nieuwe vraag gasklep

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) nieuwe vraag gasklep

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277235

    Hallo ik heb hier een origineel c20ne blok uit een kadett gsi. Ik heb het blok uit de auto gehaald en toen liep het blok eigenlijk niet 100%. Heb de distributieriem verwisseld en toen ik dat wilde doen zag ik dat wanneer de nokkenas op tijd stond, de krukaspoelie ongeveer ter hoogte van de waterpomp stond(het merkteken) heb deze beide op tijd gezet, dus poelie van onderen staat gelijk met dat uitstekende pinnetje , zuiger staat dan ook bijna bovenaan. Nu slaat het blok niet meer aan , heb het in dezelfde kas terug gebouwd , heb ook benzine en een vonk.
    Mis ik nu iets over het hoofd of een merkteken? Of zit er een merkteken op krukas zelf?
    Wie ow Wie weet raad?

    #18322345

    Als je.de.riem vervangt en je hebt
    De.motor “op tijd”gezet moet je de krukas 2 omwentelingen rond draaien
    Dan kijken of die nog op.tijd staat…

    #18322346

    Ja als ik aan de nokkenas draai, 2xdoor de rondte dan staat zowel het teken van boven als van onderen goed. Heb de massa punten ook allemaal zuiver gemaakt.
    Voor de rest heeft alles netjes droog gestaan, alle kabels zijn aangesloten , bougiekabels zijn goed en staan ook op de juiste plaats.

    #18322347

    De kadett doet het ! Heb de riem op de krukas zelf afgesteld. Als ik hem op die poelie afstel staat hij behoorlijk te laat. Zijn er meerdere poelies in omloop dan?

    #18322348

    Nu heb ik een vraag over de smoorklep/gaskleppositionair, hoort deze nu te klikken bij het verdraaien? Want ik hoor niks. En als ik er een beetje aandraai loopt het blok net wat mooier stationair.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.