Nieuwe Motorblok Astra G 2.2 16V

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Motorblok Astra G 2.2 16V

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een mooie Opel Astra G Coupe 2.2 16V. Irmscher uitgevoerd. Na bijna 1,5 jaar vol plezier rondgereden te hebben is helaas 2 weken geleden mijn motorblok kapot gegaan.

Nu komt het erop neer dat ik een nieuwe motorblok erin ga zetten, de oude is niet te repareren. Maar dit blijkt best een moeilijk verhaal. Ik heb een paar gereviseerde motorblokken gezien maar die kosten al minimaal 2000 euro dat vind ik teveel.

Kan iemand mij helpen met een gebruikte motor in goede conditie? Of ken je een goede plek waar ik een gebruikte/gereviseerde/nieuwe motorblok (benzine) kan vinden?

Ik hoor graag van jullie..

Als je een gebruikte motor haalt is het sowieso mooi als je hem kan bekijken als nog in de auto zit en dat ie nog loopt.

Nadeel van gebruikte blokken is dat je nooit weet hoe er mee gereden is en staat van onderhoud is. Je kan er immers niet inkijken.
    En gereviseerde blokken is maar de vraag wat en hoe er gereviseerd is.

Dan zou ik gelijk een LET erin hangen. Kwestie van je brandstofleidingen aanpassen. blok past 1:1, dashboom kan blijven zitten. Ik zou t wel weten als je nu voor dit probleem staat.

Probleem is vooral dat deze motor een distributieketting heeft die het vaak begeeft.
    Ik denk dat de motor hierdoor ook kapot is gelopen? (gokje)

Maar als jij bij de bekende sloopbedrijven vraagt (Klein Gunnewiek bijv.) om een goeie motor, dat zij je niet voor de gek gaan houden.
    Vaak krijg je nog (beperkte) garantie ook op zo’n motor.

Kijk eens bij VEGE voor een ruilmotor.
    En pm is Wim-V6 eens, wie weet heeft die nog wat liggen?

Of koop een donor auto met een goed blok ,en de rest van de onderdelen zou je dan weer kunnen verkopen.
    Zo kan je na de motorswap ook nog weer wat geld terug verdienen.

Misschien is deze wel wat ?
    http://link.marktplaats.nl/607665257″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/609405088-motorblok-kompleet-opel-astra-2-2se-16v.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Toevallig net voorbij zien komen op marktplaats, het is maar een suggestie natuurlijk.

Leukere upgrade:

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m606230352-z20let-astra-speedster-zafira-motor-2-0ltr-140-kw-2001.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zonder turbo dus je kan er gelijk een LEH turbo bij aanschaffen!

Hier nog 1, maar dan kaal maar wel nagenoeg nieuw!:

buysell/single_ad.php?ad_id=2798

Bij de eerste heb je geen kabelboom, z20let motorruimteboom is bijna onmogelijk te vinden in NL.

Prijs is veel te hoog van die tweede.

komt wel meer bij kijken om hem om te gaan bouwen met een turbo motor.
    Voor remmen aanpassen naar 308 schijven.
    Wat te denken voor een rdw goedkeuring
    Wegenbelasting zal ook omhoog gaan , want de rdw gaat de wagen ook wegen.

Voor het geld wat je in het totaal dan er aan kwijt zal zijn, kan je veel beter gaan kijken voor een andere Astra.

@Blue-Dragon wrote:

komt wel meer bij kijken om hem om te gaan bouwen met een turbo motor.
    Voor remmen aanpassen naar 308 schijven. Das dan ook een van de weinige dingen behalve t blok.
    Wat te denken voor een rdw goedkeuring No problem, z20let is in coupe geleverd, voor 110e gekeurd en op kenteken
    Wegenbelasting zal ook omhoog gaan , want de rdw gaat de wagen ook wegen. Verschil tussen 2.2 blok en 2.0 blok minimaal, hoogstens 1 trede omhoog

Voor het geld wat je in het totaal dan er aan kwijt zal zijn, kan je veel beter gaan kijken voor een andere Astra.

In UK koop je compleet set voor 1000 a 1250 euro. Compleet met bak, boom, ecu en alles erbij. Inbouwen is peanuts

Wat je zegt is niet meer aan de orde 110 euro en op kenteken.
    Heb zelf namelijk een opc 1 x20xer in een 1,8 16 V x18xe1 liggen.

En is ook geleverd als hatchback opc 1 , maar was wel even wat meer kwijt om hem op papier te krijgen.
    Moest er zelfs mee naar de testbaan in Lelystad , waar ze allerlei testen gaan doen.
    En op de papieren komt ook niet te staan dat het een 2.0 ltr is , ze houden gewoon het motortype aan wat erin heeft gezeten
    Ze passen alleen de inhoud van de motor aan en ze zetten verschillende soorten codes op het kenteken bewijs.

En alles vanaf bwj 1998 moet worden gekeurd naar de europese normen heb dat hier al vaker aangegeven.
    Het hoeft niet als er al een turbo in heeft gezeten , dan ben je ongeveer 110euro kwijt.

Mijn auto is in nov 2011 ingevoerd. Was een 2.2 en nu een 2.0t en staat als Astra G Coupe op kenteken, inderdaad zonder z20let erachter, maar lekker belangrijk.
    Ik was 110e kwijt, dat is voor keuring en papieren.

Het vermogen op het kenteken wordt aangepast en de oude (z2.2se) motorcode vervalt. Auto is bij RDW in Roosendaal geweest, deze hebben gekeken hoe eea was ingebouwd en daarna kreeg ik gewoon na 5dgn mn kentekenbewijs. Er bestaat een type goedkeuring voor z20let in coupe, dus als je aangeeft dat je blok kapot is gelopen en je hebt het vervangen voor een ander is r niks aan de hand. Als je al naar lelystad moet is het voor een geluidstest en moet je voor een individuele keuring. Dat kost iets van 500 euro alles bij elkaar.

Ben er eerst mee bij het RDW in Zwolle geweest daar hebben ze hem ook helemaal gecontroleerd
    En hun hebben de afspraak gemaakt voor een keuring van de europese normen te Lelystad.

Remmen testen van 160 km naar nul dit hebben ze 6x gedaan.
    Tellerklok word gemeten of die niet teveel afwijkt.
    Rijgedrag testen ze . / geluid testen aan de achterkant uitlaat en ook aan de voorkant.

Denk dat je geluk hebt gehad want voor een X20XER daar bestaat ook een goedkeuring voor.

Topic starter reageert niet meer.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.