Nieuwe verdelerkap + kabels

Forumindex Forums Modellen Ascona Nieuwe verdelerkap + kabels

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209075

    Hallo Mensen,
    Ik heb net (wegens weggeöxideerde contacten) een nieuwe verdelerkap + bougiekabels gemonteerd, maar nu vroeg ik mij af, kan dat zonder de rotator te vervangen?
    Hij loopt namelijk niet bepaald lekker nu. Evenals voorheen trouwens, maar ik dacht dus dat het met nieuwe kap en kabels wel verholpen zou zijn.
    Maar ik moet zeggen, dat ik de essentie van ontsteking snap, maar niet echt het fijne.
    O, het gaat trouwens over een C-Ascona 1.6S 1983.

    Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties.

    Mvrgr,
    Timo

    #17468973

    nou als je verdelerkap weg is zal je rotor ook wel niks meer zijn.
    die vervang je meestal tegelijkertijd.
    maar echt beroerd ervan lopen valt vaak wel mee.
    soms lijkt de boel helemaal versleten maar loopt de boel nog netjes.
    ik denk dat je een ander probleem hebt hoor.
    bougies zou je ook nog kunnen vervangen.
    dan weet je zeker dat je alles gehad hebt

    #17468974

    zou gewoon een nieuwe rotor halen. kost echt maar een paar euro dus waarom zou je het laten?

    #17468975

    Ik weet niet of het lastig is om dat te vervangen en of ik dan de timing moet afstellen? Daar heb je zo’n stroboscoop voor nodig toch?

    #17468976

    rotor
    kun je zo vervangen want die kan er maar op 1 manier op
    en is inderdaad niet slim om wel de verdeler te vervangen en niet de rotor

    als je echt alleen maar de verdeler kap en bougie kabels hebt vervangen
    en hij nu beroerd loopt
    zonder dat je de ontsteking hebt verdraaid
    dan vermoed ik dat je de bougie kabels niet op de juiste
    volgorde terug gezet hebt;)

    #17468977

    Heheheh, ja dat dacht ik eerst ook, maar zo beroerd loopt ie nou ook weer niet. Ik ben er vanmorgen mee naar m’n werk gereden, En toen ie warm was liep ie veel netter…..

    Wat kan het probleem zijn als ie warm wel net loopt en koud niet?

    Ik zal in elk geval ook ff een rotor halen vanmiddag.

    #17468978

    bougies
    had ook es dat ie koud een beetje op 3 poten liep en warm wast weer goed.
    was al bang dat er iets heel ergs an de hand was maar 1 bougie was niet goed.
    maaaaaaaaaaaaaaaar er kan natuurlijk wel wat anders aan de hand zijn je weet et maar nooit.

    #17468979

    Mooi, nemen we ook meteen bougies mee

    #17468980

    Hmmm, hij loopt warm heel mooi, maar koud heb ik nog steeds wat gepruttel.
    Ik zag wel dat er wat nattigheid om de koppakking heen zat aan de bijrijderskant. Kan het zijn dat als ie daar compressie verliest dat ie koud niet lekker loopt, en warm wel?

    #17468981

    met een beginnende lekke koppakking heb je ook dat ie beroerd loopt als ie koud is.
    op 3 of 2 poten idee zeg maar.
    als ie warm word dan loopt ie meestal wel goed dan.
    maar das van korte duur.
    verbruikt ie ook water??
    zit er water in de olie?cq olie in het water?

    #17468982

    Euhm, nou, water in de olie, ik heb net de olie verversd, dus dat zal ik nog niet zien of ruiken denk ik. Waterverbruik moet ik ff bekijken. Dat zou best wel eens kunnen.
    Moet ik toch maar eens compressie meten.
    Is het heel lastig om de koppakking te vervangen met zo’n OHC? Ik heb vorige winter de koppen vervangen van m’n chevrolet V8 smallblock, maar die heeft een tussenliggende nokkenas, dus dan is het alleen kleppenstellen en gaan.
    Er zit bij de opel ook een distributie riem op zeker? geen ketting zoals bij een smallblock? Dan kan ik die wellicht ook meteen vervangen, als ik toch bezig ben.

    #17468983

    volgens mij prima te doen met die motors.
    aanhaal momenten krijg je mee als je de pakking haalt dacht ik.
    ja distributieriem moet ook los.
    gelijk waterpomp vervangen dan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.