Nokkenas Diblas 262º monteren

Forumindex Forums Modellen Corsa Nokkenas Diblas 262º monteren

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18268848

    @Corsa_GSi wrote:

    Met die 262 graden nokkenassen kwam er uiteindelijk 175pk uit me x16xe (met nog veel meer Dbilas spullen erop).
    Dingen rijden prima ook gewoon in stadsverkeer en lopen ook netjes stationair.

    wat voor meer spulletjes zaten er bij jou op dan?

    #18268849

    we zullen het wel zien hoe dat ie het gaat doen dan,tegen de zomer weten we hoe dat hij erop loopt en wat ik (de tuner) er uiteindelijk uitgeperst krijg

    #18268850

    @ivartje wrote:

    @Corsa_GSi wrote:

    Met die 262 graden nokkenassen kwam er uiteindelijk 175pk uit me x16xe (met nog veel meer Dbilas spullen erop).
    Dingen rijden prima ook gewoon in stadsverkeer en lopen ook netjes stationair.

    wat voor meer spulletjes zaten er bij jou op dan?

    Pff hele waslijst:
    Dbilas Throttlebodies
    Dbilas Flowmaster + Flowpipe
    Dbilas 262 Graden nokkenassen
    Supersprintspaghetti
    Botter Groep A uitlaat vanaf spaghetti zonder kat
    Brandstofdrukinstelbaar
    Dbilas chip op maat gemaakt

    Paar jaar met deze setup als daily gebruikt en in Rotterdam Centrum veel rond gereden.

    #18268851

    Das voor mij een bietje teveel van t goeie ;) maarja met deze setup moet ie drek ook wel lkkr gaan lopen

    #18268852

    Btw kwa verbruik moet t niet uitmaken toch lijkt me? Zolang je rustig rijd moet hij net zoveel ‘zuipe’ toch? Hoop t eigk niet want alleen binnendoor rijd ik nu maar 350 km op +-40 ltr benzine ala €1,50

    #18268853

    Hmm ja tussen 1 op 9 en 1 op 11 moet haalbaar zijn, wel bij normaal gebruik.
    Als ik beetje ging planken dan rij je zo 1 op 6 :jerry

    #18268854

    dat nemen we maar voor lief dan haha :thumb gemiddeld verbruik 1 op 10 ben ik tevreden genoeg mee :ass

    #18268855

    btw heeft een groep N uitlaat nut ? bij deze setup? of praat je dan maar over een nihil verschil? t.o.v orgineel?

    #18268856

    Ik zou het niet doen, net als de nokas tandwielen. Als je de nokken heb geplaatst, laat een chip op maat schrijven door de chipper van Mantzel of Dbilas.

    #18268857

    Ik heb iets scherpere nokken,
    Flowtec inlaatspruitstuk,
    Had dbilas flowmaster, maar maakte geen verschil met orgineel, behalve het koppel zakte onderin.
    Supersprint spagettie
    Group N uitlaat (had group A koste ook aanzielijk koppel en kwa pk’s blijft het gelijk).

    En chip op maat, zowel door dbilas, tuningfactory en UT laten schrijven. Beste was uiteindelijk tuningfactory. Zon 154pktjes.

    #18268858

    Dus verstelbare nokkenas-tandwielen heeft vrij weinig nut dan?

    #18268859

    Laat zeggen dat je misschien 3 pk zal winnen, dat ga je bijna niet merken. Kosten voor de tandwielen zijn een kleine 300 euro, ze moeten worden ingebouwd en worden afgesteld op de rollenbank. Dure grap voor wat je er voor terugkrijgt, dan zou ik eerder een X1.4XE cylinderkopinlaatspruitstuk op het X1.6XE onderblok plaatsen. Dan krijg je veel meer koppel en pk’s onderin, of het onderblok ombouwen naar een X1.8XE1.

    2e hands X1.8XE1 blok kopen voor 350 euro, X1.6XE onderblok opboren (300 euro) , X1.8XE1 krukas, zuigers en drijfastangen overzetten. Dan ga je richting de 180PK en 190NM aan koppel met de juiste afstelling.

    #18268860

    chippen bij EDS ook een aanrader? hoor veel goede verhale daarover

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.