Nieuwe motor kiezen

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuwe motor kiezen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218406

    ik heb een vraagje.

    zo als somige zondag al gelezen hadden had ik een probleem met me auto.
    een ratel geluid en toen deed me auto het ineens niet meer.
    zuigerpakkingen waren gesprongen ofz.
    en was me blok vol met olie komen te zitten.
    na een nieuwe pakking er in te hadden gezet starte de auto.
    maar met 2 cilinders minder.
    de garage heeft nog het een en ander geprobeerd maar dit mocht niet baten.

    ik kan kiezen uit een nieuwe auto. resiviseren wat meer als 1000euro gaat kosten, of nieuw blok.
    dus wil ik gelijk kiezen voor een nieuw blok.
    ik heb een Opel corsa 1.6 16v. c16xe 80kw 04-1993 t/m 09-1994

    nou wil ik een zoon 2.0 ombouw blok er inlaten bouwen.

    maar wat zou zoon compleet blok kosten.

    Want ik weet niet wat er precies allemaal veranderd moet worden dan.

    op een prijs schatting hoeveel zou het ongeveer gaan kosten

    en wat heb ik er allemaal bij nodig om het te veranderden.

    heb al beetje zitten kijken bij http://www.mathijssentechnics.nl/

    dus heb een type 2 blok nodig
    maar de set’s die daar zichtbaar zijn.
    is dat echt dat ene kopen en dan heb je alles om je auto weer te laten werken

    ik heb er zelf totaal geen verstand van en laat het door de garage doen.

    dus hoop dat iemand me kan helpen

    #17627165

    als je het laat doen ben je ook wel meer dan 1000 euro kwijt.
    alleen een leuke c20xe met bak is al best wel 600 euro.
    dan al de aanbouw nog voor paar meijer. en dan nog de arbeidsloon….
    Ik zou persoonlijk kijken hoeveel ik voor de corsa zou krijgen en klaar ermee.
    but then again.. ik zou persoonlijk zelf die c20xe erin lepelen :P

    #17627166

    ligt er aan wat voor set je koopt, maar 1 ding staat vast mtech is veeeeeels te duur.

    en nee als je zo’n set koopt, moet je nog heeeeel veel zelf bij elkaar zoeken, maar de motor kan hangen en je hebt de aandrijving.

    dingen bij elkaar zoeken moet je denken aan veel slangen kabeltjes e.d. de dingen die juist veel tijd in beslag nemen mocht je het deugdelijk/netjes hebben.

    en het door garage te laten doen lijkt me niet verstandig gezien de kosten/uren die er in gaan zitten, dat is het vaak niet waard.

    en van ombouw projecten hebben de meeste garages geen kaas van gegeten!

    kan je bijna beter een corsa kopen die al klaar is (die van david verburg staat in tekoop aangeboden hier op het forum is een goeie en nette!)

    #17627167

    het is de garage waar ik de auto vandaan heb.
    die die vent matst me al met prijzen en derglijke.
    en anders moet ik iemand zoeken in omgeving spijkenisse die me wilt hebben met inbouwen.

    auto heeft me veel geld gekost
    en wil geen andere auto wil deze houden haha daarom dat ik ook voor de keuze ga om ander blok er in te bouwen.
    maar ik snap die site niet zo heel goed.
    of het gelijk compleet alles er bij is.
    of dat je nog dingen apart er bij moet kopen enz enz

    #17627168

    je kan M-tech altijd effe belen of mailen kan je het navragen

    ik vind hun persoonlijk ook veels te duur ik doe altijd alles zelf en dat kost alleen je eigen tijd en krakkende hersens:)

    maar maak voor je eigen eerst eens duidelijk wat je wil en voor hoeveel dus.

    wat voor een blok wil ik een 2.0 16v of 2.0 8v
    wil je een al goed lopend blok of 1 die je nog moet opknappen
    bedenk je eigen ook goed dat ook al matst die garage je. je doet het niet in 2 dagen en je komt vaak nog een hoop problemen tegen

    dingen die je allemaal moet doen

    motorsteunen maken / kopen
    aandrijfassen aanpassen
    je remmen verbeteren ( achter schrijven zetten ) voor eigen veiligheid
    olie koeler plaatsen in 2.0 16v geval
    sterkere radiateur plaatsen
    persoonlijk zou ik ook overal pu bussen zetten en je draagarmen verstevigen
    enz. enz. enz.

    verkijk je nie op het inbouwen van een motor het klinkt zo makkelijk SUCCES:thumbup:angel

    #17627169

    Originally posted by Redmen

    dingen die je allemaal moet doen

    1. motorsteunen maken / kopen
    2. aandrijfassen aanpassen
    3. je remmen verbeteren ( achter schrijven zetten ) voor eigen veiligheid
    4. olie koeler plaatsen in 2.0 16v geval
    5. sterkere radiateur plaatsen
    6. persoonlijk zou ik ook overal pu bussen zetten en je draagarmen verstevigen
    enz. enz. enz.

    verkijk je nie op het inbouwen van een motor het klinkt zo makkelijk SUCCES:thumbup:angel

    Punt 1. Steunen kosten geen drol meer. Niet bij Mtech halen veels te duur
    Punt 2. Hij kan met andere homokineten zelfs met zijn eigen assen rijden
    Put 3. Achter schijven is echt niet noodzakelijk. De 1.6 GSI remmen zijn op zich best goed. Eventueel een kleine upgrade naar remmen van een c20xe auto.. Kost ook niet de hele wereld.
    Punt 5. De GSI radiateur red het met gemak… Een grotere radiateur kost eventueel 110 euro + een slang van een paar euro bij de dealer.
    Punt 6. draagarmen vallen niet te verstevigen bij een corsa B. Zijn standaard al dicht en sterk. PU bussen is een optie maar orgineel trekt het ook goed.

    Aan materiaal valt het nog wel mee.
    Een redelijke c20xe is wel te vinden voor een 500-600 euro. Nieuwe riem erop met spanrollen en waterpomp.. Denk qua motor een kleine 900-1000 euro en dan aan ombouw parts een kleine 300 euro afhankelijk wat je nog allemaal wilt vervangen.

    Kunt het zo duur maken als je zelf wilt..

    #17627170

    ik heb evt nog een goedlopende c16xe liggen, gewoon compleet
    mag weg voor 325
    zit een nieuwe distributie op enzo

    is altijd nog goedkoper als een 2l ombouw, (heb er al verschillende gedaan)

    #17627171

    ik heb nog Mtech assen tekoop met corsa b gsi homokineten (wielzijde) eraan voor je

    ik heb mijn auto bij Mtech laten ombouwen jaren geleden en was 4800 kwijt

    de volgende die erin komt als het doorgaat doe ik bij me eigen op het werk in de garage

    is wat goedkoper en heb het meeste al dus tis meer kwestie van overhangen :thumbup

    #17627172

    origineel gepost door Dennis-Corsa-B
    ik heb nog Mtech assen tekoop met corsa b gsi homokineten (wielzijde) eraan voor je

    ik heb mijn auto bij Mtech laten ombouwen jaren geleden en was 4800 kwijt

    de volgende die erin komt als het doorgaat doe ik bij me eigen op het werk in de garage

    is wat goedkoper en heb het meeste al dus tis meer kwestie van overhangen :thumbup

    Meteen een LET neem ik aan he :P

    #17627173

    origineel gepost door Onderbroekie

    origineel gepost door Dennis-Corsa-B
    ik heb nog Mtech assen tekoop met corsa b gsi homokineten (wielzijde) eraan voor je

    ik heb mijn auto bij Mtech laten ombouwen jaren geleden en was 4800 kwijt

    de volgende die erin komt als het doorgaat doe ik bij me eigen op het werk in de garage

    is wat goedkoper en heb het meeste al dus tis meer kwestie van overhangen :thumbup

    Meteen een LET neem ik aan he :P

    dach jij dan maar ga eerst chippen, je weet ben bijna eruit dus kan weer beginnen ;)

    #17627174

    Ok iedergeval bedankt voor de reaktie’s
    dus als ik het goed begrijp is het niet zoon setje kopen voor 1000 euro.
    aansluiten in je auto en het werkt. ( ondanks dat een garage het zou doen )
    je moet nog een heleboel extra spullen erbij kopen ?

    otdh je hebt een U2U ;)

    #17627175

    Originally posted by Liljeffrey11
    Ok iedergeval bedankt voor de reaktie’s
    dus als ik het goed begrijp is het niet zoon setje kopen voor 1000 euro.
    aansluiten in je auto en het werkt. ( ondanks dat een garage het zou doen )
    je moet nog een heleboel extra spullen erbij kopen ?

    otdh je hebt een U2U ;)

    een garage zal voor een 2.0 ombouw veel meer vragen dan voor een 1.6 inbouw..
    Dat is logisch want een 2.0 is nooit geleverd in een corsa en je zult aanpassingen moeten doen.

    Dus het is al de vraag of een garage hieraan mee wil werken. 9 van de 10 doen het namelijk niet.

    Maar als je nou eerst eens gaat lezen op http://www.corsa-novatuning.nl dan weet je een beetje wat je kunt verwachten :vertag

    #17627176

    vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…

    #17627177

    origineel gepost door Onderbroekie
    vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…

    Hoezo??

    #17627178

    ik heb besloten gewoon even snel voor me standaard motor te kiezen
    aangezien me garage waar ik normaal altijd heen ga nu ineens moeilijk loopt te doen over de al gemaakte kosten.
    als ik zelf een motorblok kan regelen ( waarschijnlijk die van otdh als alles doorgaat )
    en um door de garage te laten inbouwen voor intotaal 800/1000 euro kwijt te zijn.

    of gewoon duidelijk lekker laten gaan.
    auto op marktplaats te zetten voor iemand die um wilt voor een project ?

    en veder te sparen voor een betere auto.

    aangezien je voor dat geld een andere corsa online hebt ?

    #17627179

    origineel gepost door Vipertjegts

    origineel gepost door Onderbroekie
    vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…

    Hoezo??

    hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?

    #17627180

    Als je toch groter wil zou je ook een X18XE1 motor kunnen pakken van een C-Corsa GSi of een Zafira/Astra/Vectra
    Let wel op dat de 1 in de motorcode staat, een X18XE is een ‘big block’, en dan moet je alles aanpassen.

    #17627181

    Er is toch nu net een topic hier met een c20xe met motorsteunen van een corsa voor 750 euro?
    Dat blok kan je er zo inhangen.
    Zal je alleen de electra nog moeten regelen.

    #17627182
    #17627183

    Bedankt voor je reaktie’s nog
    ik had al in dat tropic gereageerd.

    maar heb besloten me geld er niet meer in te steken.

    heb verlopig nog een halfjaar auto van me werk.
    en wil dan gaan kijken voor Astra G coupe.

    Iedereen bedankt voor jullie reaktie’s

    Dit tropic kan /close

    #17627184

    origineel gepost door Onderbroekie

    origineel gepost door Vipertjegts

    origineel gepost door Onderbroekie
    vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…

    Hoezo??

    hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?

    Ehmmm nee!

    Wordt gewoon APK goedgekeurd zonder dat het op kenteken staat. Je moet alleen uitkijken als je een ongeluk krijgt. Voorheen was het ook aardig prijzig om hem op kenteken te zetten, op dit moment is het voor auto’s van voor 1996 makkelijk, daarboven is het nog steeds prijzig.

    #17627185

    origineel gepost door Vipertjegts

    origineel gepost door Onderbroekie

    origineel gepost door Vipertjegts

    origineel gepost door Onderbroekie
    vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…

    Hoezo??

    hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?

    Ehmmm nee!

    Wordt gewoon APK goedgekeurd zonder dat het op kenteken staat. Je moet alleen uitkijken als je een ongeluk krijgt. Voorheen was het ook aardig prijzig om hem op kenteken te zetten, op dit moment is het voor auto’s van voor 1996 makkelijk, daarboven is het nog steeds prijzig.

    Bij een ongeluk is het idd heel erg nadelig. Verzekering zal je, als ze er achter komen, op elke manier mogelijk proberen te naaien en jou de schuld proberen te geven.

    Daarbij moeten je kentekenpapieren in orde zijn. Nu weet lang niet elke oom agent hoe een bepaald motorblok er uit hoort te zien, maar mocht je er een tegenkomen ben je echt de sjaak. Daar krijg je een behoorlijke boete voor.

    #17627186

    hmmm.. op die fietsie ;)

    #17627187

    origineel gepost door Onderbroekie
    hmmm.. op die fietsie ;)

    of gwoon nix vergeten wat ik je zeg op msn Sanka :jerry

    #17627188

    origineel gepost door McKaamos

    origineel gepost door Vipertjegts

    origineel gepost door Onderbroekie

    origineel gepost door Vipertjegts

    origineel gepost door Onderbroekie
    vergeet niet 1 ding he.. hem op papier te laten zetten…

    Hoezo??

    hoezo?? is tog normaal als je hem op papier zet?

    Ehmmm nee!

    Wordt gewoon APK goedgekeurd zonder dat het op kenteken staat. Je moet alleen uitkijken als je een ongeluk krijgt. Voorheen was het ook aardig prijzig om hem op kenteken te zetten, op dit moment is het voor auto’s van voor 1996 makkelijk, daarboven is het nog steeds prijzig.

    Bij een ongeluk is het idd heel erg nadelig. Verzekering zal je, als ze er achter komen, op elke manier mogelijk proberen te naaien en jou de schuld proberen te geven.

    Daarbij moeten je kentekenpapieren in orde zijn. Nu weet lang niet elke oom agent hoe een bepaald motorblok er uit hoort te zien, maar mocht je er een tegenkomen ben je echt de sjaak. Daar krijg je een behoorlijke boete voor.

    nou…

    zo moeilijk hoef je ook niet te doen…

    ik heb t ook pas geleden gedaan… een c20xe in gebouwd waar een 1.6 in zat..(astra)
    en ik heb netjes met de verzekering en de rdw gebeld…
    en ik was t niet verplicht om iets aan de papier werk te veranderen…

    van de verzekering moest ik alleen t aantal kw doorgeven dat de auto nu heeft… verder helemaal niets…

    en van rdw mag je tot 400 cc extra gaan van je huidige motor inhoud…

    maar nogmaals… ik heb t ook allemaal na moeten vragen en uitzoeken…
    en misschien is t ook per verzekeraar anders…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.