Nokkenas C20NE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Nokkenas C20NE

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219733

    Ik zit een beetje te dubben over een nieuwe snelle nokkenas in mijn c20ne te doen!

    Er zit een Lexmaul inlaat op, Group N spaghetti, en groep N uitlaat naar achter.

    Ik zat bij MTech te kijken naar een nokkenas, is dit wat voor mijn motor?
    Of heeft iemand een goedkoper adresje :P

    #17653454

    een nokken as van een 1.7 diesel van kadet of astra die is scherper en sneller :D

    die kan je op de sloop halen dit is het goedkoopste en goed

    #17653455

    passen die gewoon in een ne motor

    #17653456

    origineel gepost door bjornno
    passen die gewoon in een ne motor

    Kijk dat wil ik ook weten……ben nu bezig met motor te reviseren,dus…….:D

    #17653457

    besteed gewoon 250 euro voor een nette nokkenas.
    niet bij mtech maar ga gewoon naar dbilas.
    nette nokkenassen en je kunt zelf kiezen wat en hoe extreem je wilt..

    Als je het doet doe het dan goed.
    en ik wil juist niet een scherpere nokkenas maar een lekkere stompe kop laat de klep veel langer open.
    Nokkenassen zullen ook echt niet sneller zijn.

    ze blijven evenveel omwentelingen houden bij 6000 rpm..

    king:

    #17653458

    origineel gepost door corsaboy
    besteed gewoon 250 euro voor een nette nokkenas.
    niet bij mtech maar ga gewoon naar dbilas.

    Nokkenassen zullen ook echt niet sneller zijn.

    ze blijven evenveel omwentelingen houden bij 6000 rpm..

    king:

    hahaha,is goed hoor….maar inderdaad koop liever een goede dan een dure slechte……Maar er staan zoveel mogelijkheden op die site van dbilas,dat ik door de bomen het bos niet meer zie….

    mvg

    Dannis

    #17653459

    wat wil je precies.
    voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:

    #17653460

    origineel gepost door corsaboy
    wat wil je precies.
    voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:

    Hallo,

    Ik ben een Opel kadett C2.0NE uit 1989(kat op kenteken,maar bij keuring niet verplicht,mits hij bij stationair draaien niet boven de maximum waarde komt…)aan het opknappen en wil natuurlijk ook de motor een goede opknapbeurt geven…

    Alles word vernieuwd qua pakkingen/riemen/enz….Tevens heb ik wat spulletjes al op en aan de motor zitten en heb wat erbij gekocht.

    Motor heeft straks:K&N 57i,powerrohr,gepolijst gasklephuis,getuned inlaat spruitstuk,grotere benzinepomp,grotere injectoren,SEH zuigers,geflowde kop???,Sebring 4-1 spaghetti,Remus middendemper,Remus einddemper,chip(misschien moet die eruit i.v.m. timing van eventueel andere nokkenas)

    De auto word puur voor erbij voor het plezier,verbruik interesseerd mij totaal niet en wil eigenlijk een snel optrekkende auto(topsnelheid niet belangrijk),waar nog wel gewoon mee gereden kan worden en die zonder ombouwen door de keuring komt….

    Ik hoop dat je er iets mee kunt…alvast bedankt…

    Dannis

    #17653461

    origineel gepost door Kadettlover

    origineel gepost door bjornno
    passen die gewoon in een ne motor

    Kijk dat wil ik ook weten……ben nu bezig met motor te reviseren,dus…….:D

    he die nokken as die past gewoon:thumbup
    wij hadden vroeger niet veel geld en wouden ook snelle nokken hebben en na lang uit zoeken bleken de 1,7diesel nokken al veel scherper en met voldoende vermogens winst
    zonder aanpassingen :thumbup

    #17653462

    heb dit wel eens vaker gehoord ja..

    ik heb eventueel nog een c20ne nokkenas inc huis.. misschien dat je er wat mee kan om eventueel aan te passen.
    mag wel voor weinig.

    #17653463

    Originally posted by Kadettlover

    origineel gepost door corsaboy
    wat wil je precies.
    voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:

    Hallo,

    Ik ben een Opel kadett C2.0NE uit 1989(kat op kenteken,maar bij keuring niet verplicht,mits hij bij stationair draaien niet boven de maximum waarde komt…)aan het opknappen en wil natuurlijk ook de motor een goede opknapbeurt geven…

    Alles word vernieuwd qua pakkingen/riemen/enz….Tevens heb ik wat spulletjes al op en aan de motor zitten en heb wat erbij gekocht.

    Motor heeft straks:K&N 57i,powerrohr,gepolijst gasklephuis,getuned inlaat spruitstuk,grotere benzinepomp,grotere injectoren,SEH zuigers,geflowde kop???,Sebring 4-1 spaghetti,Remus middendemper,Remus einddemper,chip(misschien moet die eruit i.v.m. timing van eventueel andere nokkenas)

    De auto word puur voor erbij voor het plezier,verbruik interesseerd mij totaal niet en wil eigenlijk een snel optrekkende auto(topsnelheid niet belangrijk),waar nog wel gewoon mee gereden kan worden en die zonder ombouwen door de keuring komt….

    Ik hoop dat je er iets mee kunt…alvast bedankt…

    Dannis

    ga voor zo’n 296 graden stokkie..
    Is denk ik de mooiste voor straat gebruik waarin je toch lekker kunt doorhalen.. king:

    #17653464

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Kadettlover

    origineel gepost door corsaboy
    wat wil je precies.
    voor welke doeleinden in wat voor auto (voornamelijk bouwjaar is van belang vanwege milieu eisen apk .. king:

    Hallo,

    Ik ben een Opel kadett C2.0NE uit 1989(kat op kenteken,maar bij keuring niet verplicht,mits hij bij stationair draaien niet boven de maximum waarde komt…)aan het opknappen en wil natuurlijk ook de motor een goede opknapbeurt geven…

    Alles word vernieuwd qua pakkingen/riemen/enz….Tevens heb ik wat spulletjes al op en aan de motor zitten en heb wat erbij gekocht.

    Motor heeft straks:K&N 57i,powerrohr,gepolijst gasklephuis,getuned inlaat spruitstuk,grotere benzinepomp,grotere injectoren,SEH zuigers,geflowde kop???,Sebring 4-1 spaghetti,Remus middendemper,Remus einddemper,chip(misschien moet die eruit i.v.m. timing van eventueel andere nokkenas)

    De auto word puur voor erbij voor het plezier,verbruik interesseerd mij totaal niet en wil eigenlijk een snel optrekkende auto(topsnelheid niet belangrijk),waar nog wel gewoon mee gereden kan worden en die zonder ombouwen door de keuring komt….

    Ik hoop dat je er iets mee kunt…alvast bedankt…

    Dannis

    ga voor zo’n 296 graden stokkie..
    Is denk ik de mooiste voor straat gebruik waarin je toch lekker kunt doorhalen.. king:

    Thanks voor de tip,moet er nog iets anders veranderd worden???…Chip weg?,verstelbaar nokkenas tandwiel?

    Dannis

    #17653465

    verstelbaar nokkenas tandwiel is erg handig om het meeste rendement eruit te krijgen zo kun je hem ook knap afstellen.

    #17653466

    chip op maat,
    verstelbaar nokkenastandwiel is wel het mooist, maar loopt ook wel met het orginele tandwiel.

    #17653467

    origineel gepost door corsaboy
    chip op maat,
    verstelbaar nokkenastandwiel is wel het mooist, maar loopt ook wel met het orginele tandwiel.

    Part No.: 14.042.016 Application: Sport / Rally

    296
    105
    11,9
    3,4
    43/73 – 73/43

    234.27

    18) 19)
    20) or 22)

    Part No.: 14.042.003 Application: Sport / Rally

    296
    103
    12,0
    3,8
    45/71 – 71/45

    234.27

    18) 19)
    20) or 22)

    Welke van deze twee raad jij mij aan?

    18) =
    New rocker arms recommendable. not available

    Dit raden ze ook aan….nodig??

    22) =
    Valve spring set for Opel OHC 2.0 with single springs, 100kp.
    74.400.003
    71.17

    Ik neem aan dit de goede is??

    80.000.014
    Opel / Vauxhall OHC 1.6 – 2.0 adjustable
    126.0 mm
    47.45

    80.000.015
    Opel / Vauxhall OHC 1.6 – 2.0 precisely adjustable
    126.0 mm
    94.90

    80.000.007
    Opel / Vauxhall OHC 1.6 – 2.0 precisely adjustable
    115.7 mm
    94.90

    ook hier voor de verstelbare nokkenas tandwielen weer drie verschillende????

    Bedankt voor alle hulp i.i.g.

    Dannis

    #17653468

    de klepveren zijn veels te duur bij dbilas..
    Nokkenastandwiel kun je kiezen tussen fijn verstelbaar en grof verstelbaar…

    Tuimelaars zou ik zelf geen versterkte nemen.
    Die kunnen beter breken dan je klepsteel zelf…

    #17653469

    nokas van mtech zijn ook gewoon goed :)

    en je wint er echt wel vermogen mee !!

    en voor een nokas van 1.7 diesel heb je geen verstelbare tandwiel nodig :)

    #17653470

    ik heb nog een cat cams liggen 287 graden met een kleplift van 12.15 mm,prijs 150 euro , is nagenoeg nieuw .

    #17653471

    Originally posted by Tiimmie
    nokas van mtech zijn ook gewoon goed :)

    en je wint er echt wel vermogen mee !!

    en voor een nokas van 1.7 diesel heb je geen verstelbare tandwiel nodig :)

    is gewoon een catcam man..
    veels te duur bij mtech.
    gast zet er gewoon een idioot bedrag overheen…

    Dus die nokkenas is niet van mtech, hij is dealer van catcams..
    dat is heel wat anders

    #17653472

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Tiimmie
    nokas van mtech zijn ook gewoon goed :)

    en je wint er echt wel vermogen mee !!

    en voor een nokas van 1.7 diesel heb je geen verstelbare tandwiel nodig :)

    is gewoon een catcam man..
    veels te duur bij mtech.
    gast zet er gewoon een idioot bedrag overheen…

    Dus die nokkenas is niet van mtech, hij is dealer van catcams..
    dat is heel wat anders

    oww is hij er zo een..
    maar toch levert ie wel goed spul :) wel duur alles idd :O

    #17653473

    ja maar het spul komt gewoon bij bekende bedrijven weg.
    Helft van de spullen gewoon bij de dealer.

    Andere dingen weer bij de alom bekende adressen.

    Een tip.. Google is your best friend, en als je wat ziet op zijn site hier ff vragen waar het wegkomt.
    want je betaald standaard teveel daar…

    #17653474

    ik heb pas een foutje gemaakt met cilinderkop monteren, dus heb ik een olielek bijj het nokkenashuis.
    nu wil ik op de sloop zo’n dieselas met huis ophalen, maar welke moet ik hebben.
    de gewone diesel of de turbo diesel, en hoe moet ik hem optijd zetten want die TD heefd geen spie in het nokkenastandwiel, als ik het me goed herinner van monteursopleiding .
    moet ik hem dan net zo afstellen als in de dieselmotor?
    zo ja, ik heb kennissen met autodata programma, dus daar kom ik wel uit.
    alvast bedankt voor de adviezen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.