Nieuwe Aanwinst Astra H met wat vraagjes

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Aanwinst Astra H met wat vraagjes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur

Vandaag een Astra H uit 2004 aangeschaft.
    1.6 16v blokkie erin, lumma kitje eromheen ziet er goed uit, rijdt netjes geen rare dingen met de motor zo op het eerste oor, en uitgelezen met opcom geen foutmeldingen.

Wel 1 vraagje.
    De mistlampen voor.. ik heb er links 2 en rechts 2…. maar kan niet uitvogelen hoe deze te bedienen, ik heb het idee dat ze niet zijn aangesloten.
    even een foto van het lichbedieningspaneel en uiteraard de auto zelf.

hoor graag jullie mening

had hier nog een extra knopje links boven moeten zitten om de mistlampen te bedienen?
    zo ja, is dit zo aan te sluiten?

even een edit.. de mistlampen gaan aan tegelijk met groot licht.

kun je dit niet anders schakelen of appart schakelen met zo’n knopje?

Stadlicht en mist kan volgens mij ook..

Enig id hoe dit moet ?

Lichtschakelaar op stadlicht zetten en de knop voor mistverlichting voor indrukken.. Als dat zo in zijn werk gaat.. Bij mij wel maar ik heb een oudere/andere auto

Maar ik denk dat jij alleen mistlampen achter hebt aan de schakelaar paneel te zien..

Ik heb ook geen knop voor mistlicht voor.. zal dan denk k ook een andere schakelaar moeten hebben

Dat knopje links onder vannde draaiknop is voor je mistlamp..

Ja maar dat is de mistlamp achter

Dan zul je die voor niet hebben of apart geschakeld zijn..

je hebt inderdaad geen knop voor de voorste mistlampen.

dan moet ik op zoek naar een andere schakelaar inc die voor de mist voorlampen

@opelkadetje wrote:

dan moet ik op zoek naar een andere schakelaar inc die voor de mist voorlampen

meteen ff checken of de bekabeling is voorbereid van de mistlampen.

mistlampen moeten trouwens ingeleerd worden

als ik nu mijn groot licht aanzet dan gaan de mistlampen ook aan… dan zijn ze toch voorbereid neem ik aan ?

Denk niet de lampen mistlampen zijn.. Als ze bij je grootlicht geknepen zijn
    Is er onder je motorkap een extra relais geplaats aan weers zijde voor de extra lamp??

niet dat ik kan zien…

Soms gaan mistlampen voor alleen aan als je ook de koplampen aan hebt?

nee de lampen gaan echt alleen maar aan zodra ik mijn groot licht aanzet.. ze zitten dus via groot licht geschakeld..

Is het een mogelijkheid om de kabel te volgen vanaf de mistlamp.. Kijken waar die uitkomt??

Kan ik wel eens kijken idd… wat ik hoop te doen is andere schakelaar erop met mistlamp voor schakelaar en dan daar de mistlampen op

Sowieso zullen het geen mistlampen zijn.. Want in de mist is het verstandig geen grootlicht te gebruiken… Dan zie je namelijk niks meer…

Als je de lampen als mistlamp wil gebruiken zullen ze anders afgesteld moeten worden.. Het lichtveld van grootlicht is anders dan van mistlicht i.v.m. tegenliggers die je anders verblind en dan idd een apparte schakelaar tussen de accu/zekering en mistlicht zetten

Wat natuurlijk ook kan is dat het wel mistlampen zijn maar dat ze habbibabbi even snel bij groot licht zijn gezet…

Als de auto in deze staat gekeurd is denk ik niet.. I.v.m. het lichtbeeld… Mistlamp met grootlicht is geen verstandige combinatie..

de auto moet over 3 mnd weer gekeurd worden.. je weet t niet he wat sommige mafkezen doen tegenwoordig haha

Klopt.. Sommige rijden met stadslicht en mistlicht combinatie en dan denken dat het dagrijverlichting is…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.