op hoge toeren helemaal open gaat. verder is hij nadat hij afgesteld is heerlijk om dagelijks mee te rijden.

    als je me je email stuurt kan ik je de gegevens van de nokkenas mailen:)

    #17667013

    ik heb net mun 2.8 kop uit elkaar gehaald maar op 1 nokkenas zit een beugeltje geschroeft voor de nokkenas sns. dat zal het verschil wel zijn denk ik :thumbup

    hier is de site van catcams

    http://www.catcams.be/800×600/mainframe.htm?nederlands

    4600702
    246 / 246°
    220 / 220°
    10.85 / 10.85mm
    1.00 / 1.00mm
    O.E.M.
    HYDR: sport

    4600748
    267 / 257°
    228 / 215°
    10.95 / 9.90mm
    1.25 / 0.60mm
    O.E.M.
    HYDR: sport

    4600736
    267 / 267°
    228 / 228°
    10.95 / 10.95mm
    1.50 / 1.45mm
    O.E.M.
    HYDR: sport

    deze zijn dus de maximale met orginele hydraulische klepstoters ? 274 graden

    4600733
    274 / 274°
    236 / 236°
    12.00 / 12.00mm
    2.00 / 1.95mm
    custom
    HYDR: rally & cross

    dit is allemaal met mechanische klepstoters

    4600886
    261 / 238°
    233 / 212°
    11.30 / 10.75mm
    1.40 / 0.85mm
    custom
    MECH: sport

    4600894
    277 / 269°
    244 / 236°
    12.75 / 12.25mm
    3.10 / 2.55mm
    custom
    MECH: rally & race

    4610808
    293 / 284°
    246 / 238°
    12.00 / 11.50mm
    3.15 / 2.60mm
    custom
    MECH: rally & race

    4600893
    285 / 277°
    252 / 244°
    13.25 / 12.75mm
    3.90 / 3.35mm
    custom
    MECH: rally & race

    4610809
    301 / 293°
    254 / 246°
    12.50 / 12.00mm
    3.95 / 3.40mm
    custom
    MECH: rally & race

    4610810
    305 / 301°
    262 / 254°
    13.00 / 12.50mm
    4.70 / 4.20mm
    custom
    MECH: rally & race

    4600896
    293 / 285°
    260 / 252°
    13.75 / 13.25mm
    4.75 / 4.20mm
    custom
    MECH: rally & race

    4610811
    317 / 305°
    270 / 262°
    13.50 / 13.00mm
    5.25 / 4.70mm
    custom
    MECH: rally & race

    4610801
    277 / 261°
    244 / 224°
    12.75 / 10.15mm
    2.80 / 0.80mm
    custom
    MECH: race & drag

    4610803
    277 / 278°
    244 / 230°
    12.75 / 11.00mm
    2.80 / 0.80mm
    custom
    MECH: race & drag

    #17667014

    allemaal bedankt voor de info:)

    ik zal eens zien wat ik ga doen..

    #17667015

    @Miruni wrote:

    Een setje andere nokkenassen en goed afstellen levert tussen de 175 en 180Pk op de rollenbank.

    sorry voor de kick, maar ik heb igg gezocht, :jerry

    leveren ze dit met of zonder verstelbare poulie’s en met of zonder chip,

    wat zou een c20xe ongeveer leveren, met

    oude sfi vervanger
    uitlaat katloos,
    280 gr catcams,
    Knappe chip,
    lichtvliegwiel.

    Gr

    #17667016

    zoals miruni zegt, rond de 180 pk afgesteld ;)

    #17667017

    zitten wel wat extra modjes bij natuurlijk.

    stel men monteerd een lexmaul inlaat richting de 200 ?

    #17667018

    @blue-mission wrote:

    richting de 200 ?

    Heel zeker niet.
    zoals miruni al zei haal je met 280 graden catcams en oud type sfi op de bank afgesteld (dus knapste chip die je kunt bedenken) rond de 180.
    Het enige wat jij meer hebt is een licht vliegwiel. Het belangrijkste wat je daar mee wint is sneller optoeren maar je wint er niet even 10 pk mee. Ook is “licht” natuurlijk relatief. Standaard wegen ze iets van 6,6 kg. 6 kilo is ook een lichter vliegwiel maar je hebt ze ook van 3,7 zoiets?
    Lexmaul gaat je weer iets meer opleveren dan met een sfi-vervanger maar ik denk dat je de 190 pk niet zult halen als je onderblok nog standaard is.

    #17667019

    Okee, bedankt voor de informatie. :)

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.