Nieuwe bumper, mistlampenvraag

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe bumper, mistlampenvraag

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Komende maandag ga ik een nieuwe voorbumper ophalen, eindelijk eentje in het bordeaux rood :D

Daar zitten ook de mistlampen al in. Maar in mijn oude bumper zitten ze niet. Zijn die makkelijk aan te sluiten. Wil zeggen, zit de bedrading al voorgelegd in de auto of moet ik dat zelf gaan doen. Een knopje heb ik zowiezo niet in het dashboard zitten. Een troost, heb nog 11 maanden om het werkend te krijgen voor de APK :P

Marvin

anders draai je ze over 11 maanden eronder uit:) haha
    Knopje moet je hebben en een relais meen ik als die voorbereid is.
    Controleren of die voorbereid is kijken of de bekabeling licht tot aan het voorfront links en rechts. Bij mijn GSI in ieder geval wel.

Kwestie van eventjes achter de bumper kijken. Zo niet wordt het nog een leuk werkje om de kabels te trekken met het relais enz. Controleren lukt ook volgens mij door te kijken of er aansluitpinnetjes zitten op de plek waar de knop in hoord te zitten in je dashboard.
    Als daar niets zit heb je pech.

Groeten Twan

Geloof dat er twee losse stekkertjes hingen de vorige keer dat ik de bumper verving (was toch gekraakt omdat iemand met zijn trekhaak tegen mijn bumper aan had gezeten). Maar weet het niet zeker. Zal straks het afdekklepje in mijn dashboard eruit lepelen en kijken.

Marvin

Geloof dat er achter het afdekklepje op het dashboard alleen een gat zit :(

Wat voor auto heb je, GL,LS,GLS of GSi ?
    Gewoon intresse hoor.

Ik heb zelf een GLS en daar zit GEEN aansluiting in.
    Dus ik denk dat in de LS en de GL ook niets zit omdat die minder luxe zijn/waren.

Waarom je eigen bumpers niet overspuiten ?
    Heb ik ook gedaan.
    Mijn spuiter rekende voor beide bumpers E 150.

Rik

Ik heb een GL.

Omdat deze bumper mij 50 euro kost. En het leuk vind deze lekker zelf er opnieuw op te zetten. Verder vind ik mistlampen toch wel leuk erop staan. Dus zie wel even.

Marvin

Stel de bedrading zit er niet in, wat ik zo langzamerhand wel begin te vermoeden. Wat heb ik dan allemaal nodig om de lampen aan de praat te krijgen?

En niet zeggen draadjes, want dat snap ik ook nog wel :P

– draad
    – Relais
    – schakelaar

beetje handigheid

Moet toch wel te doen zijn lijkt me

jupzz

Let er wel op.

Mistlicht mag alleen werken wanneer minimaal stadslicht aan staat (dus ook met Dim en Grootlicht)

Bij een normale aansluiting kan je met stadslicht aan, en mistvoorlicht aan, je mistachterlicht aanzetten.

dit is wat lastiger te maken..

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.