na jaren in een peugeotje 106 als daily te hebben rondgereden was ik er zat van , wou wat groters …
Hoefde geen Opel te zijn , maar dat is het toch geworden , en geen spijt , t rijd super …
Heb een leuke zilvergrijze astra G van 2000 gescoord , op LPG ……een 1600 8 klepper .
De wagen was erg goedkoop , omdat ie niet lekker liep , voor mij geen issue , want ik kan gelukkig veel zelf…
Dus gekocht , de snelweg op , en idd , zoals de verkopende partij al zei , hij stottert wat op LPG …
Dus overschakelen op benzine , stotteren nog steeds aanwezig , fijn , dacht ik …
Ook liep ie af en toe op drie pootjes …
De volgende dag de zaak bekeken , even uitgelezen volgens de paperclip methode ..
de 1405 EGR , 0351 /2 onstekingsproblemen , 0170 Lamda , en 1640 ECu kapot ?
Eerst de bougies maar eens verwijderd , niet te geloven wat waren die dingen aangekoekt , allemaal witte aanslag tussen de electroden,,.
Dus een paar nieuwe erin en huppekee , weg zijn de onstekingsfoutmeldingen .
EGR afgedopt , ook geen problemen meer ….
Nadat ik de nieuwe bougies had gezet ging ik starten ,,, geen compressie meer !!!!
Na een tijdje starten kwam er weer leven in , en nu loopt ie lekker …
Ik vraag mij af hoe die bougies zo kunnen aankoeken met die witte rommel , en dat plotselinge compressieverlies , erg raar allemaal…
Wat zou daar de oorzaak van zijn ??
Die bougie,s heb ik wel eens vaker gezien bij een CIH , was dan meestal een kwestie van de klephoedjes ..
Zijn die 1600 8 kleppers daar ook gevoelig voor …?
Ding heeft 300 K achter de kiezen, maar rijd erg fijn , Happy dus maar met een klein randje ..
Gr Gert