Nieuwe autoradio maakt kortsluiting

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuwe autoradio maakt kortsluiting

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244831

    Beste forumleden,

    Sinds een aantal dagen heb ik in mijn Corsa C mijn VDO2005 vervangen voor een Eonon Milion g2217e.
    Na het aansluiten werkte alles prima, echter werden de instellingen niet opgeslagen. De oplossing die ik van alle kanten hoor is het omwisselen van de 12V constant en schakeldraad.

    Ik heb de twee draden bij de zekeringen tussen de ISO connector en de connector die in m’n radio gaat omgewisseld zoals de afbeelding hieronder. Ik draai m’n contactsleutel om en alles lijkt prima te werken. Instellingen blijven onthouden. Echter, toen ik mijn motor startte schoot één van de zekeringen eruit (de dunne die aan de rode draad vanaf de ISO zit, bovenste zekering op onderstaande foto’s)

    Vanuit mijn auto komen de volgende aansluitingen:

    Op mijn nieuwe autoradio zát het oorspronkelijk als volgt:

    Dit heb ik op de volgende manier omgewisseld:

    De dikte van de draden verschillen wel, maar desondanks is het wel vreemd dat de zekering er pas uitklapt als ik de auto start. Hij zou er dan bij het maken van contact al uit moet klappen?

    Ik heb eerder geprobeerd de twee draden om te draaien in de ISO connector van m’n auto. Ik kreeg met geen mogelijkheid de draden uit de connector, ook niet met een paperclip.

    Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Zou ik de draden aan de andere kant van de zekeringen moeten omwisselen?

    Bij voorbaat dank!

    #17967543

    de 1e zekering is 5a de ander is 10 of 15a

    dus ja ff de draden aan de andere kant omwissellen
    of deze zekeringen weglaten, die zijn eigenlijk onnodig

    #17967544

    dit heb ik nog nooit gezien….dat er op deze manier zekeringen tussen zitten :shock: :shock:

    gebeurt dit als je de radio ongebouwd had of toen hij nog uitgebouwd maar wel aangesloten was??

    #17967545

    Het werkte allemaal toen ik het contact aangezet had. Ik heb het vervolgens dus allemaal netjes weggewerkt en ingebouwd. Daarna wou ik even een rondje rijden om de navigatie te testen en toen ik mijn motor startte, schoot de zekering eruit.
    Vóórdat ik de draden had omgewisseld had ik geen problemen ondervonden, alleen heb ik geen idee of hetzelfde was gebeurd als ik de autoradio al aangezet had bij ontsteking en dan vervolgens de motor te starten, dit zou alleen niks uit moeten maken.

    #17967546

    mag toch hopen dat er een hulsje om die zekeringen zit?

    #17967547

    Wowwww…Doe dr eens ff snel wat omheen of maak dr ff wat mooiers van.

    Z hebben de hulsjes dr gewoon af getrokken.

    die maken nu massa ergens achter radio waardoor je zekering ploft.

    #17967548

    Nee er zaten zeker weten hulsjes omheen en ook toen ik het contact aanzette, ik heb ze er alleen even afgehaald voor de foto om te laten zien wat ik heb gedaan.

    #17967542

    @otdh wrote:

    de 1e zekering is 5a de ander is 10 of 15a

    dus ja ff de draden aan de andere kant omwissellen
    of deze zekeringen weglaten, die zijn eigenlijk onnodig

    De 1e zekering is 1A en de ander 15A.

    De zekeringen zitten er niet voor niks en al helemaal niet als er één doorbrand lijkt mij.

    #17967549

    heb je de zekeringen ook mee omgewisseld toen je de constante en de geschakelde plus hebt gewisseld? Anders trekt ie stroom door een draad met een zekering waar normaal 15A doorkon, door een draad met een zekering van 1A.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.