Nieuwe motor voor mijn ascona

Forumindex Forums Techniek Cih Nieuwe motor voor mijn ascona

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342089

    Omdat mijn huidige 2.0s motor hier en daar iets olie lekt en ik nog een c24ne in delen heb liggen wou ik deze klaar maken.
    De huidige 2.0s draait op 40mm dellorto’s met irmscher spruitstukken en een groep a uitlaat op 132 pk op de test bank.

    Hier een lijstje met delen die ik toto nu toe heb

    C24ne onderblok in super staat
    Licht bewerkte 2.0E kop
    Orginele 2.4 kop
    De 40mm dellorto’s in goede staat.
    Afgedraait vliegwiel van een 2.0(bosch tuning)
    Groep a voor een 2.0 motor 63mm

    Nu heeft mijn oud stagebeglijder aaltijd gezegt dat je op een 2.4 een 2.0 kop op moet zetten. Omdat ik daar voor alle aanbouwdelen heb is dit voor mij ook het beste. Wat is de meening hier

    #18342103

    fout in een 2.4 kop zitten grotere kleppen en in/uitlaten zitten veel beter
    voor hogere compressie andere zuigers aanschaffen
    zou ik zoiezo al doen met die orginele 2 delige zuigers

    #18342104

    Ik vermoed dat je uitlaat en inlaatspruitstuk dat je nu op je 2.0 hebt ook op de 2.4 kop past. De reden dat de kop gewisseld wordt, is meestal compressie verhogen.
    In geval van een 2.0 kop op een 2.4 verlaag je volgens mij zelfs de compressie.

    #18342165

    Poorten op de zijkant van een 2.4 kop zijn anders dan van de 2.0, dus het 2.0 spruitstuk past niet hierop.
    Omdat het originele 2.4 spruitstuk te hoog is past deze niet zonder de motorkap aan te passen in een manta/ascona, daarom wordt vaak de 2.0 kop gemonteerd.
    Om de 2.4 kop met passend spruitstuk te verkrijgen wordt vaak een 6 cilinder spruitstuk ingekort naar 4 cilinders zodat de 2.4 kop past onder de kap.

    #18342169

    de 2,4 kleppen over zeten in de 2,0 kop is in jou geval het beste

    #18342170

    Ik verwacht dat zijn inlaatspruitstuk niet orgineel is en volgensmij worden die voor delortos vaak zo uitgevoerd dat ze op beide type motoren passen.

    #18342184

    Had even over het dubbele carburateur verhaal heen gelezen maar dan zit er nogsteeds verschil in inlaatspruitstukken voor de carburateurs, de 2.4 koop heeft hogere poorten zodat de spruitstukken van de 2.0 hier niet op passen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.