Nieuwe aanwinst probleempjes

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Nieuwe aanwinst probleempjes

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257354

    Hallo,

    Ik heb een Commodore 2.8H automatic uit ’72 (sinds gisteren)

    Deze loopt op LPG, maar stinkt erg
    en sinds gisteren na thuiskomst schakelt de automaat niet meer over naar de 3, maar springt vrij
    Maar dat komt later wel

    Wat me meer zorgen baart is dat de oliedruk, bij warme motor slechts 1 bar is, en bij uitrollen naar een stoplicht in het rode gaat,
    en het olielampje gaat branden
    Olie zit er genoeg in, kan dit duidden op en kapotte oliepomp bijvoorbeeld?
    En waar kan ik die vinden?

    Graag hoor ik van jullie
    ik heb de zoekfunctie wel gebruikt, maar zie even door de bomen het bos niet meer

    Greetz Geurt

    #18137599

    veel voorkomend probleem bij die cih motoren

    15w 40 olie
    moer m6 in dop van oliepomp
    stalen kogel 14mm in oliepomp

    en mogelijk al wat versleten drijfstanglagers

    #18137600

    Oke Ghanz!
    Bedankt alvast voor de tip !
    hopelijk zijn het niet de drijfstang lagers
    Ik ga een kogeltje van 14 mm zoeken ;-)

    Greetz geurt

    #18137601

    niet toevallig en witte in sittard gekocht.

    #18137602

    Ja !? Dat is die ja!
    Vertel es?

    Greetz Geurt

    #18137603

    Kan het zijn dat de schroef waar hij achter zit, achter de steun van de stuurbekrachtigingspomp zit?
    vlak boven het oliefilter(huis)?
    Heb al n adresje gevonden voor die kogel, maandag even halen.

    Greetz Geurt

    #18137604

    nee. de olie pomp bevind zich helemaal onder aan de motor, net voor de carterpan.
    het alu dekseltje met 6 bouten sw 10
    maar die moet je dichtlaten :D aan deze vreemduitziende uitstulping zit ook een grote
    moer, sw 27 ( eem uit t hoofd :D ) deze losdraaien,
    en daaruit moet dan komen.. 1x spiraalveertje, en een kunstof propje,
    deze prop heeft aan een kant een bolle kop, en aan de andere kant een pasvorm voor aan de veer.
    vaak blijven deze kunstof proppen in de pomp zitten, en met wat gepriegel krijg je m er wel uit.
    zit immers niet vast.
    deze prop vervangen voor de stalen kogel 14mm. veer erweer in, en in de moer die je losgedraaid hebt
    (oftewel de dop) en moer m6 inleggen ( sw10)

    hierbij nog een link met een hele boel info…. sla die site maar op onder je favourits :D

    KLIK

    #18137605

    Hey super !
    Dankjewel Ghanz !

    Grtz Geurt

    #18137606

    Over de andere probleempjes ben ik ook wijzer..
    De automaat lekt als een vergiet onder bij het deksel, dus nodig pakking en bak olie vervangen, hopelijk werkt het daarna weer naar behoren.
    Gas/verdamper lekte ook op het grote membraam, maar extra verdamper lag compleet in de kofferbak! membraam vervangen en werkt weer goed.
    Alleen een keertje af laten stellen bij de “gas-boer”


    @dqp-sammy
    : ik zie aan je woonplaats dat als jij een steen richting NL gooit, gaat hij bij Jan door het raam denk ik ;-)
    Je moet hem haast wel kennen, nu staat er een rode Blitz voor zijn deur ;-)

    Grtz Geurt

    #18137607

    verdamper afstellen kun je zelf ook vrij een voudig.

    dikke regelschroef in slang naar mengstuk maximaal los

    stationair afstellen met schroef op verdamper

    wagen op 3000 toeren houden, en schroef in slang naar mengstuk langzaam terugdraaien
    todat toerental veranderd, dan een hele slag open draaien.
    dan heeft hij genoeg.

    toerental terug nog afstellen met CO, deze moet rijk staan, maar niet TE rijk.
    daarbij is een co meter wel weer handig

    verder staat er op de site van Vogel autogas ook het een en ander aan informatie omtrend lpg installaties !

    #18137608

    Bedankt voor de info !
    Ik ben weer geholpen.
    Misschien kan je me ook vertellen welk type automaat ik zou moeten hebben
    Het is een GS 2.8H motor met 3 gang automaat, alleen google ik me suf om te ontdekken
    welke automaat eronder ligt, misschien staat het er wel ergens op..en kan ik beter eronder kruipen.
    Hij zal waarschijnlijk niet goed schakelen door het olieverlies, maar om de pakking te bestellen, moet ik toch wel weten
    om welke automaatbak het gaat..

    p.s. ik heb de kogel 14mm voor t overdruk ventiel/oliepomp thuis, van Fabory, hier bij de Fabory dealer gehaald, maar liefst 0,68 eurocent (!)

    Grtz Geurt

    #18137609

    Je hebt een TH 180 bak.

    Zelfde bak als manta/ascona/rekord/kadett/senator/monza/commodore…

    En op ebay.de kom je ze geregeld tegen :thumb

    #18137610

    Top !
    Thnx Freestyler!

    Grtz Geurt

    #18137611

    Vandaag weer ff aan de commo gewerkt..
    Oliepomp deksel losgemaakt, omdat ik de kunststof “prop” er niet uitkreeg
    deze vervangen voor het 14mm kogeltje, alleen bij vastdraaien 1 boutgat dolgedraaid :-(
    en de ouwe papieren pakking was ook niet veel meer, bij starten 4,5 bar druk, dus das al goed
    heb de gummi pakking besteld en ga ff denken hoe ik het dolle gat ga maken (heb een tappenset hierzo)

    kwam jammer genoeg ook tot de ontdekking dat de oliekoeler voor de automaatbak in de radiator gewoon overgeslagen is doordat ze gewoon een slang aangesloten hebben van ingaande leiding naar uitgaande leiding..waarschijnlijk omdat het oliekoeler gedeelte lek is ofzo
    Vandaar dat met het naar huis rijden van Sittard naar Nijmegen de pakking van de automaatbak eruit geblazen is..
    die is ook besteld met filter dus eind volgende week weer wat werk te verrichten.
    Ergens een extern oliekoelertje op de kop tikken denk ik, voor de radiator is toch plaats zat..tips zijn welkom !

    Grzt Geurt

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.