nog een thermostaatvraag

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum nog een thermostaatvraag

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17558861

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door c-dett16v
    en wat betekend voods?

    Vriendelijk Oplichtende Opel DealerS

    Zal je toch hier moeten bestellen. Ik was voorheen ook niet te spreken over ze. Maar nu zit er een ander…en geen kwaad woord over dhr. Zeilemaker ! Top kerel :thumbup

    #17558862

    em als ik wat origoineel nodig heb ga ik voortaan naar sliedrecht, is wel 15min rijden maar dan wordt ik in ieder geval noormaal behandeld:thumbup

    #17558863

    Krijg je ook een foutmelding bij het uitlezen van je auto als de thermostaat stuk is? Bij mij word hij vaak niet warmer als 75 tot 85 graden. Auto was laatst uitgelezen ivm een ander probleem en die gaf niks aan over een defecte thermostaat. Twijfel nu of hij wel of niet stuk is?

    #17558864

    Nee, je krijgt geen foutmelding bij kapotte thermosstaat, in de meeste gevallen word de juiste bedrijfstemp niet meer gehaald.

    Willem

    #17558865

    origineel gepost door wim-v6
    Nee, je krijgt geen foutmelding bij kapotte thermosstaat, in de meeste gevallen word de juiste bedrijfstemp niet meer gehaald.

    Willem

    Dat verklaard waarom er niks is gezien bij het uitlezen. Is tussen de 75 en 85 graden een goede waarde voor een 150pk diesel?

    #17558866

    Vandaag op de testbank bij EDS max temp 85 graden en onderweg 75-82 met snelheid 120-160km p.u.:thumbup?

    Jan

    #17558867

    Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
    Ik heb het ’s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ’s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.

    Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?

    #17558868

    origineel gepost door Navy
    Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
    Ik heb het ’s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ’s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.

    Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?

    Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.

    Jan

    #17558869

    Hej Jan,
    Hij moet echt wel gewoon tussen de 85 en de 90 graden staan hoor !! Dat is immers de werk temperatuur !! Met m’n nieuwe thermostaatje haald ie ook met gemak 85 graden en pas als ik hem echt laat werken klimt ie naar de 92 graden om dan vervolgens weer te dalen naar 85 á87 graden !

    Een hulpkachel is niet meer dan een kachel die zorgt dat je interieur op temperatuur is !

    #17558870

    origineel gepost door speaker
    Hej Jan,
    Hij moet echt wel gewoon tussen de 85 en de 90 graden staan hoor !! Dat is immers de werk temperatuur !! Met m’n nieuwe thermostaatje haald ie ook met gemak 85 graden en pas als ik hem echt laat werken klimt ie naar de 92 graden om dan vervolgens weer te dalen naar 85 á87 graden !

    Een hulpkachel is niet meer dan een kachel die zorgt dat je interieur op temperatuur is !

    Volgende week komt er een nieuwe in:thumbup

    Jan

    #17558871

    goedzo!

    #17558872

    origineel gepost door janneman vectra c

    origineel gepost door Navy
    Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
    Ik heb het ’s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ’s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.

    Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?

    Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.

    Jan

    Die van mij komt helemaal niet meer omhoog (Mijn temp.meter heren heb ik het over……)

    Alleen als ik stil sta met draaiende motor komt ie ietwat…:hmmz

    #17558873

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door janneman vectra c

    origineel gepost door Navy
    Ik denk dat dieselmotoren niet zo heet worden als benzinemotoren omdat dieselmotoren een hoger rendement hebben, dus minder verlies hebben in de vorm van warmte.
    Ik heb het ’s winters meegemaakt dat de temperatuurmeter binnen een paar minuten ging zakken naar soms 50 – 60 graden bij stationair draaien! Vandaar dat veel diesels tegenwoordig een soort hulpkacheltje hebben zodat je ’s winters geen kou zit te lijden in de auto als je wat langer stilstaat.

    Dat leidt tot een vraagje: zit er zo’n “kacheltje” in vectra’s met dieselmotor?

    Je bedoelt een standkachel of zoiets maar het probleem is gewoon dat ie na 150 km rijden met een gemiddelde snelheid van 130 die wijzer maar net omhooggaat soms tot 75 graden.

    Jan

    Die van mij komt helemaal niet meer omhoog (Mijn temp.meter heren heb ik het over……)

    Alleen als ik stil sta met draaiende motor komt ie ietwat…:hmmz

    Nou dan moeie ook een nieuwe:P

    Jan

    #17558874

    origineel gepost door janneman vectra c

    Nou dan moeie ook een nieuwe:P

    Jan

    Wordt aan gewerkt…

    #17558875

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door janneman vectra c

    Nou dan moeie ook een nieuwe:P

    Jan

    Wordt aan gewerkt…

    Is in bestelling… ( waarschijnlijk morgen binnen ! )

    #17558876

    origineel gepost door c-dett16v
    ik geloof dat we ondertussen een thermostaat vervang meeting kunnen gaan organiseren:D

    Yep, de mijne bleef ook al een weekje netjes op 0 graden staan.
    a.s. dinsdag vervangen. die hap.

    Safe driving Jurgen

    #17558877

    Hahah, het H1N1C3 Thermostaatvirus heeft mijn Vec ook te pakken. Gelukkig hoeft ie niet geruimd te worden maar wordt volgende week woensdag wel de thermostaat vervangen. Komt niet hoger dan 80 graden en de VOD heeft de slangen gemeten en deze gaven een temperatuur aan die nog lager lag.

    I’ll keep you informed.

    Greetz Roel met een C.

    #17558878

    origineel gepost door opel-limbo
    Hahah, het H1N1C3 Thermostaatvirus heeft mijn Vec ook te pakken. Gelukkig hoeft ie niet geruimd te worden maar wordt volgende week woensdag wel de thermostaat vervangen. Komt niet hoger dan 80 graden en de VOD heeft de slangen gemeten en deze gaven een temperatuur aan die nog lager lag.

    I’ll keep you informed.

    Greetz Roel met een C.

    De mijne krijgt morge een nieuwe:jerry

    Jan

    (P.s hoe is je verbruik Roel ? )

    #17558879

    de mijne (Z19DTJ) komt eigenlijk ook nooit hoger dan 75-80 graden maar ook met dit koude weer komt ie wel gewoon op die temperatuur en in de zomer met 30 graden ook gewoon dus dan lijkt me dat de thermostaat niet kapot is. Binnen 5 km is het ook al gewoon warm in de auto.

    #17558880

    Jullie zijn niet alleen met de dieseltjes en de thermostaat!! Er is ook al een manta en een c20ne topic over :P
    In mijn E-Kadett wordt ie morgen ook vervangen! :D

    #17558881

    origineel gepost door janneman vectra c

    origineel gepost door opel-limbo
    Hahah, het H1N1C3 Thermostaatvirus heeft mijn Vec ook te pakken. Gelukkig hoeft ie niet geruimd te worden maar wordt volgende week woensdag wel de thermostaat vervangen. Komt niet hoger dan 80 graden en de VOD heeft de slangen gemeten en deze gaven een temperatuur aan die nog lager lag.

    I’ll keep you informed.

    Greetz Roel met een C.

    De mijne krijgt morge een nieuwe:jerry

    Jan

    (P.s hoe is je verbruik Roel ? )

    Jan,afgelopen dinsdag klanten bezocht en ca 540 km gereden. Verbruik: 1 op 19:o
    Korte stukken,vooral de boodschappenritjes,slurpt ie wat meer.

    Greetz Roel met een C.

    #17558882

    En EriQ ( met een C ) zit ie er al in ??

    #17558883

    origineel gepost door opel-limbo

    Jan,afgelopen dinsdag klanten bezocht en ca 540 km gereden. Verbruik: 1 op 19:o
    Korte stukken,vooral de boodschappenritjes,slurpt ie wat meer.

    Greetz Roel met een C.

    staat dat op je boardcomputer?? of zelf nagerekend met tanken??
    Mijn comp. zegt vaak zat dat ik netjes 5L/100km rijdt ( gemiddeld. Als ik dan ga tanken en de comp. zegt dat ik 45liter verbruikt hebt, gaat er 49 liter in !!
    Dus … boardcomputer kan niet rekenen denk ik !! :P

    #17558884

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door opel-limbo

    Jan,afgelopen dinsdag klanten bezocht en ca 540 km gereden. Verbruik: 1 op 19:o
    Korte stukken,vooral de boodschappenritjes,slurpt ie wat meer.

    Greetz Roel met een C.

    staat dat op je boardcomputer?? of zelf nagerekend met tanken??
    Mijn comp. zegt vaak zat dat ik netjes 5L/100km rijdt ( gemiddeld. Als ik dan ga tanken en de comp. zegt dat ik 45liter verbruikt hebt, gaat er 49 liter in !!
    Dus … boardcomputer kan niet rekenen denk ik !! :P


    @speaker

    Inderdaad zit de bc er af en toe wel wat naast. Maar ik had dus 540 kilometer gereden en de tank was net niet half leeg. Waren gecombineerde stukken snelweg,binnendoor, snelweg etc. Heb dus ook niet overal 120 kunnen rijden. Moet ik wel zeggen dat ik erg rustig gereden heb en niet ben gaan scheuren.Zoals ik eerder al aan gaf ligt het verbruik binnen de bebouwde kom wel een stuk hoger. Lijkt wel alsof mijn C-tje een stukkie rijker staat afgesteld!!!!

    Peet,ik heb een topic geopend over een of ander raar ratelend geluid bij het ontgrendelen van de CV.

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117453

    Weet jij misschien wat dat kan zijn of waar het door veroorzaakt wordt??

    Alvast bedankt.

    Greetz Roel met een C.

    #17558885

    Heb echt geen flauw idee. Volgens mij heb je een rar-ra auto, met al je probleempjes ! :P

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.