Nieuwe accu nodig, waar?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Nieuwe accu nodig, waar?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264696

    Mijn accu is het denk ik aan het begeven.. Starten gaat steeds moeizamer als hij lang heeft stilgestaan. Moet hem nog doormeten, maar goed, waar het beste / goedkoopste een accu te halen?

    Volgende week naar de dealer voor APK, wellicht dat ze daar betaalbaar zijn?

    #18223752

    Bellen met de dealer?

    Je kan tegenwoordig overal een accu kopen, zelfs bij de bouwmarkt.

    een 50A accu kost zon 5 tientjes.

    Bij mij kost een Opel accu 50A 65 euro.Hoe meer amperes hoe duurder ie word. Duurste accu zit op net geen 100 euro.
    Dealer zal wel duurder zijn

    #18223753

    En hoeveel Ampere heb ik dan nodig voor de diesel?

    Op internet staat zoveel aan accu’s, weet niet waar ik dan goed aan doe..

    #18223754

    jij zegt dat je na lang stil staan moeite heb met starten.
    heb je dan niet misschien een lek stroom?

    #18223755

    Een zwakke accu kan ook zijn stroom verliezen na stilstand.
    Gelukkig kun je een accu testen voordat je hem vervangt. Een garage heeft daar wel een testkastje voor.
    Lekstroom kan natuurlijk ook, dat is ook te testen.

    Ik geloof dat er een 75A accu in zit. Uit het hoofd kost die zon 85 euro. Dealer zal weer duurder zijn denk ik.

    #18223756

    Oke, zal hem vandeweek even met de multimeter doormeten. Volgende week bij de dealer maar eens vragen of ze een mooie prijs kunnen bakken als de accu echt aan vervanging toe is..

    #18223757

    Overigens vind ik ze niet zo goedkoop op internet als de prijzen van jouw.. Waar is dat?

    #18223758

    @testdrive wrote:

    jij zegt dat je na lang stil staan moeite heb met starten.
    heb je dan niet misschien een lek stroom?

    Zou kunnen, en de enige oorzaak die ik me kan bedenken is de happylightshow, aangezien iemand anders dat laatst ook had hier..

    #18223759

    Had jij ook niet een opel winterplan?
    Daar valt je accu ook onder namelijk.
    (Mits er volgens mij een originele gm accu in zin)

    Groet Turbosix.

    #18223760

    Met de multimeter bereik je weinig, enige wat je kan doen is zien wat je dynamo bij laadt.
    Een garage heeft een tester die de accu zelf test, op zijn capaciteit en vermogen.
    Dingetje geeft netjes aan of de accu slecht is, of gewoon bijgeladen moet worden

    #18223761

    @turbosix, mijn accu is wegens zijn leeftijd uitgesloten. (Overigens is dat winterplan kut, de KVS lekkage die ze na aandringen en letterlijk aanwijzen hebben gerepareerd, is er nog steeds, dus dat wordt volgende week ook weer leuk..)

    Zal aan de dealer vragen of ze ‘m gelijk ff nakijken die accu..

    #18223762

    Kijk eens bij SterAccu die vind ik zelf goedkoop , heb er al twee maal een accu gekocht . O. A. voor mijn Astra F op benzine voor 49 euro onderhoudsvrij .

    #18223763

    Jij moet voor je astratje 74-74 ah gemiddeld bij de €95 to€100 bij de automatrialen.
    De varta zijn duurder ga je al snel richting €150

    #18223764

    T winterplan is volgens mij niet k#t, maar je VOD :-)

    Ik heb toevallig vorig jaar probleemloos nieuwe kvs-slangen gemonteerd gekregen, ze hebben gelijk alles vervangen omdat de monteur ze erg gaar vond.

    Mijn accu (2008) viel nog wel onder het plan.

    Zit er geen allround accu specialist in jouw buurt, die zijn ook vaak erg goedkoop.

    #18223765

    Zal eens rondkijken. Overigens wissel ik de VOD na de APK in voor een ander, als ze er dit keer niet echt iets aan doen..

    #18223766

    Hm, ik zou wachten met een nieuwe accu, wellicht zit het probleem ergens anders? Een gloeibougie die niet zo fijn meedoet als hij koud is? Zou best moeizamer starten kunnen veroorzaken.. Dus, eerst accu testen, en dan verder kijken ^^

    #18223767

    Ja, dat is een goeie.. Dat eerst maar even doen. Zijn de gloeiers ook te testen?

    #18223768

    Geen idee, niet veel ervaring met diesels. Je zou kunnen proberen wat ze doen bij benzine auto’s, bougie in de dop, en even de sleutel omdraaien(niet starten), om te kijken of de bougie vonkt. Misschien gaat dit op met diesels, gloeibougie in de dop, contact alleen omdraaien(want dan gloeit het puntje op, wat een koude start makkelijker maakt) en dan kijken of daadwerkelijk alle puntjes echt goed oplichten, of nog belangrijker: gelijke sterkte. Doe dit uiteraard wel als de auto koud is (6 uur of langer stil staan), want dan ondervind je jouw problemen ook.

    Correct me if I’m wrong

    #18223769

    Je hoeft ze niet te demonteren. Is ook een testkastje voor.

    Sommige doen het met een draadje op de plus met de aansluiting van de gloeiers af.
    Tikken ze de aansluiting aan en kijken of er een vonkje van af komt of niet. Beun, maar wel makkelijk en snel

    #18223770

    Vanuitgaande dat de TS zo’n testkastje niet heeft, is mijn manier dan een eventuele goede manier?

    Even offtopic: Fearless, ik heb je een PB gestuurd, een tijdje terug. Is dat je ontgaan misschien? :hmmz

    #18223771

    Je kan zoals eerder gezegd gloeistiften eruit sluit aan met startkabels aan de accupolen en sluit de plus of min aan de stiften en met de andere kant tik je even de stift aan. Als ie gelijk gloeit is het goed.

    Maar laat eerst je accu testen bij de accuboer of bij de dealer.
    Daar krijg je een uitdraai van

    #18223772

    En is makkelijker, brezan kan het ook. Brengen ze vaak niets voor in rekening.

    #18223773

    Gloeibougies gaan er niet altijd makkelijk uit , soms breken ze gewoon af . Amperetang op ( om ) de aansluitkabels van de gloeibougies is en optie om te kijken of ze ook stroom trekken …..

    #18223774

    Dat sluit niet uit of ze goed gloeien of niet

    #18223775

    Klopt maar als je ze vergelijkt kun je wel zien of er ergens verschil zit in hoeveel stroom ze trekken .

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.