Nieuwe oldtimerregeling

Forumindex Forums Modellen Manta Nieuwe oldtimerregeling

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 118)
  • Auteur
    Berichten
  • #17942889

    Kan je hem ook niet meer exporteren heh??

    #17942890

    @Vinci wrote:

    Kan je hem ook niet meer exporteren heh??

    Exporteren gaat denk ik wel ?! én we zouden eventueel nog aan papieren kunnen komen als we via import werken …
    Maar daar hebben we nog geen tijd voor gehad …

    #17942891

    Haha wat een discussie! Iedereen heeft wel n punt. Maar Ik ben het met ghanz eens. Gebruiken die regeling!! genoeg ouwe benzen in t buitenland. En onderhoud doe ik zelf. Onderdelen zat. Dus kost me niks extras. Als die benz na 2 jaar zover uit elkaar gevallen is dat ik de hele bodem er opnieuw in moet lassen gaat ie in de verkoop of in onderdelen.
    En dan kom je aan de kern van een groot twist punt van veel liefhebbers van oldtimers. maar dan vraag ik ALTYD: waar zijn dan op dat moment die liefhebberds met hun grote bakkes die hem dan van de sloop redden als ie al maaaaaaaaanden te koop is?? Het antoord is dan bijna altyd: nergens.. of ze hebben er geen 5 tientjes voor over. Altyd hetzelfde. Je kan hier in wel duuzend topic lezen hoe mensen met hun auto leuren tot ie toch maar naar de sloop gaat omdat aaaaaal die liefhebbers opeens toch niet zoveel interesse hebben.
    Verder heeft vinci wel een punt dat autos die altijd in nederland betaald hebben voorrang zouden mogen hebben. Maar is niet te regelen natuurlijk.. bouwjaar is bouwjaar. Ergens moet een grens gesteld worden. Maar die neppe nieuwe wegenbelastingvrije autos die net zo zuinig rijden als mn passat tdi uit 94 moeten ze allemaal extra belasten wegens zinloosheid..

    #17942892

    Nou dat snap ik wel, de liefhebbers hebben meestal alleen interesse in iets wat nog een beetje knap is, wat nog bruikbaar is op z’n minst, maar liefst iets wat net zo veel liefde heeft gehad als ze er zelf in steken. Logisch gevolg van als je er zelf niks meer in ziet, ziet een ander dat meestal ook niet meer….

    #17942893

    of nog niet eens fantsoenlijk de ruimte om aan eigen auto te sleutelen
    laat staan een restauratieproject er bij te nemen
    sleutelruimte is gewoon duur, en dat heb je toch echt wel nodig
    ik denk dat er veel mensen net zo zitten als ik
    de wil is er wel maar kunnen het niet vanwege ruimtegebrek
    maar ook daar wordt aan gewerkt :D

    #17942894

    @trashmetal wrote:

    of nog niet eens fantsoenlijk de ruimte om aan eigen auto te sleutelen
    laat staan een restauratieproject er bij te nemen
    sleutelruimte is gewoon duur, en dat heb je toch echt wel nodig
    ik denk dat er veel mensen net zo zitten als ik
    de wil is er wel maar kunnen het niet vanwege ruimtegebrek
    maar ook daar wordt aan gewerkt :D

    dat er zoveel ruimte gebrek is, mag de staat blij om wezen, wij natuurlijk wat minder, maar toch.

    stel er was sleutelruimte zat, en je kon en mocht alles mooi voor het huis aan de doorgaande weg doen…

    tja dan waren er nog meer ouwe barrels in dit belasting paradijs geweest.

    nee, doe mij maar griekenland, die betalen tenminste 0 aan belasting

    :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

    #17942895

    @Ghanz wrote:

    @trashmetal wrote:

    of nog niet eens fantsoenlijk de ruimte om aan eigen auto te sleutelen
    laat staan een restauratieproject er bij te nemen
    sleutelruimte is gewoon duur, en dat heb je toch echt wel nodig
    ik denk dat er veel mensen net zo zitten als ik
    de wil is er wel maar kunnen het niet vanwege ruimtegebrek
    maar ook daar wordt aan gewerkt :D

    dat er zoveel ruimte gebrek is, mag de staat blij om wezen, wij natuurlijk wat minder, maar toch.

    stel er was sleutelruimte zat, en je kon en mocht alles mooi voor het huis aan de doorgaande weg doen…

    tja dan waren er nog meer ouwe barrels in dit belasting paradijs geweest.

    nee, doe mij maar griekenland, die betalen tenminste 0 aan belasting

    :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

    ehm….. klopt die belasting wordt ook door ons betaald :jerry :puke

    #17942896

    wat een geklets over een oldtimer regeling.

    De enige juiste manier zou zijn; je auto voldoet pas aan de oldtimer regeling ( belastingvrij ), als hij 30 jaar of ouder is, als je hem als tweede auto op je naam hebt staan, en als je er maximaal 5000 km per jaar mee rijd. Als je hier niet aan voldoet moet je gewoon wegenbelasting betalen. Het zou de regering sieren als ze dezelfde voorwaarden toepassen voor de auto’s die nu al wegenbelasting vrij zijn, maar nog geen dertig jaar oud.

    Groetjes,

    Christiaan

    #17942897

    pfff max 5000 is wel erg weinig he.

    ik ga straks elke dag in de oldy…en doe er een ander bij naast voor als de oldy wat mankeerdt.

    Rijden zal die, had het maar geen auto moeten worden.

    #17942898

    Als je niet van geklets houd wat doe je dan op een forum? :jerry

    Je hebt ook wel weer een punt hoor, maar dan maak je het wel weer een erg rijkeluispeeltje…. En die hebben dan weer helemaal geen baat bij extra voordeel. En we weten allemaal dat een auto er alleen maar beter van wordt als er mee gereden wordt….

    #17942899

    @Vinci wrote:

    Als je niet van geklets houd wat doe je dan op een forum? :jerry

    Je hebt ook wel weer een punt hoor, maar dan maak je het wel weer een erg rijkeluispeeltje…. En die hebben dan weer helemaal geen baat bij extra voordeel. En we weten allemaal dat een auto er alleen maar beter van wordt als er mee gereden wordt….

    :wors

    AMEN

    duidelijk zat vinci !!! :thumb

    #17942900

    wil je zeggen dat een oldtimer voor dagelijks gebruik goedkoop is?
    Ik ben enkele jaren in het bezit geweest van 3 manta’s. Twee manta’s gebruikte ik voor woon- werk verkeer. En de derde, de beste heb ik niet dagelijks gebruikt. Op een gegeven moment heb ik de twee manta’s die ik voor woon- werk verkeer gebruikte weg gedaan. Ik bleef maar sleutelen of lassen, er was altijd wel wat. Ik heb een honda civic gekocht van 5 jaar oud. Deze was nog te betalen. Met de honda was het gewoon instappen en rijden. Ieder jaar keuren en een beurt, voor de rest geen gesleutel. Hij gebruikte ook nog eens veel minder brandstof. Deze auto heb ik na vijf jaar nog redelijk kunnen verkopen. Als ik nu terug kijk heb ik in die vijf jaar veel minder kosten gehad, dan ik met die twee manta’s had. Ook al had ik die derde manta er nog bij. De manta was op dat moment nog niet wegenbelasting vrij. In de winter schorste ik de manta altijd. Omdat ik hem als tweede auto had kon ik ook een oldtimerverzekering afsluiten. Dat kost maar euro 100,-.

    Kortom volgens mij is het goedkoper om een goedkoop en zuinig alternatief naast de manta te rijden. Dan de manta voor dagelijks gebruik in te zetten. Dus het verhaal van rijkeluispeeltje gaat er bij mij niet in.
    Natuurlijk heb je een auto om er in te rijden, daar is hij tenslotte voor gemaakt. Ik vind het ook geen probleem om zo af en toe dwars van een rotonde af te komen. Echter in winter probeer ik hem zo veel mogelijk binnen te houden. Ik wil toch zo lang mogelijk van mijn hobby genieten. En mijn hobby is, lekker sturen in de manta.
    Ik vind dat de mensen die de auto in de zomer en winter dagelijks gebruiken gewoon wegenbelasting kunnen betalen. Volgens mij is hun hoofddoel om goedkoop te rijden, en niet om oude auto’s in ere te houden.
    Ik moet wel zeggen dat ik het stiekem wel leuk vind als ik een oldtimer ziet rijden ook al is het winter.

    groetjes,

    Christiaan

    #17942901

    @OpelChristiaan wrote:

    wil je zeggen dat een oldtimer voor dagelijks gebruik goedkoop is?
    Ik ben enkele jaren in het bezit geweest van 3 manta’s. Twee manta’s gebruikte ik voor woon- werk verkeer. En de derde, de beste heb ik niet dagelijks gebruikt. Op een gegeven moment heb ik de twee manta’s die ik voor woon- werk verkeer gebruikte weg gedaan. Ik bleef maar sleutelen of lassen, er was altijd wel wat. Ik heb een honda civic gekocht van 5 jaar oud. Deze was nog te betalen. Met de honda was het gewoon instappen en rijden. Ieder jaar keuren en een beurt, voor de rest geen gesleutel. Hij gebruikte ook nog eens veel minder brandstof. Deze auto heb ik na vijf jaar nog redelijk kunnen verkopen. Als ik nu terug kijk heb ik in die vijf jaar veel minder kosten gehad, dan ik met die twee manta’s had. Ook al had ik die derde manta er nog bij. De manta was op dat moment nog niet wegenbelasting vrij. In de winter schorste ik de manta altijd. Omdat ik hem als tweede auto had kon ik ook een oldtimerverzekering afsluiten. Dat kost maar euro 100,-.

    Kortom volgens mij is het goedkoper om een goedkoop en zuinig alternatief naast de manta te rijden. Dan de manta voor dagelijks gebruik in te zetten. Dus het verhaal van rijkeluispeeltje gaat er bij mij niet in.
    Natuurlijk heb je een auto om er in te rijden, daar is hij tenslotte voor gemaakt. Ik vind het ook geen probleem om zo af en toe dwars van een rotonde af te komen. Echter in winter probeer ik hem zo veel mogelijk binnen te houden. Ik wil toch zo lang mogelijk van mijn hobby genieten. En mijn hobby is, lekker sturen in de manta.
    Ik vind dat de mensen die de auto in de zomer en winter dagelijks gebruiken gewoon wegenbelasting kunnen betalen. Volgens mij is hun hoofddoel om goedkoop te rijden, en niet om oude auto’s in ere te houden.
    Ik moet wel zeggen dat ik het stiekem wel leuk vind als ik een oldtimer ziet rijden ook al is het winter.

    groetjes,

    Christiaan

    zoals je zegt is een oldy op de weg houden een dure aangelegenheid
    hoe moet iemand dat dan kunnen als er nog een auto bij moet komen?
    niet iedereen kan een auto van 5 jaar betalen
    dan wordt het toch al weer een iets oudere
    die waarschijnlijk ook binnen de kortste keren groot onderhoud nodig heeft
    kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die dat niet kunnen ophoesten
    wel vind ik dat je een punt hebt betreft dat er mensen, niet liefhebbers gewoon goedkoop willen rijden
    daarom vind ik dat oldtimers elk jaar op keuring mogen
    maar ik ben wel van mening dat als er voor een auto al 30 jaar wegenbelasting is betaald
    het koetje wel genoeg gemolken is

    #17942902

    Blijft 5000 kilometer gewoon te weinig om een auto goed te houden. Ik heb lange tijd al twee auto’s en degene dien de meeste kilometers maakt blijft het best. Stilstand is keiharde achteruitgang bij een auto. Ook al zet je hem droog verdroogd de boel, staat hij buiten verspocht de boel en rot alles van metaal keihard weg.

    Een oldtimer maakt al meer kilometers als je er regelmatig mee toertochtjes doet.

    Wat je al zegt kost het al genoeg om hem op de weg te houden en daarom vind ik ook als het je enige auto is dat je recht hebt op een belasting voordeel. Zoals Trashmetal al heel goed zegt is het koetje al meer dan genoeg gemolken na 30 jaar. Persoonlijk vind ik 30 jaar al best lang, auto’s van 20 jaar oud zouden vind ik al best in aanmerking mogen komen voor enige vorm van voordeel.

    Er is al vaker aangetoond dat afvoer en productie van een auto vele malen vervuilender is dan de uitstoot bij de gemiddelde levensduur. Reden genoeg om het milieutechnisch juist op deze koers te zetten en duurzaamheid juist aan te prijzen.

    #17942904

    Staat nu ook bij de belastingdienst omschreven, als ik het goed lees
    is mijn ’87er met 26 jaar oud belastingvrij. Alleen als ik de Manta op lpg
    zou maken dan moet ik de extra opcenten van lpg minus de benzine
    belasting betalen.

    http://www.belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17942905

    Gecoopieerd van de site…………..
    Gewijzigde vrijstelling oldtimers

    Vanaf 1 januari 2012 geldt een vrijstelling voor motorrijtuigen die ten minste 30 jaar geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen. De datum 1e toelating bepaalt wanneer een motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen…………

    dus dat wil zeggen dat de ingevoerde oldtimers pech hebben :D

    #17942906

    nee hoor, dat betekent dat elke oldtimer na 1 januari eerst 30 jaar oud moet zijn voordat hij vrijstelling krijgt van houderschapsbelasting.

    datum 1e toelating veranderd niet.

    #17942907

    nee hoor dit betekent dat hij 30 jaar belasting heeft moeten schokken
    als je een auto nu invoerd komt er op datum toelating de datum van vandaag te staan
    en die bepaald of hij belastingvrij is of niet, niet meer het bouwjaar

    #17942908

    tuurlijk niet, die auto komt toch ergens vandaan ? zonder kaartje van bestaan/verleden. kun je met zo`n wagen niks. daarop staat ook datum 1e tenaamstellig ( ofzoiets) die datum geld voor het belastingsvrij ja of nee.

    #17942909

    ik denk het toch van niet
    maar ik zal ff een mailtje sturen naar de belasting of rdw
    weten we het zeker ;)

    #17942910

    ik wil een 79 chevy c10 in voeren van uit de usa
    aangzien ze hier te duur zijn voor de slechte wat ze aanbieden
    is deze dan ook nietmeer wb vry ??

    #17942911

    zoals ik het lees niet…

    #17942912

    Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

    #17942841

    @Stender wrote:

    Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

    mocht je een ingevoerde oldie hebben zou je even op je kentekenpapieren willen kijken
    wat datum eerste toelating is, en niet wat op oude papieren staat
    en dit even laten weten

    of iemand anders die dit leest die een ingevoerde oldie heeft
    begrijp me goed is niets tegen ingevoerde oldies
    maar als ik dat zeker weet hoef ik er ook zeker niet aan te denken een manta b of kadett c te importeren

    #17942811

    @trashmetal wrote:

    @Stender wrote:

    Datum eerste toelating geldt. Maakt niet uit waar deze auto dan toegelaten is.

    mocht je een ingevoerde oldie hebben zou je even op je kentekenpapieren willen kijken
    wat datum eerste toelating is, en niet wat op oude papieren staat
    en dit even laten weten

    of iemand anders die dit leest die een ingevoerde oldie heeft
    begrijp me goed is niets tegen ingevoerde oldies
    maar als ik dat zeker weet hoef ik er ook zeker niet aan te denken een manta b of kadett c te importeren

    Mijn Rekord is ingevoerd, maar volgens mij haal ik 2 dingen door elkaar heen. In ieder geval gaat men uit van de eerste datum waarop de auto waar dan ook ter wereld op kenteken is gezet. Dus als de auto in 1986 in Spanje op kenteken is gezet dan wordt deze gewoon belastingvrij in Nederland, ook wanneer deze in 1988 in Amerika op kenteken is gezet, maar dan duurt het nog een paar jaar natuurlijk.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 118)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.